پست های مشابه

بارداریگرام

فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻‍♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn

15 فروردین 1399 08:06:43

243 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤱🏻👩🏻‍⚕️ . . . در طول روز سه دسته پست گذاشته میشه، دسته اول راجع به بارداری، پست دوم اختصاص به زایمان داره و پست سوم برای جریانات پس از زایمان😊 . . . #بارداریگرام #بارداری #مراقبت_های_بارداری #زایمان_طبیعی #زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان . . . . پیج دوم😊👌 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei

06 فروردین 1399 13:33:44

15 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه‌ که گفتن رو شیر می‌شینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته

22 آذر 1400 06:25:46

99 بازدید

بارداریگرام

👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی

28 تیر 1399 08:08:49

68 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ دوستای گلم، من این پست رو با توجه به تجربیاتم، مواردی که بارها تو زایشگاه دیدم که برای زائو های عزیز پیش میاد و وقتی میفهمن اشتباه کردن که دیگه کار از کار گذشته... نمونش همین خوردن روغن کرچک... خانم باردار میاد با اسهال و برون روی و دل پیچه شدید، بچه هم همون سر جای خودشه و دریغ از سه سانت باز شدن دهانه رحم، دلیل رو جویا میشیم میگه یه شیشه روغن کرچک خوردم تا بچم زودتر دنیا بیاد! یا خانم اینقدر گرمیجات خورده که بچه ش تو شکمش مدفوع کرده و همه اینا رو بچه هم تاثیر میذاره و بعد تولدش حتما زردی میگیره. پس دنبال خوردن چیزی برای شوع شدن دردای زایمان نباشید که ضررش بیشتر از نفعشه. اگه کیسه آبتون پاره شد لطفا هول نکنید و نترسید، فقط اگه 36 هفته پر شده ساک بچه رو ببندید برید نزدیکترین بیمارستان چون بلاخره باید دیر یا زود دنیا بیاد، اگرم زیر 36 هستید بازم نترسید خودتون رو به مجهزترین بیمارستان نزدیکتون برسونید اونجا با توجه به امکانات تصمیم میگیرن فرصت زایمان بدن یا اینکه تحت نظر باشید و فعلا برای زایمان دست نگه دارید. در هر صورت یه پد بذارید و برید بیمارستان. زایمان دوم مدت زمانش معمولا کمتر از زایمان اوله ولی الزاما دردش کمتر نیست، تازه پس درد زایمان دوم، یعنی دردی که بعد از زایمان به دلیل جمع شدن رحم دارید، تو زایمان دوم به بعد بیشتر هم میشه. ولی خبرخوب اینکه به احتمال زیاد پارگی خیلی کمتری خواهید داشته و حتی ممکنه هیچ پارگی نداشته باشید. در کل بگم زایمان یه امر کاملا غیر قابل پیش بینی هست که این به معنی عدم داشتن برنامه براش نیست، شما سعی کنید بهترین و کامل ترین برنامه رو بچینید ولی بازم اگه چیزی طبق برنامه پیش نرفت هیچ خودتون رو ناراحت نکنید و استرس نداشته باشید. . . . پیج دوم من روهم یه نگاهی بندازید😊👩🏻‍⚕️ @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei #midwife #midwifery #pregnancy #vaginalbirth #childbirth #bardarigram #زایمان #زایمان_طبیعی #کیسه_آب #زایمان_بارداریگرام #ماما #مامایی #دانشجومامایی #حاملگی

12 فروردین 1399 10:03:34

256 بازدید

بارداریگرام

@bardarigram همون‌طور که میدونید، سه تا پنج روز اول مادر زیاد شیر نداره و نوزاد هرچه قدر بیشتر مک بزنه بیشتر به شیر آوردن مادرش کمک میکنه. اما این شیر کم یا همون آغوز، فوق‌العاده برای رشد نوزاد مناسب و کافیه! ☑️ فقط باید حتما حواستون باشه که شیردهی رو به درستی و تعداد دفعات مناسب انجام بدید! ☑️ و البته بچه همون سه چهار روز اول ۷ درصد از وزن زمان تولدش رو از دست میده که کاملا طبیعی هست و جای نگرانی نداره، دلیلش هم از دست دادن مایعات میان بافتیشه که تقریبا چیزی حدود نیم کیلو شاید بشه. بعد از اون با تغذیه مناسب با شیرمادر این کاهش وزن جبران میشه. نمودار رشد نوزاد شما خیلی مهمه و اگر روی نمودار خودش تو اون محدوده سبز رنگ باشه خوبه و نوزاد شما به خوبی داره تغذیه میشه. ☑️ آموزش شیردهی رو هم حتما تو پست های قبل ببینید، نکات جالب و مفیدی داره😊👌 @bardarigram . . . . . . #شیردهی_صحیح #شیردهی_نوزاد #شیردهی #شیرمادر #شیرخوار #نوزاد #شیرکافی #شیرآغوز #آغوز #وزن #وزن_گیری_کودک #وزن_گیری_نوزاد #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبت_از_نوزاد

10 آذر 1400 08:53:44

229 بازدید

نعیمه انصاری

0

3

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

3

خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع می‌کنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن