بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری
21 آذر 1399 12:10:19
729 بازدید
بارداریگرام
خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و میافته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد میره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت
28 فروردین 1400 13:48:07
81 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام
23 آبان 1400 08:45:14
263 بازدید
بارداریگرام
چقدر سریع گرفتش!😃 پوزیشن up right از بهترین پوزیشن های زایمان محسوب میشه. توی این پوزیشن کانال زایمان، خروجی لگن و محور طولی جنین همه در یک راستا قرار میگیرن و به علاوه نیروی گرانش زمین هم کمک میکنه تا بچه راحت تر کشیده بشه بیرون! مادر هم تو این وضعیت احساس راحتی بیشتری داره. پس به بدنتون اعتماد کنید و هر حالتی که براتون بهتره رو انجام بدید. البته باید یه همچین مامای تروفرزی هم داشته باشید که سریع بچه رو بگیره 😃 . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #ماماهمراه #مامایی #دانشجومامایی #givingbirth #nvd #bardarigram
07 فروردین 1400 11:59:39
123 بازدید
بارداریگرام
چند وقت پیش مراجعه کنندهای داشتم که اولین ویزیت بارداریش بود، یک خانم جوان ۲۲ ساله، بارداری اول و ۹ هفته. سونو تشکیل قلب و آزمایشات روتین بارداری رو داده بود و خداراشکر همه چیز اوکی بود ولی یه استرس و نگرانی خاصی تو نگاهش بود! وقتی دلیلش رو ازش پرسیدم بهم گفت که نمیدونسته باردار هست و چندین بار مصرف نوشیدنیهای الکلی رو داشته و حالا نگران بود. موضوعی که وجود داره اینه که بهتره زمانی که شما قصد بارداری دارید و یا جلوگیری مطمئنی ندارید، از نوشیدنیهای الکلی استفاده نکنید. ☑️ نکته دیگه اینکه اگر نمیدونستید باردار هستید و نوشیدنی الکی استفاده کردید حتما پزشکشون رو در جریان بذارید و آزمایشات، سونوگرافی ها و داروهایی که براتون نوشته میشه رو به درستی پیگیری کنید و حتما تحت مراقبت باشید. ☑️ البته نگران نباشید ممکن هم هست که هیچ کدوم از عوارضی که گفتم رو جنین پیدا نکنه، ولی بازهم شما جانب احتیاط رو رعایت کنید. ☑️ نکته بعد اینکه مصرف الکل پدران هم قبل از بارداری میتونه روی جنین تاثیر بذاره و بهتره زمانی که قصد اقدام برای بارداری دارید آقایون از شش ماه قبل و خانم ها از یک سال قبل از نوشیدنیهای الکلی خودداری کنید تا بارداری ایمنی داشته باشید. یادتون باشه بارداری و بچه دار شدن هم یک قدم بسیار بزرگ تو زندگی محسوب میشه و باید از قبل براش برنامه ریزی و آمادگی لازم رو داشته باشید. 📚 رفرنس معتبر این پست هم رفرنس آپ تو دیت هست که یکی از معتبرترین منابع موجود برای پزشکی و پیراپزشکی در سطح جهان محسوب میشه پس با خیال راحت استناد کنید.😊👌 @bardarigram . . . . . #الکل #الکل_در_بارداری #نوشیدنیهای_الکلی #عوارض_الکل_دربارداری #بارداری #حاملگی #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #مراقبهای_دوران_بارداری #سندرم_جنین_الکلی #آپ_تو_دیت #مامایی #ماما
02 آذر 1400 06:52:33
663 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
یه مشکلی که من همیشه بعد از زایمان با خانم ها دارم متاسفانه اینه که باور نمیکنن بلافاصله بعد از زایمان هم امکان بارداری مجدد هست و مورد داشتیم هنوز پرونده مراقبت های بارداریش رو بایگانی نکردیم که اومده پرونده بارداری جدیدش رو تشکیل داده🙄😃 البته من خوشحال میشم وقتی یه خانم باردار رو میبینم ولی خداییش نگران خانم بارداری میشم که فقط دو ماه از سزارینش گذشته 🤦🥺 ☑️ پس اصصصصصصلا فکر نکنید اگر هنوز بعد از زایمان پریود نشدید به این معنیه که باردار هم نمیشید، یک مادر شیرده ممکنه تا یک سال و نیم پریود نشه و این اصلا اشکال نداره اما اینکه روش جلوگیری از بارداری نداشته باشه اشکال داره. ☑️ حتی اگر سریعا هم قصد بارداری دارید توصیه میکنم حداقل یک سال به خودتون و بدنتون فرصت بدید. ☑️ این مطلب رو براتون از کتاب cmmd بارداری و زایمان نوشتم که کاملا معتبر و با خیال راحت بهش استناد کنید. ممنون از همراهیتون ♥️ لطفاً لایک ♥️ و کامنت 🗨️ یادتون نره 🙏 . . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پریودی #پریودی_پس_از_زایمان #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #روش_جلوگیری_از_بارداری #کاندوم #ال_دی #آی_یو_دی #آمپول_سه_ماهه #آمپول_یک_ماهه