پست های مشابه

بارداریگرام

تعیین سن بارداری فوق‌العاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی

05 دی 1399 16:12:34

1108 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️🤰🏻👩🏻‍⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک ‌و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻‍⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻‍⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم

07 فروردین 1399 12:52:36

29 بازدید

بارداریگرام

خب این پست مخصوص اوناییه که دیگه کم کم می‌خوان باروبیندیل بارداریشون رو ببندن و برن برای فصل بعدی، پس از زایمان! این لیست قابلیت حذف کردی بعضی موارد یا اضافه کردن رو هم داره. به این صورت که توی بیمارستان به شما وسایلی مثل یه شامپو کوچولو، مسواک، خمیر دندون کوچولو و یه دمپایی پلاستیکی و فرم مخصوص بیمار داده میشه ولی بعضی از خانم ها ممکنه به مواد خاصی حساسیت داشته باشن و یا دوست داشته باشن از لوازم شخصی خودشون استفاده کنن، ترجیح بدن اینها رو از خونه ببرن. دمپایی های بیمارستان معمولا پلاستیکی با کف صاف هستن، اگر دمپایی مخصوص خودتون رو می‌خواید ببرید حتما باید شسته و تمیز باشه، چون زایشگاه و اتاق عمل یه بخش استریل و تمیزه و آلودگی های بیرون نباید به داخل راه پیدا کنه. توی زایشگاه مسلما روی هر تخت بالشت هم هست ولی. ممکنه شما برای یک سری پوزیشن های خاص قبل از زایمان یا زمان شیردهی، نیاز به بالشت های بیشتری پیدا کنید که شاید بیمارستان در اون لحظه بالشت اضافه ای نداشته باشه! پس حتما فکر اینجاش رو هم بکنید. ☑️ وسایل بهداشتی و لباس زیر فوق‌العاده مهمه، یادتون باشه اگر براتون مقدور بود حتما بعد از زایمان به کمک ماما یا همراهتون یه دوش آب گرم بگیرید، هم خون و عرق هایی که کردید رو بشورید و هم سرحال بشید برای پذیرش نوزاد. پس حوله، لباس زیر جدید، سوتین راحت و پد بهداشتی بزرگ رو هم حتما با خودتون داشته باشید. بهتره یه بسته کامل پد و یک حوله متوسط ببرید. ☑️ پد از شستن موهاتون به کمک حوله سری، آب موهارو بگیرید و اجازه بدید خودشون خشک بشن، برای اینکه بعدش هم راحت باشید کش مو یا گل سر یادتون نره، کلیپس ممکنه اذیتتون کنه. البته اگر باهاش راحتید میتونید ببرید، اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا گیس کنید. ☑️ از اونجایی که محیط بیمارستان یک مقدار خشکه، اگر پوست حساسی دارید پس مرطوب کننده مخصوص خودتون رو هم حتما بردارید، همینطور دئودرانت یا اسپری ملایم، خیلی که نسبت به خودتون حس خوبی داشته باشید. ☑️ اگر در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کردید و قراره ماساژ های قبل و بعد از زایمان براتون انجام بده، از یک روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ حتما استفاده کنید، مثل روغن زیتون، نارگیل، اسطوخودوس، سیاه دانه... ☑️ پد های سینه یا شیردهی برای زمانی خوب هستن که به هر دلیلی قصد شیردهی ندارید ولی ترشح شیر از سینه ادامه داره، برای اینکه بدن و لباستون خیس نشه، این پدها کمک کننده هستن. ☑️ اگر بیمارستان شما اجازه بردن گوشی همراه رو میده، گوشی و شارژر خودتون و فرد همراهتون رو هم یادتون نره. 🔽ادامه در کامنت اول

24 فروردین 1400 11:08:03

923 بازدید

بارداریگرام

#سونوگرافی_رشد یکی از مهمترین سونوهای دوران بارداری محسوب میشه. این سونو هم برای خانم های سزارین قبلی هم شکم اول یا زایمان طبیعی لازم و واجبه. همون طور که از اسم این سونو پیداست، این سونوگرافی برای بررسی رشد جنین انجام میشه و اگر هر کدوم از آیتم ها مشکل داشته باشه اقدام لازم فورا انجام میشه و اجازه داده نمیشه که جنین وضعیت بدی رو توی رحم داشته باشه. یکی از مهم ترین اهداف این سونو برای خانم های سزارین قبلی یا دارای سابقه جراحی روی رحم، بررسی چسبندگی جفت هست. راجع به چسبندگی جفت در آینده ان شالله یک پست کامل میذارم و براتون توضیح می دم. ولی الان در این حد بدونید که قبل از ۳۴ هفته باید تکلیفش مشخص بشه. این سونو برای سزارین قبلی ها اجباریه و بیمارستان بدون داشتن این سونو شمارو برای روز عمل بستری نمیکنه. اگر اورژانس بشید اون بحثش جداست. پس در هر صورت این سونو رو باید انجام داده باشید. اگر از ۳۴ هفته گذشته و شما به هر دلیلی این سونو رو انجام ندادید اشکالی نداره، ولی در اولین فرصت نسبت به انجام اون اقدام کنید. ☑️ سوالاتتون راجع به این سونوگرافی رو توی کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم 👌 لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . ‌#سونوگرافی_بارداری #سونو #تفسیرسونوبارداری #چسبندگی #سونوچسبندگی #اکرتا #مایع_آمنیون #جفت #جنسیت_جنین #بارداری #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام

27 فروردین 1400 11:01:51

770 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ الان دیگه حرکات جنین رو خوب احساس میکنید، حال خودتونم بهتره، فقط ممکنه اون دردی که تو کشاله ران و کف لگنتون احساس میکنید اذیتتون کنه که اونم جای نگرانی نداره، بخاطر رشد جنین و بالا رفتن رحم و فشار محصولات حاملگی بروی رباط ها و عضلات کف لگن هستش، کم کم این درد ها بهتر میشن. کار‌ مهمی که باید انجام بدید آزمایشات سری دوم بارداری هستن، که نکته خیلی مهمی که توشون بررسی میشه قند بارداریه، از نون شب برای یه خانم باردار واجب تره، پس فراموشتون نشه، از دوران بارداریتون لذت ببرید و تا سنگین نشدید کاراتونو کم کم انجام بدید😊❤️. . . . . . . .پیج دوم مخصوص سلامت خانم ها: . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . . #هفته_هفته_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #جنین #بارداری # حاملگی #باردار #حامله #ماما #مامایی #متخصص زنان #دانشجومامایی #غربالگری_بارداری #غربالگری_جنین #سونوگرافی_جنین #آزمایشات_بارداری #مطب_مامایی #مراقبت_بارداری #متخصص_زنان #جنین_شناسی #weekbyweekpregnancy #pregnancy #pregnant #fetus #midwife #midwifery #bardarigram #prennatalcare

21 فروردین 1399 16:35:35

173 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه

09 فروردین 1399 20:29:27

224 بازدید

نعیمه انصاری

0

8

عفونت ادراری در بارداری

تو این پست راجع به عفونت ساده مثانه که جز شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری توی بارداری هست براتون صحبت کردم. خوبه بدونید که در دوران بارداری چون بدن دچار یه سری تغییرات میشه، امکان اینکه شما دچار این عفونت بشید زیاده، و دوباره به دلیل اینکه لوله های دستگاه ادراری متسع شدن، امکان صعود میکروب ها به بالاتر و سرایت عفونت به کلیه هم وجود داره! پس جدی گرفتن این قضیه جز واجبات مراقبت های دوران بارداری محسوب میشه. به همین منظور شما حتی اگر علائم هم نداشته باشید، دو بار در طول بارداری از این نظر چک میشید، یک بار توی چک آپ اولیه، بار دوم هم ۲۴ تا ۲۸ هفتگی که همراه با آزمایش قند انجام میشه. ☑️ نکته فوق العاده مهم قبل از انجام آزمایش ادرار اینه که شما اول خودتون رو با آب تمیز بشورید، بذارید کمی از ادرارتون بره و ادرار وسط رو بریزید توی ظرف نمونه! اینجوری یک نمونه صحیح به آزمایشگاه تحویل میدید و به درستی آزمایش انجام میگیره. سوالاتتون راجع به عفونت بارداری رو توی کامنت ها بپرسید حتما پاسخگو هستم. . . . . #عفونت #عفونت_ادراری #عفونت_ادرار_در_بارداری #زایمان_زودرس #عفونت_مثانه #سوزش_ادرار #مراقبت_های_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #آنتیبیوتیک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

8

تو این پست راجع به عفونت ساده مثانه که جز شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری توی بارداری هست براتون صحبت کردم. خوبه بدونید که در دوران بارداری چون بدن دچار یه سری تغییرات میشه، امکان اینکه شما دچار این عفونت بشید زیاده، و دوباره به دلیل اینکه لوله های دستگاه ادراری متسع شدن، امکان صعود میکروب ها به بالاتر و سرایت عفونت به کلیه هم وجود داره! پس جدی گرفتن این قضیه جز واجبات مراقبت های دوران بارداری محسوب میشه. به همین منظور شما حتی اگر علائم هم نداشته باشید، دو بار در طول بارداری از این نظر چک میشید، یک بار توی چک آپ اولیه، بار دوم هم ۲۴ تا ۲۸ هفتگی که همراه با آزمایش قند انجام میشه. ☑️ نکته فوق العاده مهم قبل از انجام آزمایش ادرار اینه که شما اول خودتون رو با آب تمیز بشورید، بذارید کمی از ادرارتون بره و ادرار وسط رو بریزید توی ظرف نمونه! اینجوری یک نمونه صحیح به آزمایشگاه تحویل میدید و به درستی آزمایش انجام میگیره. سوالاتتون راجع به عفونت بارداری رو توی کامنت ها بپرسید حتما پاسخگو هستم. . . . . #عفونت #عفونت_ادراری #عفونت_ادرار_در_بارداری #زایمان_زودرس #عفونت_مثانه #سوزش_ادرار #مراقبت_های_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداری #بارداریگرام #آنتیبیوتیک

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن