پست های مشابه

بارداریگرام

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

06 اردیبهشت 1399 15:22:17

214 بازدید

بارداریگرام

آروغ زدن چیست؟ آروغ ، خروج حباب های گاز از مری از طریق دهان است. بعضی اوقات ، آروغ ها محتوای غذای کودک را بیرون می آورند که همان شیر نیمه هضم است. چرا نوزادان نیاز به آروغ زدن دارند؟ چه شیرخشک باشد و چه شیر مادر ، نوزادان حین غذا دادن حباب های هوا را می بلعند. این حباب ها در داخل شکم محبوس می شوند و باعث ایجاد نفخ و گاز در کودک می شوند. سر و صدای هنگام مکیدن می تواند نشانگر این باشد که کودک همراه با شیر، هوا را نیز می بلعد. اگر از شیر مادر تغذیه می کند، غذاهایی که می خورید می تواند منجر به ایجاد نفخ در کودک شود. در دوره نوزادی یا حداکثر سه ماهگی، مادر باید رژیم غذایی سبک داشته باشد و از غذای سنگین، تند و روغنی و نفاخ پرهیز کند.    آروغ زدن به آزادسازی این گاز گیر افتاده کمک می کند و کودک را قادر می سازد تا مدت زمان بیشتری آرام بگیرد. آروغ زدن بیش از حد در نوزادان مبتلا به ریفلاکس اسید دیده می شود. چه موقع آروغ کودک را بگیرید؟ بعد از شیردهی کامل یا در فواصل بین شیردهی آروغ کودک را بگیرید. بنابراین ، هر وقت که زمانش رسید یا ناآرام به نظر می رسید ، آروغ او را بگیرید. به عنوان مثال ، اگر کودک در هنگام غذا خوردن لگد زد ، پشت گلویش پرید ، گریه کرد یا از آن دور شد ، سعی کنید آروغ او را بگیرید. نوزادان دارای گاز معمولاً شب ها کلافه هستند. به طور کلی ، آروغ کودک را بگیرید: وقتی بین پستانها جابجا می شوید    وقتی نصف شیشه شیر را خورد (60 تا 90 میلی لیتر).    هر 15 تا 20 دقیقه هنگام تغذیه.    اگر صدای قل خوردن بیش از حد شنیدید ، غذا را قطع کرده و آروغش را بگیرید.    اگر کودک شما در طول شب کلافه است ، اما علاقه ای به گرفتن سینه یا شیشه ندارد ، ممکن است گاز گرفته باشد. به او کمک کنید تا آروغ بزند. آیا نوزادان تغذیه شده با بطری به آروغ بیشتری احتیاج دارند؟ نوزادان شیشه شیری در مقایسه با نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند هوای بیشتری با غذا وارد معده خود می‌کنند. برعکس ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند معمولاً به آرامی شیر می خورند و زمان کافی برای بلعیدن دارند. بنابراین ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند لازم نیست به اندازه نوزادان شیشه شیری آروغ بزنند . یاد آوردن:    قبل از اینکه کودک خود را آروغ بگیرید ، یک پارچه آروغ ، یک حوله قدیمی روی خود قرار دهید. نوزادان در این مدت کمی شیر تف می کنند و این کاملا طبیعی است.    آروغ زدن نوزاد خوابیده با آروغ زدن نوزاد بیدار تفاوتی ندارد.

14 دی 1399 10:34:09

59 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️ به نام و یاد خدا فعالیت این پیج رو شروع میکنیم😃😊 خب اول یه توضیح راجع به این پیج بدم؛ موضع اصلی این پیج رو سلامت باروری و بارداری میچرخه و شامل سه دسته پست میشه: دسته اول پست های مربوط به بارداری، جنین و مادر باردار دسته دوم مربوط به زایمان و هرچی که قراره تو زایمان اتفاق بیافته میشه که هم شامل زایمان طبیعیه هم سزارین دسته سوم هم مربوط به اتفاقات و مراقبت های پس از زایمان هستش، هم مراقبت مادر هم نوزاد 😍 مخاطب این پست ها همه میتونن باشن، خصوصا آقایونی که میخوام یار و یاور همسرشون تو مسیر پر پیج و خم بارداری و زایمان و پس از زایمان باشن🥰🤗 #بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #مراقبت_های_بارداری #بارداریگرام . . . . راستی پیج دوم که راجع به سلامت و بیماری های زنان هست رو هم از دست ندید 👌 . . . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

06 فروردین 1399 13:26:44

19 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ اگر تست بارداری شما مثبت شده اول از همه بهتون تبریک میگم! دوم از همه سوال من از شما اینه که شما از چه استفاده کردید؟ اگر جوابتون آزمایش خون هست که خوبه، ولی اگه از بی بی چک استفاده کردید بهتره فقط به همین اکتفا نکنید و تست خون انجام بدید. بهترین زمان برای انجام تست خون وقتیه که چند روز از پریودی شما گذشته و پریود نشدید. اگه کتابیشو بخوام بگم 9 روز بعد از نزدیکی محافظت نشده و یا همون لقاح تست شما مثبت میشه، اما چون ممکنه شما دقیقا زمانش رو ندونید پس بهتره تا عقب افتادن پریودیتون صبر کنید. خب حالا کاری که باید انجام بدید برداشتن جواب آزمایشتون و مراجعه به یک مرکزدرمانی برای مراقبت های دوران بارداری. شما به سه تا جا میتونید مراجعه کنید. اولین جا و رایگان ترین جا مرکز بهداشت محلتون هست که شما برای تشکیل پرونده بارداری مراجعه میکنید و تا آخر بارداریتون زیر نظر یک ماما و پزشک عمومی خواهید بود، تمام مراقبت های لازم انجام میشه و در صورت نیاز شمارو به سطح بالاتر که همون متخصصین باشن ارجاع میدن. بهتون مکمل های بارداری و کتاب هفته به هفته بارداریرو هم اگه موجود باشه میدن. اگرم نداشتن هیچ نگران نباشید. تو این پیج همه چیز راجع به بارداری گفته میشه. جای دومی که میتونید برای مراقبت هاتون برید مطب ماماها هست، این کار یه ویژگی خوبی که داره شما میتونید برای زایمان طبیعی و داشتن مامای خصوصی یا مامای همراه هم اقدام کنید، اینکه درطول بارداری یک رابطه نزدیک با ماماتون برقرار کنید و روز زایمانتون هم تو اون شرایط نسبتا سخت با همون دلگرمی کنارتون باشه خیلی براتون مفیده. هزینه تشکیل پرونده بارداری مطب خصوصی مامایی رایگان نیست و مکمل هارو هم خودتون باید بخرید ولی از مراقبت های متخصصین هزینه کمتری داره. خب جای سومی که میتونید برید مطب متخصصین زنان هست که من این مورد رو خصوصا به خانم هاییکه قصد سزارین دارن توصیه میکنم، مثل خانم های سزارین قبلی، چند قلویی، اونایی که جفتشون کاملا سر راهیه یا خانم هایی که بعد از نازایی باردار شدن. خب انتخاب این یکی از این سه مورد با خودتون هست ولی من پیشنهاد میکنم بهداشت رو حتما برید حالا چه مطب ماما میرید چه متخصص. #مثبت_شدن_تست_بارداری #بی_بی_چک #آزمایش_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار_شدن #بارداری_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامای #پزشکی #متخصص_زنان #midwifery #pregnancy #pregnancy_care #prenatal_care #bardarigram

12 فروردین 1399 04:21:27

384 بازدید

بارداریگرام

چه عواملی باعث سردرد در دوران بارداری می شوند؟ ✅ سردرد می تواند در هر زمان از بارداری رخ دهد. آنها معمولاً در سه ماهه اول و سوم رخ می دهند. به محض ورود به سه ماهه اول بارداری، تغییرات فوری در بدن رخ می دهد، مثل افزایش حجم خون و تغییرات هورمونی. هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون در بالاترین سطح خود برای کمک به شما در طول بارداری هستند. این تغییرات در هورمون ها و حجم خون باعث سردردهای مکرر می شود. به غیر از این ، عوامل دیگری به صورت ترکیبی یا مستقل وجود دارد که می تواند سردرد شما را تشدید کند. ✅ عواملی مانند: - عادتهای خواب نامنظم - قند خون پایین - کمبود آب بدن - عوامل استرس زا در سبک زندگی - ترک کافئین دوره های مکرر سردرد در سه ماهه سوم به دلیل رشد شکم و وضعیت بد بدن ایجاد می شود. وزن اضافی و کششی که ایجاد می کند نیز شرایط را بیشتر تقویت می کند. در بعضی مواقع ، سردردهای مداوم می تواند نشانه ای از بیماری به نام پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری باشد که به دلیل فشار خون بالا مربوط به بارداری ایجاد می شود. ⁉️ چگونه می توانم از آنها اجتناب کنم؟ ✅ با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی ، می توان سردردهای بارداری را از بین برد. این تغییراتی مثل: - اجتناب از استرس - ممکن است خیلی واضح به نظر برسد اما دستیابی به آن خیلی آسان نیست ، اما قطعاً ارزشش را دارد. - فعالیت بدنی و ورزش را در خود بگنجانید - اما اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از چنین رژیم تمرینی ، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. - از عوامل تحریک کننده سردرد - به ویژه مواردی که سابقه میگرن دارند ، خودداری کنید. بنابراین ، شکلات ها ، الکل ، بادام زمینی ، گوشت های نگهداری شده را کنار بگذارید. - در ساعات منظم غذا بخورید - ممکن است حفظ برنامه منظم غذا خوردن آسان نباشد برای رسیدن به این هدف از اعضای خانواده کمک بگیرید. - به میزان کافی بخوابید - زود بخوابید ، زود بلند شوید! این فرمول حتی در دوران بارداری نیز خوب است. درمان: 🛑 چه زمان به پزشک مراجعه کنید؟ هنگامی که هیچ یک از راه کارهای خانگی موثر نیستند و مایل به مصرف دارو هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. اگر سردردهای مداوم باعث تورم دست و صورت غیرطبیعی ، تاری دید ، افزایش وزن غیرطبیعی یا ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم شود ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. بارداری مطمئناً سفر آسانی نیست. با این حال ، هوشیار بودن و آگاهی از وضعیت خود ، قطعاً شما را از هرگونه عارضه غیرمنتظره ای که ممکن است بوجود آید ، دور می کند. #بارداری_بارداریگرام

29 اسفند 1399 09:56:56

817 بازدید

بارداریگرام

یکی از غم انگیز ترین اتفاقاتی که بعد از عمل جراحی از جمله سزارین ممکنه بیافتند اینه که محل زخم عفونت کنه😣 اتفاقی که بعد عفونت محل زخم میافته، باز شدن زخمه و بعد از اون بسته به عمق زخم، اقدامات بعدی مثل بخیه کردن مجدد یا حتی بستری در بیمارستان و باز موندن زخم انجام میشه! این نکته رو هم بهتون بگم حتی اگر ماهرترین جراح دنیا شما رو جراحی کنه ولی شما مراقبت های بعد از عمل رو به درستی انجام ندید، زخم شما عفونت می کنه. پس اگر خدایی نکرده زخم شما بعد از عمل دچار مشکل شد احتمالا تنها کسی که کوتاهی کرده خودتون هستید! ☑️ نکته مهم اینه که خانم های چاق و یا دیابتی بیشتر مستعد عفونت هستن و اگر عفونت کردن هم دیرتر خوب میشن. پس حتما باید این گروه با جدیت تمام مراقبت کنند. ☑️ ده روز بعد از عمل هم میتونید برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید. موارد توی پست رو عمیقأ رعایت کنید و هیچ کدوم رو دسته کم نگیرید. به امید سلامتی و بهبودی شما عزیزان ♥️🙏 . . . . #مراقبت_از_زخم_سزارین #سزارین #زخم #زخم_سزارین #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_سزارین #چاق #عفونت #عفونت_زخم

26 فروردین 1400 07:07:16

165 بازدید

نعیمه انصاری

0

4

تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش می‌کنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همون‌طور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

4

تغییر سایز و شِیپ سینه از جمله وقایع حتمی هست که بعد از زایمان و شیردهی رخ میده. مسلما بعد از اتمام یا کم شدن شیردهی سینه شروع به برگشتن به سایز قبلی خودش می‌کنه. هرچند که ممکنه کاملا به همون شکل قبل برنگرده ولی کاهش سایز رو خواهید داشت. خب همون‌طور که می دونید اگر کاهش سایز سینه بدون حمایت و تقویت عضلات و پوست سینه باشه، سینه دچار شل شدگی، افتادگی و از دست دادن فرم مناسبش میشه. پس این ورزش ها با تقویت عضلات سینه، شانه و بازو به شما کمک خواهند کرد تا سینه و سرشانه شما فرم مناسب و محکم خودش رو دوباره بدست بیاره. ✅ یادتون باشه قبل از انجام هر ورزشی با پزشک یا ماماتون مشورت کنید. ✅ موقع ورزش کردن تنفس عمیق شکمی داشته باشید. ✅ حداقل سه ماه این ورزش هارو به صورت روزانه یا حداقل سه بار در هفته انجام بدید. . . . لطفاً پست ها رو لایک کنید و کامنت بذارید تا در اینستاگرام دیده بشن😊 . . . #شل_شدن_سینه #شیردهی #شل_شدن_سینه_بعد_از_شیردهی #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #سینه_خوش_فرم #ورزش #حرکات_ورزشی_سینه #بالا_بردن_سینه #ماما #مامایی #دانشجومامایی . . . #breastfeeding #breast #workout #saggybreast #saggybreastworkout #postpartum #postpartumcare #bardarigram

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن