بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خب توی اسلاید های پست از تاثیر مستقیم ویتامین دی در روند بارداری گفتم، اینجا میخوام یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی که به صورت غیر مستقیم ایفا میکنه رو توضیح بدم. همونطور که میدونید برای فرایند استخوان سازی جنین، نیاز به کلسیم وجود داره و روزانه 200mg کلسیم باید از جفت رد بشه تا در اختیار جنین قرار بگیره. نقش ویتامین دی در این فرایند به صورت یک انتقال دهنده کلسیم از جفت به جنین هست. به همین خاطر هم هست که معمولا مکمل های کلسیم و دی رو باهم استفاده میکنن. ⬅️ اگر دارید از کلسیم دی استفاده میکنید، چون میزان ویتامین دی اون 200 تا 400 واحد هست، تمام نیاز شما به ویتامین دی رو برطرف نمیکنه. پس با این وجود هم نیاز به مصرف روزانه یک عدد ویتامین دی 1000 واحد هستید. ⬅️ اگر راجع به این ویتامین سوال دارید تو کامنت ها بپرسید، حتما پاسخگو هستم🌹 . . . #ویتامین_دی #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #حاملگی #تغذیه_در_بارداری #کلسیم #کلسیم_دی #مکمل_های_بارداری #مراقبت_های_بارداری
28 آذر 1399 10:43:56
473 بازدید
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
بیایید تمریناتی را که بهتر است از برنامه روزمره حذف شوند ، ببینیم: 1. کرانچ یا دراز و نشست در دوران بارداری از انجام کرانچ یا دراز نشست خودداری کنید. 2. پرس سر شانه این تمرین بعد از سه ماهه اول مناسب نیست. باعث ایجاد فشار روی کمرتان می شود که در دوران بارداری اصلا توصیه نمی شود. 3. تمرینات با شدت زیاد در دوران بارداری ، قلب شما سخت کار می کند تا تقاضای بیشتری برای خون را برآورده کند. تمرینات با شدت زیاد ، ضربان قلب را افزایش می دهد و در نتیجه قلب شما را تحت فشار قرار می دهد. ضربان قلب شما نباید بیش از 100 ضربان در دقیقه باشد 4. ورزش تماسی یا پرتحرک در دوران بارداری باید از انجام هرگونه ورزش شدید یا تمرینی به شدت خودداری شود. درگیر شدن در چنین فعالیت های ورزشی می تواند منجر به آسیب دیدگی شود. 5. دراز کشیدن به پشت اگر در سه ماهه دوم یا سوم هستید ، با خوابیدن به پشت تمرین نکنید. این وضعیت می تواند منجر به سندرم افت فشار خون خوابیده ، که با علائمی مانند فشار خون پایین و سرگیجه همراه است شود. 6. اسکات و ددلیفت از انجام تمریناتی مانند اسکات و ددلیفت خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به آسیب و کمردرد شود. 7. یوگای گرم یوگای گرم منجر به گرم شدن بیش از حد بدن می شود که در دوران بارداری خوب نیست. از ورزش در شرایط گرم و مرطوب خودداری کنید زیرا باعث گرم شدن بیش از حد بدن می شود. با این حال می توانید ژست های یوگای دیگری را که در دوران بارداری بی خطر هستند امتحان کنید. 8. وزنه برداری بلند کردن وزنه در دوران بارداری به شدت منع می شود، زیرا می تواند منجر به فشار اسکلتی عضلانی و مشکلات قلبی عروقی شود. 9. شیرجه زدن در آب از انجام فعالیت هایی مانند شیرجه زدن خودداری کنید. 10. تمرینات هوازی اگرچه ورزش های متوسط خوب هستند ، اما باید از انجام تمرینات هوازی شدید در بارداری خودداری کنید ، خصوصاً اگر در سه ماهه دوم یا سوم دچار بیماری قلبی ، کم خونی شدید یا خونریزی مداوم باشید. برخی از تمرینات دیگر برای جلوگیری از بارداری شامل تمریناتی است که شامل دراز کشیدن روی شکم ، بندهای عقب ، تای چی و حرکات مربوط به کشیدگی مفاصل است. یک قانون ساده: هنگام انجام تمرین باید احساس راحتی کنید. اگر احساس ناراحتی می کنید ، توقف کنید و کمی استراحت کنید. بله ، ما می گوییم "استراحت" زیرا شما لازم نیست که ورزش را به طور کامل متوقف کنید. . . . . #ورزش_دوران_بارداری #تمرینات_ورزشی_بارداری #یوگای_بارداری #بارداری_بارداریگرام #ممنوعیت_ورزش_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_بارداری #
11 دی 1399 07:22:36
496 بازدید
بارداریگرام
بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین میره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمیذاره ولی گرفتن کرونا ولی میتونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام
12 شهریور 1400 08:28:18
149 بازدید
بارداریگرام
این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر میکنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی مینویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمیدم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery
03 فروردین 1400 07:36:21
395 بازدید
بارداریگرام
آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند. آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر). هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه. اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید. اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود میکنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن: قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است. آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.
14 دی 1399 10:34:09
59 بازدید
نعیمه انصاری
0
11
علائم اولیه زایمان
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻🤱🏻🤱🏻 چهارتای اول رو که اصلی ترین هستن رو توضیح دادم، البته راجع به دردها باید بگم که دردهایی درد واقعی زایمان هستن که با خوردن مسکن از بین نرن و حداقل توی ده دقیقه دو بار براتون اتفاق بیافته، دوش آب گرم تو این زمان خیلی میتونه بهتون کمک کنه. راجع به کیسه آب، در زمان عادی رنگش شفافه مثل آب لوله ولی گاهی اوقات ممکنه زرد یا سبز مایل به قهوه ای باشه که این نشونه مدفوع کردن جنین تو رحم شماست. در هر صورت بعد از پارگی کیسه آب یه پد بذارید و به اورژانس مامایی بیمارستان مراجعه کنید. بقیه علائم ممکنه زیاد شایع نباشن که شامل: اسهال احساس سستی در مفاصل کمتر شدن حرکات جنین به دلیل کم بودن فضا و نزول در لگن. #علائم_زایمان #دردهای_زایمانی #انقباضات_رحمی انقباضات_زایمانی #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #نزدیک_شدن_زایمان #بارداریگرام