mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلامشبتون بخیر✋🏻 💜چون سوال های درباره ی شیر پاستوریزه خیلی زیاد بود گفتم ی پست درباره ش بزارم🤓 ✅شیر از اون مواد غذایی هست که بخاطر سخت هضم بودنش واسه بچه های زیر یکسال به صورت نوشیدنی توصیه نمیشه و امکان حساسیت زا بودنش هم بالاست پس حتما حتما با تست حساسیت ۳-۵ روزه و با مقدار کم برای کوچولوتون شروع کنید🥛 کلا شیر و لبنیاتغیر پاستوریزه توصیه نمیشه مخصوصا زیر دوسال ولی اگه هیچ راهی ندارید حتما حتماشیر رو قبل از مصرف۲۰دقیقه بجوشونید.✅ ⛔️مصرف بیش از حد شیر میتونه باعثکم خونی بشه🥺 حتما ابن پست رو با عزیزانتون به اشتراک بزارید و قلب بی رنگمون رو قرمز کنید. خوشحال میشم پیج ما رو دنبال کنید😍🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #شيرخوارگان #شير_خشك #شير_مادر #شير_پاستوريزه #غذاي_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #لباس_يلدا_كودك
16 آذر 1400 18:04:27
174 بازدید
mama_jaann
سلام از اونجایی که دیدم خیلی از مامانا غذای کمکی رو با بیسکوئیت شروع می کنن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا ببینید بیسکوییت مادر چی داره،چی نداره!!!!✳️ 💯بیسکوئیت ها هیچ ارزش غذایی ندارن و فقط شکم بچه ها رو پر میکنن و هیچ ماده ی مغذی در اون وعده دریافت نمی کنن و این خیلی بده⛔️❌ ⛔️چون چربی و قند بالایی دارن تا چند ساعت بچه رو سیر نگه میدارن.😪 ❌پس لطفا از مصرف بیسکوئیت با شیر در وعده صبحانه و میانوعده ها خودداری کنید.❌ ✅اگر تا امروز این کار رو انجام میدادید از همین لحظه هرچی بیسکوئیت دارید کنار بزارید و رو بیارید به سمت غذاهای خانگیِ مامانپز😋😋😋 ومیان وعده ها تازه وخوشمزه😍😍 اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رومیبینی حتما پیج ما رو فالو کنید😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #بيسكوييت #رشد_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودكان #غذاي_كمكي_كودك
12 بهمن 1400 18:59:53
176 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا شماچند سالگی مامان شدین؟به نظرتون سن خوبی بوده یانه؟؟ من خودم تولد۲۴سالگی استارت مادر شدنم خورد و در سن ۲۴سال و ۹ماه پسرم به دنیا اومد😍😍😍 #مادرانه❤️ #نوزاددختر #نوزادپسر #سن
28 آبان 1399 17:21:30
12 بازدید
mama_jaann
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد.بهتر است قبل از شروع برنامه ي غذاي جامد براي نوزاد ان را با پزشك خود در ميان بگذاريد نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _چه غذايي به كودك٦تا٨ماهه بدهيم؟ •شيرخشك يا شيرمادر به علاوه ي: •پوره انواع ميوه(موز،گلابي،سيب،هلو) •پوره سبزيجات(آواكادو،هويج،كدوتنبل،چغندرپخته شده) •پوره ي گوشت(مرغ،گوسفند،گوساله) •مقدار كمي ماست شيرين نشده •پوره حبوبات(نخودآبگوشتي،دانه سويا،لوبياچشم بلبلي،عدس،لوبياقرمز) •سرلاك(جوياجو دوسر)غني شده با آهن -چه مقدار غذا به كودك بدهيم؟ •ميوه:در ابتدا،يك قاشق چايخوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •سبزيجات:درابتدا يك قاشق چاي خوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •٣تا٩قاشق غذاخوري سرلاك در٢يا٣وعده در روز شما چه چيزايي به كوچولوهاي نازتون ميديد؟خوب غذا ميخوره؟چه غذاهايي رو بيشتر دوس داره؟؟🌹🌹 #غذاي_كودك #غذاي_بچه #غذاي_كمكي #نوزاد #مادر #شروع #تكميلي #كودك_شاد #باهوش #شيطنت
13 مهر 1399 12:32:51
77 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام مهربونا اينم از طرز تهيه حريره بادام كودك🤩ويديو آموزش پخت ش رو هم كه واستون گذاشتم(ورق بزنيد) ✳️بادام رو داخل ابجوش بريزيد ١٠دقيقه صبر كنيد و پوست ش رو جدا كنيدسپس با الك يا چاي صاف كن رنده كنيد تا خوب پودر بشه. ♨️ارد برنج (١قاشق مرباخوري)و بادام پودر شده (٣تا)را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و روي حرارت كم قرار بديد و مرتب هم بزنيد تا ته نگيره بعد از حدود ١٠-١٥دقيقه كه پخت كره رو بهش اضافه كنيد و بزاريد به غلظت دلخواهتون(در حد ماست)برسه. ✅نكته:👇🏻 1️⃣اگه خواستيد ميتونيد بعد از پخت از روي شعله برداريد و كمي كه خنك شد يك پيمانه شير خشك (با١٥سي سي اب)يا شيرمادر بهش اضافه كنيد. 2️⃣به ازاي هر يك قاشق مربا خوري آرد برنج حدود ٣تا بادام بريزيد. 3️⃣اگه خواستيد حريره تون رو باشير درست كنيد فقط كافيه بجاي آب شيرپاستوريزه بريزيد. 4️⃣معمولا حريره بادام رو از هفته دوم شروع غذاي كمكي به كودك ميديم. 5️⃣بادام معمولا رفلاكس كودك را تشديد ميكنه پس بهتره در صورت تشديد رفلاكس بادام رو حذف كنيد. 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😍🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #حريره_بادام #غذاي_شش_ماهگي
24 اسفند 1399 17:10:34
595 بازدید
mama_jaann
بهتر است قطره آ+د از ۱۰روزگی نوزاد به میزان ۲۵قطره شروع شده وتا پایان ۶ماهگی ادامه یابدو پس از آن مصرف مولتی ویتامین آغاز شود که باز به دستور قابل تغییر می باشد. در این پست از محصولاتی که در ایران راحت تر یافت می شود نام برده شده. شما برای کوچولو تون از چه مارکی استفاده می کنیدوبه مامانای دیگه توصیه می کنید؟؟🌹🌹
09 مهر 1399 06:10:02
66 بازدید
Fatemeh Nabavi
3
7
سلام نماز روزه هاتون قبول🤲🏻🌿 اين ي پست مهم مخصوص ماماناي آگاه پيج ماماجان🥰 ⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. درمان كم خوني فقر آهن مصرف دارو زير نظر پزشك است و هيچ خوراكي نمي تواند به صورت كامل كمبود را جبران كنيد.❌ پس به اميد شيره خرما و انگور نباشيد تا كم خوني رو درمان كنه🤷🏻♀️ اگر از اكسپلور پست رو ميبيني پيش ما بمون🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودکانه #غذای_کودک #تغذیه_کودک #قدکودکان #رشد_کودک #رشد_نوزاد #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد #ماهرمضان