پست های مشابه

mama_jaann

سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارث‌رسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نمو‌کودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودک‌تاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک

03 اردیبهشت 1401 18:39:27

390 بازدید

mama_jaann

سلام✋🏻 حالا كه فصل باقلاست لازم دونستم اين پست رو آماده كنم.🍃 پس بادقت مطالعه كنيد و براي دوستان و آشنايان بفرستيد.✅ 💉در ازمايش غربالگري ۵-۳روزگی از کف پا این بیماری بررسی می شود.🧬 ✅اين بيماري در پسرها شايع تر از دختران است. ❌مادران شيرده كه فرزند مبتلا دارند بايد از مصرف باقلا و داروهاي ممنوع اجتناب كنند و در صورت مصرف تا ٧٢ساعت به كودك شير ندهند.⚠️ ⏰بيماري با گذشت زمان بهبود نمي يابد.❌ 💯مصرف نخود فرنگي و حبوبات ممنوع نيست. ⚠️مصرف مولتي ويتامين به خاطر وجود ويتامين سي هنوز مورد بحث است و بهتر است با پزشك كودك خود مشورت كنيد.🧑🏻‍⚕️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #غذای_خانگی#باقلا #غذای_کودک #کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #وزنگیری_کودک #فاویسم_کودکان #ماه_رمضان

16 فروردین 1401 18:43:13

291 بازدید

mama_jaann

بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann

16 آذر 1399 17:10:37

153 بازدید

mama_jaann

سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann

30 دی 1399 18:20:53

93 بازدید

mama_jaann

اي بچه بي دندون👶🏻👧🏻 نرو سراغ قندون🍬 انقدر نخور شيريني🍫🎂 شب خواب بد مي بيني🥺 خواب يه كرم گنده🐛 كه دندوناتو خورده🦷 زود پاشو مسواك بزن💪🏻 تا همشو نخورده👀 بچه خوب هميشه🌹 فراموشش نميشه👏🏻👏🏻 #دندان #مسواك_زدن #دندانپزشکی_کودکان #كودك_شاد #شعر_کوتاه #نوزاد_سلامت #زيبايى #دندان_سفید #مسواك #نوزاد

09 مهر 1399 07:05:13

70 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي سوپ آوردم بمب انرژي ☄️🔥 ✅قبل از خوندن دستورش لا..يك كن تا بريم سراغش😍😍 🌼اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⭐️سوپ مرغ و پاستا(+٨) سينه مرغ:٣٠گرم🍗 پاستا:١قاشق غذاخوري🍜 گندم:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد كوچك🥔 پياز:١عدد كوچك🧄 كره ياعصاره قلم(آموزش داخل پيج):به دلخواه🧈 سويق خانگي( آموزش داخل پيج):به دلخواه 1️⃣پياز رو تفت دادم✨ 2️⃣سيب زميني و مرغ و زردچوبه رو اضافه كردم ✨ 3️⃣يك و نيم ليوان آب ريختم✨ 4️⃣بعد نيم ساعت گندم اضافه شد.✨ 5️⃣سپس بعد نيم ساعت پاستا و كره يا عصاره قلم بریزید✨ 6️⃣بزارید تا جا بيفته✨ ❤️نوش جااان❤️ #غذاي_كودك #سوپ_كودك_سوپ_مقوي #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_مقوي #غذاي_مقوي_كودك #غذاي_وزنگيري

28 دی 1400 17:39:51

396 بازدید

Fatemeh Nabavi

2

6

دنت خانگی

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

01 مرداد 1401 10:16:17

سلام ۶ ماھگی باید تموم شہ این غذا رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین۶ ماھگی باید تموم شہ بعد این غذس رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین

دریا حسن پور

-0 پاسخ

01 مرداد 1401 10:14:15

سلام

دریا حسن پور

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

2

6

سلام مهربونا✋🏻 ميدونم خيلي از بچه ها عاشق دنت هستن پس چه بهتر كه خودمون تو خونه درست كنيم كه هم مقرون به صرفه باشه هم سالم🤗😍 🌿دنت خانگي(+٦) نشاسته گل:١/٥قاشق غذاخوري شير پاستوريزه:٣/٤ليوان🥛 موز يا هر ميوه دلخواه:نصف عددكوچك🍌 گلاب:٣-٤قطره كره:نصف قاشق چاي خوري🧈 بادام پودر شده:٥عدد ✅نشاسته رو داخل شير سرد حل كنيد و روي حرارت ملايم بزاريد،پودر بادام رو بهش اضافه كنيد و مرتب بهم بزنيد تا ته نگيره،١دقيقه آخر كه به غلظت رسيد گلاب و كره رو اضافه كنيد و از شعله برداريد و داخل ظرف بريزيد تا كمي سرد بشه و سپس موز يا هر ميوه اي كه دوست داريد له كنيد و بهش اضافه كنيد. ميتونيد گرم سرو كنيد و يا اينكه داخل ظرف دنت بريزيد و بزاريد داخل يخچال تا كامل خنك بشه و بعد ميل كنيد😍🥳 من گرم به عنوان صبحانه به محمد دادم و خيلي دوست داشت🤗🤗 ✳️چند نكته: 1️⃣ميتونيد از يكسالگي بجاي كره از خامه استفاده كنيد. 2️⃣بعد از يكسالگي ميتونيد از كمي شكر براي شيرين كردن استفاده كنيد. 3️⃣در صورت حساسيت به پروتئين گاوي بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره رو حذف كنيد.(يا از مقدار كم كره گياهي استفاده كنيد) 4️⃣بجاي نشاسته ميتونيد از آرد برنج استفاده كنيد. 5️⃣ميتونيد ميوه رو حذف كنيد و اصلا نريزيد. 6️⃣شیر پاستوریزه رو از ۶ماهگی داخل غذابپزه میشه به بچه داد اما به عنوان نوشیدنی زیر یکسال ممنوع❌❌❌ 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك_شاد #غذاي_كودك #كودك #غذای_ایرانی #غذای_خانگی #تغذیه_سالم #تغذيه_كودك #تغذيه_كمكي #صبحانه_كودك

سلام ۶ ماھگی باید تموم شہ این غذا رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین۶ ماھگی باید تموم شہ بعد این غذس رو بدم یا داخل ۶ ماھگی ممنون میشم جوابمو بدین دریا حسن پور

01 مرداد 1401 10:16:17

-0 پاسخ

سلام دریا حسن پور

01 مرداد 1401 10:14:15

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن