پست های مشابه

mama_jaann

لکه های سفید یا متمایل به زرد بر روی زبان،لب ها،گونه های داخلی،کام برجسته دهان وحتی پشت دهان مزدیک به دهانه گلو برفک گویند. برفک شامل علایم زیر میباشد: لکه ها هنگام‌شستن با آب پاک وشل نمی شوندویا حرکت نمی کنند. باعث زخم دهان می شود وبه این خاطرنوزاد کمتر مک میزند. قرمزی اطراف لب ها و زبان ممکن است به سمت سرخی رود. داروهای تجویز شده معمولا از ترکیباتی مانند کلوتریمازول-نیستاتین-فلوکونازول و ایتراکونازول ساخته می شود که پزشک براساس نوع میکرو ارگانیسم تجویز می کند.دارو به شکل مایع است وبا قطره چکان بلافاصله پس از غذا ویا حداقل ۱۰دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود. #برفک_دهان #دارو #نوزاد_شیر_خوار #دهان#مامان #نوزاد_سلامت #خواب_راحت #زبان

08 مهر 1399 15:02:47

49 بازدید

mama_jaann

سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه🥰😘 این هم ی سوپ خوشمزه و مقوی و آسون😎😎😇 سوپ گوشت و ماش(+۸)🥘 گوشت گوسفند:۲۰گرم🥩 ماش:۱قاشق غذاخوری گوجه پوست کنده خردشده:۱عدد🍅 ورمیشل یا ماکارونی جوپرک:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عددکوچک🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج و جو رو با ی لیوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتی که پخت ورمیشل رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 نکته: میتونید بهش عصاره قلم،کره،جعفری اضافه کنید. اگراز اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌میبینی به پیج مون سر بزن جواب کلی از سوالات اینجاست🥰🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان ‏

13 بهمن 1400 19:32:51

266 بازدید

mama_jaann

سلاملكم✋🏻🍃 چخبرا؟؟ اين هم ي صبحانه عالي و راحت مخصوص بچه هاي پيج ماماجان👌🏻😍 ✅این هم بگم که شیر زیر یکسال در صورتی که کوچولوتون حساسیت نداره میتونه داخل غذاش بپزه و مصرف بشه اما به عنوان نوشیدنی ممنوعه❌ فرني موز(+٦)🍌 آردبرنج:١/٥قاشق غذاخوري🍚 شير پاستوريزه:١/٥استكان🥛 موز:١عدد كوچك🍌 كره:نصف قاشق جاي خوري🧈 ✅آردبرنج رو داخل شيرسرد حل كنيد و روي حرارت كم بزاريد و مرتب هم بزنيد (حدود١٥-٢٠دقيقه)تا به غلظت دلخواه برسه و٢دقيقه آخر بهش كره بزنيد. از روي حرارت برداريد تا كمي خنك بشه و بهش موز له شده اضافه كنيد و هم بزنيد. 🌸🍃نوش جان😘 ✅نكات مهم: ١-اگه كوچولوتون به محصولات گاوي حساسيت داره بجاي شير از آب استفاده كنيد و كره نريزيد. ٢-ميتونيد فرني رو با آب بپزيد و در آخر پس از خنك شدن بهش شير خشك يا شيرمادر اضافه كنيد. ٣-استفاده از شكر و نمك زير يكسال ممنوع ست و موز ميتونه طعم خيلي خوبي به فرني كودك بده. ٤-ميتونيد براي اينكه مقوي تر بشه بهش بادام اضافه كنيد. ۵-طرز تهیه آرد برنج خانگی رو خم در هایلایت خودت درست کن ببین✌🏻🥰 🌱اگه از اكسپلور مياي پيش ما بموون مهربون🥰 @mama_jaann @mama_jaann #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك

17 اردیبهشت 1401 18:41:33

942 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام این هم جواب اون دسته از مامانایی که میگن همه کار میکنیم واسه بچه مون اما وزن نمیگیره یا نمودارش زیر خط نرماله. ✅🌸لطفا بادقت بخونید و از این به بعد به حرف اطرافیان کار نداشته باشید به قول معروف ی گوش دربشه ی گوش دروازه😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #بچه_تپل #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک

19 تیر 1400 17:03:20

175 بازدید

mama_jaann

سلام روزتون بخیر مامانا🌸🌸🌸 💜این هم سن مجاز مصرف میوه های تابستونیِ خوشمزه که همیشه ازم سوال می کنید😍😎 موز و سیب 🍌🍏هم که درتمام فصل ها هستند از همون ۶ماهگی و شروع غذای کمکی می تونید به دلبندتون بدید.🍎 🍓توت و توت فرنگی رو هم(مثل خربزه و طالبي) میتونید از ١٠-٩ ماهگی شروع کنید ولی بخاطر اینکه جز میوه های حساسیت زا هستند بهتره به بچه هایی که سابقه حساسیت دارند کمی دیرتر داده بشه.👌🏻🌿 ✅میوه ها منبع اکثر ویتامین های مفید هستند و ی میانوعده سالم و‌خوشمزه محسوب میشن.😋 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #ميوه #تابستانه #غذاي_كمكي #غذاي_كمكي_كودك

29 خرداد 1400 09:14:17

62 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخير✋🏻امشبم ي غذاي خوشمزه داريم كه خيلي ساده و راحته😍 حتما سيوش كن و بفرست واسه هركه دوستش داري چون اين غذا رو واسه خودتون هم ميتونيد درست كنيد👌🏻🥰 هويج پلو(+٩) هويج:١عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٥٠گرم🥩 برنج:٣قاشق غذاخوري🍚 زردچوبه:به مقدارلازم اول هويج ها رو با روغن كنجد سرخ كردم و كنار گذاشتم.پايز رو تو ي ظرف ديگه سرخ كردم و گوشت و زردچوبه بهش اضافه كردم وگذاشتم با آب گوشت بپزه.برنج رو پختم و نرم تر برداشتم و آبكش كردم و مواد رو لايه لايه بين پلو ريختم 🌹🥳نوش جان🥰 نكته:👇🏻 ١-اين غذا رو ميتونيد مدل كته هم درست كنيد.✔️ ٢-اگه واسه خودتون درست كرديد حتما بهش زعفران هم بزنيد.✅ ٣-اين غذا اصلا طعم شيرين نداره و خيلي خوشمزه ست👍🏻 ٤-به جاي گوشت چرخ كرده ميتونيد از گوشت قلقلي يا مرغ استفاده كنيد👏🏻 #هويج_پلو #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_بد_غذا

05 دی 1399 16:59:12

115 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

11

☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

11

☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن