پست های مشابه

بارداریگرام

راجع به کارهایی که تو بارداری نباید انجام بدید خیلی میشه صحبت کرد. توی این پست من چنتا از مهم ترین هاشون رو آوردم. دقت کنید این موارد، مواردی هست که در یک بارداری نرمال روتین ممنوع هستن. ممکنه بارداری های های ریسک تر موارد بیشتر و شدید تری رو رعایت کنن، که راجع به اونها هم پست میذارم به زودی.... لطفا پست های پیج رو لایک کنید و نظراتتون رو بنویسید، تا افراد بیشتری با پیج آشنا بشن🌹 سوالاتتون رو کامنت کنید، حتما میخونم❤️🌷 . . . . #بارداری #بارداریگرام #کارهای_ممنوع_در_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_روتین_بارداری #مامایی #مطب_مامایی

09 آذر 1399 14:39:53

548 بازدید

بارداریگرام

اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوق‌العاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص می‌کنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

29 فروردین 1400 07:44:05

580 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی

13 فروردین 1399 10:59:33

451 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram سلام دوستای گلم امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. از اونجایی که این فصل و چندماه آینده سرماخوردگی شایع میشه، و مادرهای باردار همیشه نگران هستن که آیا میتونن تو بارداری دارو استفاده کنن یا نه، تصمیم گرفتم این پست رو براتون آماده کنم. ☑️ ما فرض رو بر این میذاریم که شما باردار هستید، سرماخوردید، هیچ بیماری دیگه ای ندارید و بجز روتین بارداری، دارو دیگه ای استفاده نمیکنید! حالا میخواید بدونید که آیا مصرف این داروها برای بچه خطر داره یا نه! راستش بچه ها داروهای بسیار کمی هستن که تو بارداری کاملا بی خطر هستن، اما این داروهای که براتون مثال زدم رو انجمن علمی مامایی آمریکا یا همون ACOG رو تو بارداری مجاز دونسته و توصیه کرده اگر واقعا مادری بهشون احتیاج داره استفاده کنه. چون میدونید که بعضی داروها استفاده نکردنشون خطرناک تر از استفاده کردنشونه! مثلا استامینوفن از جفت رد میشه، ولی اگر مادری تب داشته باشه و استامینوفن استفاده نکنه، اون تب برای جنین خیلی خطرناک تر از استامینوفن هست! ☑️ پس اگر خدایی نکرده تو بارداری سرماخوردید و این داروها براتون تجویز شد، با خیال راحت همون‌طور که پزشکتون دستور نوشته، استفاده کنید. 📚 منبع این پست #آپ_تو_دیت و تک تک داروهارو براتون چک کردم. خودمم برای بیمارهام نسخه میکنم و خداراشکر مشکلی ندارن. @bardarigram . . . . . . #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرماخوردگی_دربارداری #داروهای_مجاز_در_بارداری #استامینوفن #آنتیبیوتیک_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #جفت #جنین #acog

13 آذر 1400 06:43:02

420 بازدید

بارداریگرام

#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان

15 شهریور 1400 07:35:39

158 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ با نام و یاد خدا هفته به هفته بارداری رو شروع میکنیم. 😊 تو پنج هفته اول شما ممکنه هنوز متوجه نشده باشید که باردارید و البته این بستگی به علائم شماهم داره. که تو بعضی خانم ها شدتش کم و بعضی ها بیشتره. تمام #علائم_اولیه_بارداری که تو پست های قبلی هم مفصل راجع بهشون صحبت کردن بخاطر تغییرات هورمونی بدن ما و هورمون های تولید شده توسط جفت هستن. پس اینکه حالتون خوب نیست و هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی ممکنه حالت پایداری نداشته باشید طبیعیه. آروم باشید و به خودتون فرصت بدید. تو این زمان ممکنه از طریق بی بی چک یا آزمایش خون متوجه بشید باردارید، همین که مثبت شد پستی که راجع به کارای بعد از مثبت شدن بارداری هست رو با دقت بخونید و شروع کنید به انجام اون کارها. اسیدفولیک روزی یکی فراموش نشه، داروها و مواد شیمیایی و اشعه های مضر تو این دوران فوق العاده میتونن تاثیر روی تشکیل جنین شما داشته باشن، پس هر دارویی که از قبل استفاده میکردید رو با مشورت پزشکتون قطع یا ادامه بدید. مصرف الکل تو تمام دوران بارداری ممنوعه وحتی قبل از اقدام به بارداری باید قطع بشه. . . . #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_حاملگی #هفته_به_هفته_بارداریگرام #هفته_اول_تا_پنجم_بارداری #بارداری #حاملگی #الکل #جنین #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مادر #مامان #midwife #midwifery #pregnancy #weekbyweekpregnancy #bardarigram #fetus #midwives . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

16 فروردین 1399 09:39:34

272 بازدید

نعیمه انصاری

0

3

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

3

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن