پست های مشابه

mama_jaann

پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد

10 خرداد 1400 17:10:20

289 بازدید

mama_jaann

سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann

08 آذر 1399 17:11:11

102 بازدید

mama_jaann

بهتر است قطره آ+د از ۱۰روزگی نوزاد به میزان ۲۵قطره شروع شده وتا پایان ۶ماهگی ادامه یابدو پس از آن مصرف مولتی ویتامین آغاز شود که باز به دستور قابل تغییر می باشد. در این پست از محصولاتی که در ایران راحت تر یافت می شود نام برده شده. شما برای کوچولو تون از چه مارکی استفاده می کنیدو‌به مامانای دیگه توصیه می کنید؟؟🌹🌹

09 مهر 1399 06:10:02

66 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي

29 آذر 1399 16:55:59

58 بازدید

mama_jaann

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

18 دی 1400 17:28:21

332 بازدید

mama_jaann

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

09 مهر 1399 05:58:30

118 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

4

سوپ‌ ساده

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن