mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
mama_jaann
سلام این هم پست ترک شیر كودك که بهتون قول داده بودم😍✅ ➖کودک و مادر در زمان قطع شیردهی بسیار حساس هستند ،در آغوش گرفتن کودکبه هر دوی شما حس خوبی القا خواهد کرد.🤱🏻 ➖به هیچ عنوان به یکباره شیر را قطع نکنید.❌ ➖به هیچ عنوان از تلخک،چسب زخم و...بر روی سینه استفاده نکنید.⛔️ ➖گفتن قصه درباره قطع شیر خیلی به آمادگی کودک کمک می کند.✅ ➖در کودکان شیرخشکی بهتر است بعد از یکسالگی بجای شیشه لیوان جایگزین شود.🥛 ➖بهترین جایگزین،شیرپاستوریزه می باشدكه با ليوان بدهيد.🥛 ➖بهتر از ۴-۶ماهگی شیر شب قطع شود(قبلا پست ش رو گذاشتم)✅ ➖با توجه به روحیات و نوع شیرخوردن کودک یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.💯 ⁉️شما با چه روشی کودکتون رو از شیرگرفتید؟؟ 🌻اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني به خانواده ٧٤هزار نفره ما ملحق شو🌱🌿 @mama_jaann @mama_jaann #شيردهي_صحيح #شيرخشك #شيرمادر #قطع_شیر_شبانه #قطع_شيردهي #غذاي_كودك #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_كودك
30 بهمن 1400 19:21:33
225 بازدید
mama_jaann
کودک هر روز در زمان خاصی که معمولا عصر یا شب است، به صورت ناگهانی گریه میکند (و البته این گریهها شدید و پر سر و صدا باشد)، میتوان گفت نوزاد مبتلا به کولیک است و دردهای نوزاد حالت کولیکی دارند. ↑قولنج نوزادی یا کولیک نوزاد چیست به گریه و بیقراری طولانیمدت و شدید نوزاد سالم، کولیک میگویند. کولیک برای والدین کودک بسیار ناراحتکننده است؛ زیرا کودک بدون هیچ دلیل واضحی پریشان است و آرام کردن کودک نیز ظاهرا تاثیری ندارد. این اتفاقات اغلب بعد از ظهرها رخ میدهد، زمانی که پدر و مادر نیز خستهاند و پریشانی کودک به این شکل آنان را کلافهتر میکند. اوج کولیک در ۶ هفتگی نوزاد است که تا ۳ الی ۴ ماهگی نوزاد این روند کاهش مییابد. اگرچه گریهها و بیقراریهای کودک با گذشت زمان برطرف میشود، اما کولیک باعث میشود مراقبت از کودک حساسیت بیشتری به خود بگیرد. برای کاهش شدت کولیک نوزاد میتوانید کودک را در آغوش گرفته و قدم بزنید، از استرس خود بکاهید و صمیمیت را در رابطه پدر و مادر فرزندی تقویت کنید. نشانهها و علائم کولیک در نوزادان چیست؟؟ *بیقراری و گریه برای نوزادان امری طبیعی است، مخصوصا در سه ماهه اول زندگی. محدود کردن گریه طبیعی نوزاد کاری دشوار است. به صورت کلی، دورههای کولیک نوزاد به این شکل است: حداقل سه ساعت در روز، حداقل سه روز در هفته یا حداقل سه هفته. خصوصیات کولیک نوزاد به شرح زیر است: * گریه شدیدی که بیشتر شبیه به جیغ زدن یا نشاندهنده درد فراوان است * گریه بدون هیچ دلیل مشخصی؛ بر خلاف گریه برای نشان دادن گرسنگی یا نیاز به عوض کردن پوشک * پریشانی فراوان نوزاد حتی پس از تمام شدن گریه * زمانبندی مشخص، اغلب عصرها * تغییر رنگ صورت؛ نظیر سرخ شدن صورت یا رنگپریدگی پوست دور دهان * تنش بدنی؛ نظیر کشیدگی در پاها یا سفت شدن آنها، سفت شدن بازوها، گره کردن مشتها، قوس کردن کمر یا فشار در ناحیه شکم گاهیاوقات نوزاد با خروج گاز از معده یا حرکت رودهها از این علائم رها میشود. گاز معده نیز در نتیجه گریه طولانیمدت نوزاد و بلعیدن هوا به وجود میآید. در صورت مشاهده هر یک از علائم قولنج نوزادی بهتر است با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. در پست بعد درباره راه درمان کولیک صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #نوزادان #کولیک_نوزادی #دلدرد_نوزاد #گریه #زایمان #پدر #مادر #پزشکی_سلامت #مامایی #آرامش_بخش #دارو
10 مهر 1399 07:01:06
105 بازدید
mama_jaann
پاستاسبزيجات(+٨) پاستا كدوسبز پوره گوجه فرنگي پياز جعفري ابتدا پياز رو با مقداري كره تفت دادم و بهش كدو رو اضافه كردم كدو هم كه كمي تفت خورد پوره گوجه رو اضافه كردم بعد از اينكه آب گوجه كم شد جعفري رو به مواد اضافه كردم. پاستا رو ريختم داخل آبجوش و حدود يك ربع گداشتم كه جوش بخوره وقتي پاستا نرم شد با بقيه مواد مخلوط كردم و با ته ديگ سيب زميني دم انداختم. کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. از خواص كدو مي توان ضد سرطان،ضدپيري و تقويت كننده حافظه،تقويت كننده سيستم ايمني وپيشگري از سرماخوردگي را نام برد. نوش جون كوچولوهاي نازتون اميدوارم ازش لذت ببرن🌹😘 اين غذا خوشمزه انگشتي واسه بچه هايي كه دوست دارن خودشون غذا بخورن عاليه❤️❤️ #پاستا_سبزیجات #غذاي_كودك #خوشمزها #غذاي_آسان #كدو #غذاي_بچه #غذاي_كمكي#غذاي_كودك_ماماجان #پاستا
15 مهر 1399 11:51:39
74 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا خوبین؟چخبرا؟امروز اومدم با ی کته خوشمزه ومقوی و راحت🤗 ممنون که لایکمی کنید❤️ بفرستید واسه دوستاتون تا اونا هم استفاده کنند و ذخیره کن که در آینده لازمت میشه🥰 نخودپلو(+۹) برنج گوشت نخود پیاز اول گوشت،پیاز و نخود رو با ی لیوان آب و ی ذره زردچوبه بزارید خوب بپزه(من گذاشتم تو زودپز) وقتی پخت و هنوز به اندازه کته آب داشت برنج روبریزید داخلش تا آب ش خشک بشهودر آخر دمی بزارید تا دم بکشه😍 نکات👇🏻 ۱-نفخ نخود رو خوب بگیرید(۱۲ساعت قبل خیس کنید و چند بار آبش رو عوض کنید) ۲-برنج رو حداقل از یک ساعت قبل خیس کنید. ۳-پیاز رو بردارید و داخل برنج نریزید. ۴-این غذا رو واسه خودتون هم میتونید درست کنید با سالاد شیرازی عالی میشه👌🏻 ۵-اگه کوچولوتون نمی تونه کته بخوره میتونید سوپش کنید و ابدار بردارید😋 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #نخودپلو #وزنگیری_کودک #غذای_سالم #غذای_ایرانی #غذای_خوشمزه #کودک_بدغذا @mama_jaann
17 آبان 1399 17:02:39
106 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2