mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
اي جانم🥰😘😍🌹 #تولد #گرسنه #شير #نوزاد_شیر_خوار #مامایی #زايمان #عشق #مادرانه❤️
09 مهر 1399 07:16:23
13 بازدید
mama_jaann
سوپ به(+٨) به:يه برش كوچك سيب زميني:نصف عدد🥔 هويج:نصف عدد🥕 مرغ:٢تكه🍗 گوجه:١عدد🍅 جو:٢قاشق غذاخوري آلو:١-٢عدد 🔺🔺همه ي مواد رو باهم بريزيد تو قابلمه وبزاريد تا بپزه😅😅 به همين راحتي ي سوپ مقوي و خوشمزه داريد😍😍 ✳️اين سوپ عاليه واسه بچه هايي كه يبوست دارن🥰 ✅اگه نمي خوايدزيادشيرين بشه هويج ش رو كمتر بريزيد.😊 ✳️اگه يبوست كوچولوتون شديدِ٢-٣تا آلو بريزيد👌🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_به #نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک
18 دی 1399 17:27:35
104 بازدید
mama_jaann
سوپ لوبياسبز(+٩) برنج جوپرك گوشت چرخ كرده لوبياسبز پياز هويج پوره گوجه فرنگي ابتدا پياز رو با روغن كنجد تفت دادم و گوشت رو بهش اضافه كردم گوشت كه كمي سرخ شد گوجه،هويج ولوبيا رو بهش اضافه كردم و با نصف ليوان آب گذاشتم خرب بپزه (من از زودپز استفاده مي كنم)وقتي مواد پخت بهش برنج كه از قبل خيس كردم و جو و ي مقدا آب جوش رو اضافه مي كنم و ميزارم تا جو و برنج له بشه و لعاب بندازه. اين غذا واسه كوچولوهايي كه يبوست دارن عاليه.نوش جان🌹❤️ *خواص لوبیا سبز برای کودکان و نوزادان: لوبیا سبز منبع غنی مواد مغذی مورد نیاز بدن کودکان از جمله فیبر، ویتامین ها و پروتئین است، بینایی چشم کودکان را بهبود بخشیده و به دلیل محتوای روی به تقویت سیستم ایمنی و درمان سریع زخم و عفونت کودکان کمک می کند. لوبیا سبز همچنین از آنفلوآنزا پیشگیری کرده و خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می دهد. به همین دلیل مصرف منظم لوبیا سبز برای نوزادان و کودکان مفید است. #سوپ #غذاي_كمكي #لوبيا_سبز #غذاي_كودك #كودك_شاد #كودك_سالم#غذاي_كودك_ماماجان #غذاي_سالم #خوشمزه_طوری #اشپزي
21 مهر 1399 12:58:33
117 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا ممنون كه مثل هميشه ازم حمايت ميكنيد❤️😍 امشب ي سوپ خوشمزه داريم كه خيلي هم باحاله🥰 سوپ قارچ و جو(+٩) قارچ:٢عدد هويج:نصف عدد گشنيز:به اندازه دلخواه مرغ:٢تكه كوچك جو:٢قاشق غذاخوري ورميشل:به دلخواه پوره گوجه فرنگي:٣قاشق غذاخوري كره:١٥گرم هويج،قارچ،پوره گوجه و مرغ رو بزاريد تا با اب بپزه وقتي پخت جو رو بهش اضافه كنيد ٢٠دقيقه كه پخت گشنيز و ورميشل رو اضافه كنيد و بزاريد ٢٠دقيقه ي ديگه بپزه و در آخر هم كره رو اضافه كنيد😘😍 ✅اگه کوچولوتون دوست نداره تکه های قارچ بیاد زیر دندونش میتونید رنده کنید😊 نوش جان😘😘 شما از قارچ استفاده میکنید؟تو چه غذاهایی قارچ میریزید؟🥰 اگه از اکسپلور میای فالوو کن هر که فالوو کرده پشیمون نشده😉 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_کودک #سوپ_قارچ #سوپ_جو #سوپ_کودک #غذای_کمکی_کودک @mama_jaann
24 بهمن 1399 17:21:06
151 بازدید
mama_jaann
سلام امروز اومدم با معرفي انواع شيرخشك هاي رژيمي كه بدونيم هر شيرخشكي براي كدام از بچه ها مناسبه😍 پس حتما سيوش كن و بفرست واسه كسايي كه بچه شيرخوار دارن يا باردار هستند🥳 🔺انواع شیرخشکهای رژیمی🔺 ✅شیرهای بدون لاکتوز (LF)👇🏻 در این شیرخشکها لاکتوز شیرگاو برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند حذف میشود. ✅شیرخشک های سویا👇🏻 شیرخشکها بر پایه سویا تهیه میشوند و برای شیرخوارهایی که با پروتئین شیر گاو کنار نمیآیند استفاده میشوند (حتما از مصرف این شیرها بدون تجویز پزشک خودداری کنید). ✅ شیرخشکهای هایپوآلرژیک یا HA👇🏻 در این شیرها پروتئینهای موجود در شیر گاو را هیدرولیز کرده و کار هضم را برای شیرخوار راحتتر میکنند.و شيرخواران حساس با ريسك آلرژي ✅ شیر خشکهای آنتیرفلاکس (AR)👇🏻 برای نوزادان مبتلا به رفلاکس مناسب است. شما از كدوم مارك شيرخشك استفاده مي كنيد؟ازش راضي هستيد⁉️ #نوزاد #شيرخوار #شيرخشك #شيرخشك_ببلاك_اي_آر #شيرخشك_نان#شيرخشك_آپتاميل #شيرخشك_سوپراميل #شيرخشك_بيوميل #شيرخشك_اس_ام_آ_
07 دی 1399 14:18:38
505 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
11
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd