پست های مشابه

بارداریگرام

آخ که تو دنیا چیزی لطیف تر از پوست نوزاد وجود ندارن 😍😍😍😍😍 می دونید که این نوزاد عزیز ماهها توی آب شناور بوده، پس حسابی آب رفته زیر پوستش 😃 علاوه بر اون کلی هم لطیف و ظریف و شکننده ست، باید خیلی باهاش با احتیاط برخورد کنید. و یه نکته ای که دوباره هم باید بگم، بوس ممنوع ❌‼️ نذارید مدام هی نوزادتون رو بوس کنن، خیلی محترمانه بگید دوست عزیز من حتی خودمم دلم نمیاد بوسش کنم بسکه لطیفه آخه😍😍 ولی خودمونیما، میگه میشه یه همچین لعبتی رو دید و نبوسید؟☺️ . . . . #بوس #بوس_ممنوع #مراقبت_از_نوزاد #مراقبت_از_پوست_نوزاد #پوست #پوست_نوزاد #ورنیکس #حمام #بارداریگرام #نوزاد_بارداریگرام #پس_از_زایمان_بارداریگرام

02 اردیبهشت 1400 12:58:01

104 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خب ادامه این داستان رو باز با نام و یاد خدا شروع میکنیم 😊 شروع هفته ششم زمانی هست که دیگه شما کم کم متوجه شدید باردار هستید و حالا میتونید سونوگرافی تشکیل قلب رو هم انجام بدید. این سونو از دو لحاظ اهمیت داره؛ اول اینکه مشخص میکنه جنین و قلبش تشکیل شده یا نه، یه وقت خدایی نکرده حاملگی پوچ نباشه دوم اینکه مشخص میکنه جنین کجا لانه گزینی کرده، یه وقت خدایی نکرده خارج از رحم نباشه. یه کار مهم دیگه ای که باید تو این چند هفته انجام بدید انجام آزمایشات و چکاپ اول باردار هستش که وضعیت خودتون سنجیده میشه. این هم برای ادامه مراقبت های بارداری فوق العاده مهمه پس حتما انجام بدید👌 اسید فولیک رو هم که کماکان دارید میخورید👌 منتظر ادامه این داستان باشید😊✋🏻 . . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #بارداری #حاملگی #مامایی #ماما #جنین #سونوگرافی_بارداری #تشکیل_قلب #مطب_مامایی #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مادرباردار #باردار #حامله #weekbyweekpregnancy #pregnancy #bardarigram #pregnant #midwife #midwifery #fetus #obstetrics #prenatal

17 فروردین 1399 08:02:47

413 بازدید

بارداریگرام

داشتن نمونه از بندناف نوزاد چیزی هست که هنوز به اون صورت ترند نشده و مثل فریز کردن تخمک به ذهن خیلیا نرسیده ولی یکی از بزرگترین آینده نگری هایی هست که پدر مادر میتونن برای بچه هاشون داشته باشن. ⁉️ چرا؟ ‼️ چون ما از آینده خبر نداریم. متاسفانه از شایع ترین سرطان های دوران کودکی سرطان خون هست. داشتن نمونه خوب از سلول های بنیادی کودک تاثیر فوق‌العاده زیادی به روی درمان کودک داره و در واقع می‌تونه برگ برنده ای در سیر درمان کودک باشه. یا نارسایی های خون و مغز و استخوان و در کل هر مشکلی که سلول های بنیادی فرد راه چاره درمان باشن این نمونه به کمک فرزند شما میاد. حتی خیلی از بیماری ها مثل دیابت و تالاسمی هم با این روش درمان پذیر و قابل کنترل هستن. ☑️ این نمونه نه تنها برای خود فرد بلکه برای سایر افراد خانواده هم قابلیت استفاده داره! ⁉️ آیا همه باید این کارو انجام بدن؟ ‼️ ببینید در کل اقدامات به این شکل بیشتر بستگی به وضعیت فرد داره. اگر مشکل مالی ندارید و امکاناتش براتون موجود هست انجام بدید. عزیزانی که ممکنه شرایط براشون فراهم نباشه فقط در صورت داشتن ریسک فاکتور ها مثلا سابقه سرطان در افراد درجه یک یا در فرزندان قبلی یا بیماری های ارثی مثل تالاسمی یا دیابت نوع یک بهتره انجام بدن. ⁉️ چطوری انجام میشه؟ ☑️ اگر در شهرتون کلینیک های ژنتیک وجود داره براتون کارشناس مخصوص این کار معرفی میکنن اگر هم توی شهری زندگی میکنید کلینیک های ژنتیک ندارید از متخصص زنان و یا مامایی که تحت نظرش هستید بخواید افرادی که این کار رو انجام میدن بهتون معرفی کنن. . . . . #بندناف #نمونه_گیری_از_بندناف #سلول_های_بنیادی #بیماری_ارثی #بارداریگرام #دیابت_نوع۱ #درمان_سرطان #سرطان_خون #سرطان #لوسمی #زایمان_بارداریگرام #ژنتیک #زایمان_طبیعی

18 اردیبهشت 1400 06:36:24

715 بازدید

بارداریگرام

خیلی از مادران باردار، خصوصا شکم اول ها دنبال راهی هستن که سزارین بشن! ولی اطلاعی ندارم که سزارین در چه شرایطی انجام میشه، تو این پست من بهتون کمک میکنم تا شرایط عمل سزارین رو متوجه بشید. قبل از شروع باید بگم که اینجا من نمیخوام بگم که سزارین خوبه یا بده، فقط راجع به شرایطش گفته میشه. ☑️ نکته اول اینکه انتخاب نوع زایمان به درخواست مادر قابل انجام هست، یعنی شما میتونید انتخاب کنید که سزارین بشید یا طبیعی زایمان کنید. ولی در بیمارستان های دولتی این امکان وجود نداره و شما اونجا باید طبیعی زایمان کنید مگر اینکه جز چنتا موردی باشه که ذکر کردم! ولی توی بیمارستان های خصوصی به راحتی سزارین بدون علت علمی و به درخواست مادر انجام میشه. پس اگر قصد زایمان به روش سزارین رو دارید باید از ابتدا با پزشکتون هماهنگ باشید و ایشون رو در جریان قرار بدید ☑️ دوم اینکه اگر زایمان قبلی شما سزارین بوده میتونید به راحتی تو بیمارستان های دولتی هم سزارین بشید و شامل جریمه نقدی نمیشه. ضمنا اگر اورژانس شدید پزشک کشیک بیمارستان موظف هست شمارو عمل کنه. ☑️ راجع به وزن بالای جنین جدیدا سخت گیری میشه بعضی بیمارستان های دولتی باید روشون کمیسیون تشکیل بشه تا قبول کنن که سزارین بشید! بعضی بیمارستان ها وزن بالای چهار کیلو، بعضی دیگه بالای چهار و نیم کیلو رو قبول میکنن. ☑️ بجز علت هایی که توی پست و کپشن ذکر شد علل دیگه هم هست که یه مقدار اختصاصی میشه مثلا ناهنجاری های جنینی قابل عمل جراحی مثل مننگومیوسل یا امفالوسل که ممکنه زایمان طبیعی شرایط ناهنجاری رو بدتر کنه هم شما این موضوع میشه... . . . . ⁉️نظرتون راجع به زایمان طبیعی اجباری تو بیمارستان های دولتی چیه؟؟؟ . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #بیمارستان #بیمارستان_خصوصی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #زایمان_خوب #زایمان_آسان #شرایط_سزارین #سزارین_به_دلیل_پزشکی #سزارین_به_دلخواه

06 شهریور 1400 08:36:22

486 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️

06 فروردین 1399 13:35:15

20 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوه‌ای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوق‌العاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانه‌تون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمی‌تونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک

06 تیر 1401 04:40:07

1558 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

0

😍😍😍😍😍😍😍😍😍 نمیرم براش؟؟؟؟ ❤️❤️❤️❤️ . . . . . . #نینی_خوشگل #نینی #دخمل

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن