بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
گاهی اوقات یه چیزای خیلی ساده و پیش پا افتاده اگر بهشون دقت نشه ممکنه موجب اتفاقات غیرقابل جبران بشه. مثل همین قضیه حمام کردن و دوش گرفتن در بارداری! ☑️ یادتون باشه دمای زیاد برای جنین خطرناکه! زمانی که دمای بدن مادر به هر دلیل مثل تب یا قرار گرفتن در محیط سربسته گرم یا دوش و وان آب گرم بالا میره، این دمای بالا به جنین منتقل میشه و باعث ایجاد تاثیرات منفی روی جنین و بارداری میشه! اگر میخواید بدونید چه دمایی برای شما مناسب هست، بهتره قسمت پایین و جلوی مفصل آرنجتون رو زیر آب بگیرید، اگر پوستتون قرمز شد پس این آب دمای بالایی داره و باید خنک تر بشه. یا اگر دمای حمام طوری بود که عرق کردید پس دما بالاست و باید سریعا اون رو کاهش بدید. ☑️ نکته مهم دیگه اینکه در بارداری پوست شکم، سینه، باسن و کشاله ران به دلیل افزایش سایز کش میاد و این کشیدگی باعث نازک تر شدن پوست میشه. مواد شوینده و شامپو های غیر استاندارد هم این قضیه رو تشدید میکنن و باعث ایجاد خارش، خشکی و اگزمای پوستی میشن. پس از مواد شوینده و شامپوهای مخصوص پوست های خشک و حساس استفاده کنید و بعد از حمام از روغن و لوسیون های مجاز در بارداری استفاده کنید. . . . . . بنظرتون یه حمام ساده این همه داستان داشت؟! 😃 . . . . #حمام #حمام_در_بارداری #دوش #دوش_گرفتن #دوش_گرفتن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #وان #سونا #جکوزی #سونا_در_بارداری #شامپو
14 اردیبهشت 1400 07:19:05
665 بازدید
بارداریگرام
خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری
04 اردیبهشت 1400 06:59:30
75 بازدید
بارداریگرام
یکی از مسائلی که همیشه تو هر فصلی از سال خانم های باردار از من میپرسن اینه که میتونم مسافرت برم یا نه؟! ☑️ شما میتونید مسافرت برید به شرط اینکه وضعیت بارداری تثبیت شده و سالمی داشته باشید، تهدید به سقط یا زایمان زودرس نباشید جایی که مسافرت میرید از نظر بیماری واگیردار مشکلی نداشته باشه (مثلا این روزها اکثر شهر ها هنوز وضعیت بدی برای کرونا دارن) وسیله نقلیه شما سالم و مطمئن باشه زمانی که به مسافرت میرید نزدیک زمان زایمان نباشه! ☑️ شاید با خودتون بگید زن باردار چرا مسافرت کنه! خب باید بگم خیلی ها بخاطر شرایط زندگیشون مجبور هستن مدام از این شهر به اون شهر برن و اصلا هم قصد تفریح نداشته باشن و صرفا این نقل و انتقالات مسافرت محسوب میشه. یا خیلی از خانم ها تو دوران بارداری چند وقتی رو به خونه پدریشون میرن که ممکنه شهر دیگه ای باشه! ☑️ پس در کل با رعایت موارد بالا و اسلاید ها می تونید مسافرت برید. نوع وسیله نقلیه هم مهم نیست فقط باید سالم باشه و در رابطه با ایرلاین ها فک میکنم بالای ۳۴ هفته رو اجازه پرواز نمیدن. این رو خودتون حتما قبلش چک کنید، یا اگر قبلا چک کردید تو کامنت ها برای بقیه دوستان هم بنویسید. ☑️ من این مطلب رو از #آپ_تو_دیت براتون نوشتم که یکی از معتبرترین منابع پزشکی جهان محسوب میشه، از قسمت آموزش بیمار. پس با خیال راحت به این گفته ها استناد کنید. 😌👌 از اینکه پست هارو لایک میکنید ممنونم♥️ . . . . . #بارداری_بارداریگرام #حاملگی #بارداریگرام #هواپیما #مسافرت #پرواز #مسافرت_زمینی #آمبولی #مراقبت_های_بارداری #مراقبت_های_دوران_بارداری #مسافر #مسافرت_با_قطار #مسافرت_با_ماشین
30 اردیبهشت 1400 06:22:32
595 بازدید
بارداریگرام
من همیشه گفتم، زایمانی خوبه که سر بچه قشنگ تو لگن نشسته باشه! زایمان هم مثل هر کار حرفه ای دیگه، ریزه کاری و فوت کوزه گری خودش رو داره! یکی از فوت های کوزه گری زایمان، نشستن قشنگ بچه تو لگن مادره! خب این یعنی چی؟ لگن مادر جایی هست که باید بچه ازش عبور کنه و بیاد بیرون، شما یه کوچه تنگ رو تصور کنید که کاملا صاف و مستقیم هم نیست، قراره یه ماشین ازش رد بشه، اگر راننده خوب فرمون نگیره کناره هاش یا سپرش برخورد میکنه و قفل میشه ولی اگر با زاویه خوب وارد بشه و خوب فرمون بگیره راحت رد میشه. زایمان هم یه چیزی تو همین مایه هاست. اگر سر بچه خوب نشینه، اگر دردهای موثر بچه رو به پایین هدایت نکنه، اگر مادر خودش هیچ کمکی نکنه، خب بچه گیر میکنه! خیلی اوقات حتی ممکنه بچه کج وارد بشه و پیشرفت خوبی نداشته باشه و در نهایت سزارین بشه همین میشه که مادرا میگن ما هم درد طبیعی رو کشیدیم هم سزارین 🤦 پس اگر نمیخواید این اتفاقات براتون بیافته، از قبل از روز زایمان شروع کنید به هدایت صحیح بچه، شروع کنید به فرمون دادن! پیاده روی کنید، از ۳۷ هفته بشین پاشو کنید، از پله ها بالا پایین برید ( البته اگر آسم، تنگی نفس یا بیماری های قلبی مثل شلی دریچه و یا درد مفاصل دارید این کارو انجام ندید) کارایی کنید که درادتون خودش به صورت طبیعی شروع بشه و همون هارو به صورت طبیعی تقویت کنید. اگر دردهای طبیعی خوبی داشته باشید کسی تو بیمارستان به شما آمپول فشار نمیزنه و زایمانتون بسیار بهتر خواهد بود. تحریک نوک سینه و نزدیکی به شما خیلی کمک کننده ست، نزدیکی کردن هم خوبه. اگر جفتتون پایین نیست و پزشکتون نزدیکی کردن رو براتون منع نکرده، تا هر زمان از بارداری و سالم بودن کیسه آب میتونید نزدیکی داشته باشید. سوالاتتون رو تو کامنت ها بپرسید، حتما میخونم و جواب میدم 👌 . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #القای_زایمان #دردزایمان #نزدیکی #نقطه_فشاری #زایمان_فیزیولوژیک #جنین #لگن #کانال_زایمان #جفت #باردار #بارداری #بارداریگرام #آمادگی_برای_زایمان #ماما #مامای_همراه #دولا
19 فروردین 1400 07:03:41
785 بازدید
بارداریگرام
توپ تولد: می دونید که هر زمان که کسی بخواد کاری رو با موفقیت و بدون عیب و نقص انجام بده نیاز به یک سری وسایل و ابزار مربوط به همون کار داره. زایمان هم یک پروسه ای هست که باید با موفقیت پشت سر بذارید و یکی از ابزارهایی که فوقالعاده به شما کمک میکنه و شمارو حمایت می کنه همین توپ تولده! این توپ ها رو از مغازه های لوازم ورزشی یا فروشگاه های اینترنتی می تونید تهیه کنید. برای باد کردنش هم نگران نباشید، همراهش پمپ باد داره. امروز راجع به استفاده از این توپ زمانی که دیگه نزدیک زایمان هست صحبت می کنیم. اگر شما روزانه به مدت نیم ساعت این حرکات رو انجام بدید در نهایت فواید زیر رو برای شما خواهد داشت: ☑️ کمتر شدن کمر درد ☑️ آماده شدن دهانه رحم ☑️ ورود راحت تر جنین به کانال زایمان ☑️ منحرف کردن ذهن از درد ☑️ پیشرفت مرحله اول زایمان این فواید شاید به نظر ساده بیان ولی برای یک زایمان خوب و ایده آل معجزه میکنه، پس اصلا غافلش نشید👌 توی کلیپ براتون توضیح دادم چطوری، چه موقع و چندبار انجام بدید، پس حتما کلیپ رو چندین بار با دقت ببینید. . . . . . . #توپ_تولد #توپ #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #باردار #لیبر #زایشگاه #القای_لیبر #دهانه_رحم #birthball
10 فروردین 1400 10:28:40
479 بازدید
نعیمه انصاری
0
3
مادران باردار گلم، لطفا اگر این حالت برای شما ایجاد شده هیچ نگرانی و استرسی به خودتون راه ندید و فقط با آغوش باز این تغییرات رو بپذیرید چون نشون دهنده مادر شدن شماست😍 بهتون این نوید رو میدم که به میزان بسیار زیادی و حتی در خیلی از خانم ها به صورت کامل، بعد از بارداری این حالت رفع میشه و حتی اگر کمیش هم موند، میتونید برای درمان اقدام کنید ولی در طول دوران بارداری هیچ اقدامی نکنید، چون اولا ممکنه براتون مضر باشه دوما هیچ فایده قابل توجهی نداره! . . . . #دوران_بارداری #بارداریگرام #ماسک_بارداری #حاملگی #دوران_بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #ماما #پوست