پست های مشابه

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری

14 فروردین 1399 11:03:07

421 بازدید

بارداریگرام

خیلی از خانم های شکم اول چون تجربه ای ندارن، یا اطلاعاتی در این باره کسب نکردن از نظرشون زایمان یک فرایند وحشتناک بی رحمانه ست که اونهارو دچار درد و رنج زیادی میکنه و حتی بعضی از مادران شکم اول وقتی از نگرانی هاشون با من میگن، مدام از ترس خفه شدن بچه حرف میزنن!!!! 1️⃣ اول از همه، اطلاعات راجع به زایمان و وقایعی که در انتظار شماست رو توی یک پست نمیشه جا داد، ولی اگر با من همراه باشید، طی این پست و پست های آینده از خیلی از حقایق براتون صحبت میکنم! 2️⃣ هیچکس نمیتونه ادعا کنه زایمان بدون درده، ولی من ادعا میکنم کسی تا حالا از شدت درد زایمان نمرده! پس اگر خدا مارو در یک رنج قرار میده، ظرفیت تحمل اون رنج رو هم داده، هرچند که راههای بسیار زیادی برای کمتر کردن این درد وجود داره که ان شالله براتون توضیح خواهم داد. 3️⃣ شما وقتی در بیمارستان بستری میشید، خیلی بعیده که تنها مریض اون بخش باشید، خصوصا اگر به بیمارستان شلوغی مراجعه کرده باشید، متاسفانه من واقعا قبول دارم بخاطر محدودیت های موجود و فشار کاری پرسنل بیمارستان، شاید هیچ موقع نتونن جای نزدیکان شمارو براتون پر کنن و تمام مدت درکنار شما باشن. به همین دلیل اگر براتون مقدور هست، قبل از زایمان حتما پیگیر زایمان فیزیولوژیک یا مامای همراه، یا مامای خصوصی باشید. البته اجبار نیست، فقط یه پیشنهاده! 4️⃣ شما وقتی بستری میشید، مسئولیت شما با پرسنل اون بخشه، اگر خدایی نکرده کوچکترین اتفاقی برای شما بیافته، اونها باید جوابگو باشن، بنابراین پرسنل محترم بخاطر خودشون هم که شده تمام سعیشون رو میکنن هیچ اتفاقی برای شما و بچه شما نیافته. پس نگران نباشید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای همراه #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #بیحسی_اپیدورال #لیبر

19 آذر 1399 15:49:58

633 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ با نام و یاد خدا هفته به هفته بارداری رو شروع میکنیم. 😊 تو پنج هفته اول شما ممکنه هنوز متوجه نشده باشید که باردارید و البته این بستگی به علائم شماهم داره. که تو بعضی خانم ها شدتش کم و بعضی ها بیشتره. تمام #علائم_اولیه_بارداری که تو پست های قبلی هم مفصل راجع بهشون صحبت کردن بخاطر تغییرات هورمونی بدن ما و هورمون های تولید شده توسط جفت هستن. پس اینکه حالتون خوب نیست و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی ممکنه حالت پایداری نداشته باشید طبیعیه. آروم باشید و به خودتون فرصت بدید. تو این زمان ممکنه از طریق بی بی چک یا آزمایش خون متوجه بشید باردارید، همین که مثبت شد پستی که راجع به کارای بعد از مثبت شدن بارداری هست رو با دقت بخونید و شروع کنید به انجام اون کارها. اسیدفولیک روزی یکی فراموش نشه، داروها و مواد شیمیایی و اشعه های مضر تو این دوران فوق العاده میتونن تاثیر روی تشکیل جنین شما داشته باشن، پس هر دارویی که از قبل استفاده میکردید رو با مشورت پزشکتون قطع یا ادامه بدید. مصرف الکل تو تمام دوران بارداری ممنوعه وحتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع بشه. . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_حاملگی #هفته_به_هفته_بارداریگرام #هفته_اول_تا_پنجم_بارداری #بارداری #حاملگی #الکل #جنین #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مادر #مامان #midwife #midwifery #pregnancy #weekbyweekpregnancy #bardarigram #fetus #midwives . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

16 فروردین 1399 09:39:34

272 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️

06 فروردین 1399 13:35:15

20 بازدید

بارداریگرام

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

29 فروردین 1400 07:44:05

580 بازدید

بارداریگرام

بچه ها این حرکات فوق العاده موثر هستن. نکته مهم و جالب اینه که این حرکات فقط مخصوص کسایی که زایمان کردن نیست! خیلی از خانم های مجرد یا زایمان نکرده هم ممکنه دچار افتادگی و شلی عضلات کف لگن بشن! به دلایل مختلفی مثل نشستن های طولانی مدت، سکس های متعدد، یبوست های طولانی و زور زدن ها... خب پس لازمه همه خانم ها این حرکات رو انجام بدن، خصوصا بعد از زایمان، کمک می‌کنه هرچه زودتر به حالت قبل از بارداری خودتون برسید! این تمرینات رو ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و ۸ هفته بعد از سزارین میتونید شروع کنید. حداقل هفته ای سه بار و هر بار به مدت نیم ساعت به مدت ۶ ماه این حرکات رو انجام بدید. این پست رو حتما سیو کنید چون در هر صورت به کارتون میاد👌 . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #کف_لگن #عضلات_کف_لگن #تقویت_عضلات_کف_لگن #افتادگی #شلی_عضلات_کف_لگن #ورزش

08 فروردین 1400 09:35:27

766 بازدید

نعیمه انصاری

0

5

راه های مقابله با ترس زایمان

همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین می‌ره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

5

همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین می‌ره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن