بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤱🏻👩🏻⚕️ به نام و یاد خدا فعالیت این پیج رو شروع میکنیم😃😊 خب اول یه توضیح راجع به این پیج بدم؛ موضع اصلی این پیج رو سلامت باروری و بارداری میچرخه و شامل سه دسته پست میشه: دسته اول پست های مربوط به بارداری، جنین و مادر باردار دسته دوم مربوط به زایمان و هرچی که قراره تو زایمان اتفاق بیافته میشه که هم شامل زایمان طبیعیه هم سزارین دسته سوم هم مربوط به اتفاقات و مراقبت های پس از زایمان هستش، هم مراقبت مادر هم نوزاد 😍 مخاطب این پست ها همه میتونن باشن، خصوصا آقایونی که میخوام یار و یاور همسرشون تو مسیر پر پیج و خم بارداری و زایمان و پس از زایمان باشن🥰🤗 #بارداری #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_سزارین #مراقبت_های_بارداری #بارداریگرام . . . . راستی پیج دوم که راجع به سلامت و بیماری های زنان هست رو هم از دست ندید 👌 . . . @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 13:26:44
19 بازدید
بارداریگرام
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم
24 اسفند 1399 06:04:52
495 بازدید
بارداریگرام
فرزند عزیزم به این دنیا خوش اومدی❤️🌹 خب شاید براتون سوال باشه بعد از زایمان چه اتفاقی میافته؟! وقتی یه زایمان خوب و خوش به صورت طبیعی یا سزارین با بی حسی (که مادر کاملا هوشیار هست) اتفاق میافته و بچه به دنیا میاد، عامل زایمان نوزاد رو با دقت یه بررسی سریع میکنه و اگر شرایطش جور باشه اونو روی سینه مادر قرار میده تا همون لحظه تماس پوست به پوست انجام بشه. و جنسیت نوزاد شما مجددا توسط عامل زایمان اعلام میشه. مامای شما به شما کمک میکنه اولین شیردهی رو تو همون حالت داشته باشید. مادرا معمولا سه تا سوال میپرسن، اول اینکه بچمون سالمه؟ (خب حق دارن، ما هم جواب مبدیم) دوم اینکه کی تموم میشه؟ (منظورشون اینه کی بخیه هاشون زده میشه و از تخت زایمان یا جراحی میان پایین) سوم اینکه جفت چه شکلیه🤦🏻♀️؟!!! (شاید باورتون نشه ولی بارها این سوال ازم پرسیده شده و بعد از اینکه نشون دادم خیلی خوششون نیومده😃) خب اگه خونریزی و علائم حیاتی شما خوب باشه ینی زایمان با موفقیت انجام شده و شما به بخش منتقل میشید. که اگه زایمان طبیعی داشته بوده باشین بهتره قبل از خوابیدن رو تخت با پای خودتون به دستشوی برید و خودتون رو تمیز بشورید و سرو صورتتون رو یه آبی بزنید و آماده بشید برای راند دوم شیردهی. میتونید قبلش یه چیزی هم بخورید تا سرحال تر بشید. بعد از زایمان حتما باید ادرار داشته باشید اگه هر مشکلی تو ادرار کردنتون داشتید به ماماتون اطلاع بدید، البته یه مقدار سوزش طبیعیه و نگران نباشید. از ماماتون بخواید طریقه صحیح در آغوش گرفتن نوزاد و شیردهی رو بهتون آموزش بده. البته یه پست کامل راجع بهش میذارم. و بعد از هر بار شیر دهی آروق نوزاد رو حتما بگیرید و اونو به پهلو بخوابونید. بعد از تولد اولین مدفوع نوزاد حالت سبز خیلی تیره و چسبناک رو داره که بعد از شروع تغذیه با شیر رنگش به زرد خردلی تغییر پیدا میکنه. حواستون باشه تا 24 ساعت اول دفع ادرار و مدفوع رو داشته باشه. بهتره قبل از ترخیص از بیمارستان تکلیف این قضیه روشن بشه. بعد از خوردن شیر و گرفتن آروغ، اجازه بدید بچتون بخوابه و خودتون هم یه استراحتی کنید. ممکنه بعد از زایمان خصوصا موقع شیردهی یه دردی زیر دلتون احساس کنید، نگران نباشید، این درد بخاطر جمع شدن رحم شماست و پس درد بهش میگن که تو زایمان دوم به بعد بیشتر احساس میشه. . . . #پس_از_زایمان #زایمان #زایمان_طبیعی #ماما #مامایی #پس_از_زایمان_بارداریگرام #سزارین #شیردهی #نوزاد #زایشگاه #midwife #midwifery #vaginalbirth #vaginalbleeding #breastfeeding #newborn
15 فروردین 1399 08:06:43
243 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سه ماهه اول بارداری بازه زمانی هست که ممکنه نصف این زمان حتی ندونید که باردار هستید. خودتون رو برای تمام علائمی که ذکر کردم آماده نکنید، این علائم تو همه به صورت یکسان نیست و شدتش فرق داره. اما راهکارچیه: -تهوع و استفراغ: از مواد غذایی که ویتامین ب دارن خصوصا ب6 استفاده کنید، اگرم نمیتونید از مکمل ب6 استفاده کنید اگر بازهم فایده نداشت میتونید از قرص ضد تهوع دمیترون البته با مشورت با پزشکتون استفاده کنید. یه کار دیگه که میتونید انجام بدید خوردن یه تیکه نون خشک یا بیسکوییت صبح قبل از بلند شدن از رخت خواب هستش، شب بذارید کنار خودتون و صبحتون رو اینجوری شروع کنید. - درد سینه: مسکن رو توصیه نمیکنم، از کمپرس گرم استفاده کنید. - تکرر ادرار: اینو داریدش باهاش بسازید و اصلا هم به ذهنتون نرسه که بخواید کمتر آب بخورید چون کلی عوارض داره. - احساساتی شدن: سعی کنید به خودتون وقت بدید و مدام تکرار کنید که طبیعیه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و این حالات گذراست. البته حمایت عاطفی اطرافیان خصوصا همسر هم خیلی تاثیرات مثبت داره. - خستگی مفرط: سعی کنید مواد غذایی مغذی پروتئین دار و ویتامین دار بخورید و چرت زدن در طول روز میتونه کمکتون کنه. فکر خوردن انرژی زا هم نباشید. #سه_ماهه_اول_بارداری #علائم_بارداری #بارداری #بارداری_بارداریگرام #سن_حاملگی #حاملگی #تهوع_استفراغ #مامایی #مطب_مامایی
13 فروردین 1399 10:59:33
451 بازدید
بارداریگرام
#عوارض_زایمان_طبیعی مطمئنا تا حالا از عوارض و آسیب هایی که در طول زایمان طبیعی ممکنه برای نوزاد اتفاق بیافته شنیدید. این آسیب ها به صورت سطحی و گذرا برای خیلی از نوزادان ممکنه اتفاق بیافته. برای مثال نوزاد دچار کبودی و خونمردگی هایی تو ناحیه سر و صورت ممکنه بشه که البته اگر بعد از معاینه اولیه به شما گفتن همه چیز خوب هست نگران نباشید و نیاز به اقدام خاصی هم نیست. اما گاهی اوقات در تعداد کمی از نوزادان این آسیب ها جدی تر میشه و ممکنه دچار عارضه هایی هم بشه. برای مثال زمانی که توی نوزادان درشت و وزن بالای ۴ کیلوگرم شانه های بچه گیر میکنه، ماما یا پزشک برای اینکه زمان رو از دست نده و بچه هرچه سریعتر به دنیا بیاد مجبور میشه مانورهایی رو انجام بده که باعث شکستن ترقوه، در رفتن مفصل و یا کشیدگی اعصاب نوزاد بشه. که البته تمام اینها قابل درمان هستند. گاهی اوقات ممکنه زایمان به راحتی انجام نشه و پزشک مجبور بشه از ابزاری برای زایمان استفاده کنه. که البته در خیلی از بیمارستان ها منسوخ شده و این هم احتمالش فوقالعاده پایین اومده. زایمان ابزاری هم ممکنه آسیب هایی تو ناحیه سر و صورت نوزاد ایجاد کنه که ممکنه درجات مختلفی داشته باشه. البته این روهم بهتون بگم همه زایمان های ابزاری باعث ایجاد آسیب نمیشن و بزرگترین هدفشون اینه که زایمان بیش از حد طول نکشه و خدایی نکرده نوزاد دچار مرگ یا آسیب مغزی نشه. ☑️ دوستان عزیز اینها همه احتمالات پایین هستن و دلیل عمده ترس از زایمان طبیعی برای خیلی از خانم ها. من این قول رو بهتون میدم که شما اگر دوران بارداری تحت مراقبت و نظر باشید و برای زایمان آمادگی داشته باشید، احتمال این آسیبها برای شما به صفر میرسه و خیلی راحت با یک خاطره خوب بدون هیچ آسیبی زایمان میکنید. همینطور که سالها پیش تمام مادر مادربزرگ های ما بچه هارو تو خونه به دنیا میآوردن و خیلی خیلی خیلی کم دچار مشکل و عارضه میشدن. دلیلش هم این بود که اون مادران تو دوران بارداری کاملا پویا بودن و فعالیت داشتن و با آغوش باز و پذیرش کامل به سمت زایمان طبیعی میرفتن و میذاشتن بدن خودش کارشو انجام بده. در کنارشون هم یک قابله ماهر و همه فن حریف بود 😃 در هر صورت اگر قصد زایمان دارید اصلا نگران نباشید فقط قبلش راجع بهش آگاهی پیدا کنید و آمادگی داشته باشید. . . . . . . تجربه شما از زایمان چی هست؟!. . . #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان_ابزاری #وکیوم #فورسپس #ماما #مامای_همراه #مامایی #دانشجومامایی #متخصص_زنان
01 خرداد 1400 06:24:33
302 بازدید
نعیمه انصاری
2
3
@bardarigram ختنه کردن نوزاد پسر، از دیر باز توی مصر باستان و بعضی کشورهای آسیا رایج بوده. بعدها به یکی از رسوم جداناشدنی ادیان ابراهیمی تبدیل شده. امروز بین مسلمان ها و یهودی ها و تا حدودی مسیحی ها رایج هست. هموطور که تو اسلاید ها بهش اشاره کردم، این عمل نه تنها به سود خود فرد هست، بلکه روی سلامت شریک جنسی آینده اون هم تاثیر داره و تحقیقات نشون دادن زن هایی که با مردان ختنه شده رابطه دارن، به نسبت کمتری به سرطان دهانه رحم مبتلا میشن! پس در ختنه کردن نوزاد پسرتون هیچگاه تردید نکنید و توی ویزیت اولیه نوزاد، بعد از معاینه توسط پزشک حتما بهترین زمان ختنه رو از پزشک بپرسید. البته بهترین زمان هفته اول بعد از تولد برای نوزاد سالم و رسیده ست. ولی خب نظر پزشک رو هم حتما بپرسید. . . . . قدیما کلی سوروسات برای ختنه سوران راه مینداختن و جشن میگرفتن و دامن میدوختن.... 😄 ولی حالا انگار این رسم و رسوم کمرنگ شده؟.!🤔 شما هنوز از این رسم و رسوم دارید؟؟؟😊 . @bardarigram . . . . #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم #ختنه #ختنه_سورون #ختنه_پسران #ختنه_سوران #ختنه_نوزاد #ختنه_كردن #نوزاد #نوزادپسر #نوزاد_بارداریگرام #بارداریگرام