بارداریگرام
دنبال کننده
161
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
@bardarigram . .یکی از مهم ترین مسائل بعد از زایمان، که معمولا بهش فکر هم نمیشه، انتخاب روش جلوگیری مناسب هست! تو این پست مشخص نمیشه چه روشی مناسبه، چون روش های جلوگیری مخصوص شما انتخاب میشن، با توجه به شرایط شما این پست میگه که بلافاصله بعد از زایمان چه روشی رو میتونید انتخاب کنید، از کی شروع کنید و تا کی ادامه بدید. ☑️ یه نکته راجع به قرص های ترکیبی جلوگیری از بارداری مثل ال دی بگم، شما میتونید از این روش قبل از ۶ ماهگی هم استفاده کنید ولی دوتا نکته رو باید بدونید، اول اینکه ممکنه میزان شیرتون رو کاهش بده، بنابراین تعداد دفعات شیردهی رو زیاد کنید، دوم اینکه برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید مایعات زیاد بخورید و روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، قبلش هم حتما با پزشکتون مشورت کنید. ☑️ لطفا و لطفا و لطفا اصصصصصلا فکر نکنید که اگر بعد از زایمان هنوز پریودیتون شروع نشده پس باردار هم نمیشید! من تا حالا کلی مددجو داشتم که هنوز پرونده مراقبت های بارداریشون رو بایگانی نکردم که میان برای تشکیل پرونده جدید! 😃 با اینکه تو آخرین ویزیت بارداری هم تمام این نکات رو توضیح میدم، ولی باز انگار حرف خاله و همسایه که گفتن رو شیر میشینی و باردار نمیشی بیشتر تاثیر داره! البته مددجوهای خیلی دقیق و حرف گوش کن زیادی هم داشتم که دقیقا ۶ هفته بعد از زایمان اومدن تا یه روش جلوگیری مناسب براشون انتخاب کنیم.👌 ☑️ پس شما لطفا جز گروه دقیق و حرف گوش کن باشید تا نخواید با یه نوزاد زیر ۶ ماه دوباره حامله بشید! 📚 راستی منبع این پست هم دستورالعمل کشوری جلوگیری از بارداری، آخرین ویرایش بود. با خیال راحت استناد کنید 😊👌 @bardarigram #جلوگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #پس_از_زایمان #پستپارتوم #کاندوم #آی_یو_دی #قرص_جلوگیری_از_بارداری #آمپول_یک_ماهه #آمپول_سه_ماهه #قرص_شیردهی #پس_از_زایمان_بارداریگرم #بارداریگرام #آگاهی #آموزش #تنظیم_خانواده #بارداری_ناخاسته
22 آذر 1400 06:25:46
99 بازدید
بارداریگرام
#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
27 فروردین 1400 11:01:51
763 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوهای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوقالعاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانهتون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمیتونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک
06 تیر 1401 04:40:07
1550 بازدید
بارداریگرام
خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری
04 اردیبهشت 1400 06:59:30
75 بازدید
بارداریگرام
احتمالا بیشترین پوزیشنی که برای زایمان دیدید پوزیشن لیتاتومی هست، همون پوزیشنی که مادر روی تخت زایمان به پشت خوابیده و پاهاش رو روی پدال های تخت گذاشته، اما لازمه بهتون بگم که این تنها پوزیشن زایمان طبیعی نیست، البته متاسفانه رایج ترین هست ولی بهترین نیست. زایمانی که قراره فیزیولوژیک باشه، یعنی مداخله ای درش صورت نگیره، نباید مادر رو به یک پوزیشن خاص محدود کرد و اجازه تحرک بهش نداد! اتفاقا برعکس، مادر باید تو طور اتاق بستری قبل از زایمان، مدام در حرکت باشه، تا جایی که میتونه راه بره، حرکت کنه، دوش بگیره، حرکاتی که از قبل آموزش دیده رو انجام بده تا یک فرایند قبل از زایمان عالی رو داشته باشه. می دونید که به مادرانی اجازه میدن آزادانه حرکت کنن که آموزش هارو دیدن و از قبل آگاه شدن که برای اون روز بزرگ چه کارهایی رو باید انجام بدن، چه کارهایی رو نباید. پس اگر میخواید زایمان زیبایی داشته باشید کلاس های دوران بارداری رو دست کم نگیرید😌❤️ . . . . #بارداری #بارداریگرام #دوران_بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #کلاس_های_آمادگی_برای_زایمان #زایمان_فیزیولوژیک #لیبر #اتاق_زایمان . . . #nvd #givingbith #midwife #midwifery #pregnancy #delivery #gynecology
24 اسفند 1399 12:08:17
77 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه
09 فروردین 1399 20:29:27
222 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
خب دوستای عزیزم به آخرین قسمت از هفته به هفته بارداری رسیدیم، تو این هفته ها اگر شکم اول باشید سر دلتون کم کم شروع میکنه به سبک شدن، یعنی جنین کم کم میره که بره تو لگن برا خودش جا خوش کنه شما هم یه نفس راحتی بکشید.😊 اگه هم شکم اول نیستید خب این قضیه ممکنه تا حول و حوش زایمان اتفاق نیافته. این هفته ها خییییییلی حواستون به حرکت جنین باشه، خصوصا مامانای دیابتیک، حواستون خییییلی باید باشه. اگر دیابتیک هستید بهتره تو این هفته ها اگر براتون مقدور هست هفته ای یک بار یه نوار قلب از جنیننتون بگیرید. خانم هایی هم که مشکل خاصی ندارن تا 40 هفتگی نیاز خاصی به نوار قلب نیازی نیست مگر در مواقع خاص که توسط پزشک یا ماما تشخیص داده میشه. اگر بارداریتون بیشتر از 40 هفته بشه و هنوز هیچ علائمی نداشتید به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید تا اقدامات لازم براتون انجام بشه. میتونید از 36 هفته پیاده روی رو شروع کنید ولی حواستون باشه توی هوای گرم و زیر آفتاب نباشید که نفستون پس بره. نزدیکی رو میتونید داشته باشید البته اگر جفتتون مشکلی نداشته باشه و در معرض زایمان زودرس نباشید، مثلاً سرکلاژ نباشید و سابقه زایمان زودرس از قبل نداشتید. برای زایمانتون دیگه تصمیمتون رو بگیرید. من هیچ خانم بارداری رو مجبور به یه روش خاص نمیکنم ولی واقعا بهتون پیشنهاد میدم اگر سزارین قبلی نیستید توی کلاس های آمادگی برای زایمان که تو بیمارستان ها و مراکز بهداشت برگزار میشه شرکت کنید، سوالاتتون رو بپرسید و با آگاهی اقدام کنید. پیشنهاد ویژه من به خانم های چاق زایمان طبیعی هستش چون سزارین براشون مشکل دار میشه. ان شالله که بهترین حالت زایمان، چه طبیعی چه سزارین براتون اتفاق بیافتد.💜💜💜🌹🌹🌹 . . . . پیج دوم مخصوص سلامت بانوان: @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #جنین_شناسی #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #مامایی #ماما #مطب_مامایی #متخصص_زنان #مراقبت_بارداری #بارداری #حاملگی #زنان_زایمان #زایمان #دیابتی #مادرباردار #سزارین #دانشجومامایی #midwife #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #prenatalcare