بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️ اگر بخوام راجع به اهمیت حمایت عاطفی تو دوران بارداری صحبت کنم یه کتاب کامل هم بنویسم بازم کمه. شروع یک راه پر از فراز و نشیب برای یه مادر، نیازمند حمایت همه جانبه از طرف اطرافیان ست. من این حمایت هارو تو مادیات و توجه ظاهری خلاصه نمیکنم، یه خانم باردار بیشتر از هرچیزی نیاز به درک شدن داره، یه مادر باردار وقتی راجع به حالات روحی و جسمی جدیدش که تا قبل از بارداری حتی روحشم خبر نداشته صحبت میکنه، نیاز داره که بشنوه نگران نباش من کنارت هستم، شاید نتونم یه ذره از موهبتی رو که داری به دوش میکشی رو کمکت حمل کنم ولی در طول تمام مسیر هر وقت بخوای من هستم برای تو و میوه وجودت. این حرفارو لازم نیست همسر آدم بزنه، گاهی اوقات یک دوست، یک فرزند، پدر، مادر یا حتی پزشک و مامای خانم باردار میتونن نقش خیلی مهمی تو حمایت عاطفی داشته باشن. اگر هیچ کس رو دور و برتون ندارید این حرفارو بهتون بزنه، هیچ اشکالی نداره، چون من هستم.😊👩🏻⚕️ دوست عزیز فرقی نداره کجای این دنیای خاکی هستی، هر موقع نیاز به صحبت کردن داشتی دایرکت من هستم👩🏻⚕️❤️ با آرزوی سلامتی برای همه. . . . . . #من_هستم
07 فروردین 1399 12:52:36
29 بازدید
بارداریگرام
🤰🏻🤰🏻🤰🏻🤰🏻👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خب اولین پست بارداریمون راجع به نشانه های اول بارداری هستش، نشانه هایی که حتی قبل از مثبت شدن آزمایش بارداریتون ممکنه شروع بشه، که شمال: - تهوع و استفراغ صبحگاهی - حساس شدن بیش از حد حس بویایی - حساس شدن و متورم شدن سینه ها - احساس خستگی و بی حالی مداوم - احساس گرم شدن و تعریق گذرا - نفخ کردن شکم - یبوست - بی اشتهایی یا اشتهای بیش از حد - حس و حال روحی بی ثبات - درخشش موها و پوست😍 - عقب افتادن پریودی یا لکه بینی دوستای عزیز دقت کنید قرار نیست همه اینا برای همه اتفاق بیافته، شدتش تو هرکس ممکنه فرق داشته باشه، و نکته مهم اینه که بعضی از این علائم جز علائم پیش از قاعدگی هم هستن، پس اگر چنتا از این علائم رو داشتید فک نکنید باردار هستید. - علائم قطعی بارداری آزمایش خون مثبت یا سونوگرافی که نشون دهنده بارداری باشه هستن. - #علائم_اولیه_بارداری - #بارداری - #حاملگی - #بارداریگرام . . . . پیج دوم😍 @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei
06 فروردین 1399 15:13:37
509 بازدید
بارداریگرام
یکی از فاکتورهای مهم سلامت هر فرد در زندگی، رنگ مدفوع هست. چه نوزاد چه بزرگسال! در اینجا به رنگ مدفوع نوزادان می پردازیم! در کل بهتون بگم که رنگ زرد تا سبز نشانه سلامت نوزاد هست و رنگ سفید، سیاه، جیگری یا قرمز نشانه نگرانی! پس حتما به این موضوع دقت کنید و اگر رنگی غیر طبیعی داشت حتما به پزشک متخصص نوزادان مراجعه کنید. به من بیگید اصلا تا حالا به این موضوع دقت کرده بودید؟! . . . #نوزاد #نوزاد_بارداریگرام #نوزادی #نوزادسالم #نوزادان #مراقبت_از_نوزاد #بارداریگرام #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مدفوع #رنگ_مدفوع #رنگ_مدفوع_نوزاد
12 اردیبهشت 1400 10:13:30
171 بازدید
بارداریگرام
@bardarigram همون طور که توی اسلایدها گفتم، در دوران بارداری بدن تحت تاثیر هورمون ها و سبک زندگی دچار تغییراتی میشه. یکی از اون تغییرات هم افزایش ترشحات واژن هست! من اینو به کرات دیدم که مادر باردار با نگرانی از زیاد بودن ترشحاتش شکایت داره و نگران اینه که عفونت هست یا نه! ✅ ترشحات عفونی معمولا یک یا چندتا از علامت های زیر رو دارن: - رنگ غیر طبیعی (سبز، قهوهای، خاکستری...) - بوی بد - قوام غیر طبیعی (مثلا تکه پنیری) - ایجاد سوزش یا خارش ✅ باید بدونید که اگر هیچ کدوم از ویژگی های بالا رو نداشت و رنگ و بوی طبیعی داره و فقط حجمش بیشتر شده، اشکال نداره و تنها با رعایت بهداشت باید ادامه بدید، سعی در کم کردنش هم نداشته باشید چون تحت تاثیر هورمون های بارداری زیاد شدن و تا زمانی که بدن به این تاثیر جواب بده ادامه داره. ✅ سعی نکنید خودتون رو با شوینده های واژینال بشورید چون محیط نرمال واژن رو بهم میزنید و فرصت رو برای عفونت ها فراهم میکنید. ✅ رعایت بهداشت جنسی هم تو دوران بارداری فوقالعاده مهم هست، شما و همسرتون باید قبل و بعد از نزدیکی ناحیه تناسلی رو تمیز بشورید و مثانهتون رو خالی کنید. ✅ اگر احساس کردید عفونت دارید حتما باید برای درمان اقدام کنید، لطفا از درمان های خانگی استفاده نکنید و حتما به پزشک یا ماماتون مراجعه کنید و توضیح بدید دچار چه علائمی شدید. ✅ لطفا اگر بهتون آنتی بیوتیک چه به صورت خوراکی دادن چه واژینال استفاده کنید و مطمئن باشید فردی که براتون اینو تجویز کرده به باردار بودن شما آگاه هست و حواسش هست که برای روند بارداری خطرناک نباشه. ✅ استعمال داروهای واژینال (داخلی) تو بارداری خطرناک نیست ولی اگر بخاطر وضعیت بدن نمیتونید استفاده کنید یا استرس دارید حتما به درمانگرتون بگید که براتون این نوع داروهارو ننویسن و فرم خوراکی استفاده بشه. ✅ گاهی اوقات ممکنه ترشحاتتون علایم خیلی خاص یا شدیدی نداشته باشن ولی درد زیر دل زیادی داشته باشید، تو این موارد هم باید از نظر عفونت چک بشید. ✅ سعی کردم مهم ترین موارد رو بگم، اگر بازم سوالی بود حتما توی کامنت ها یا دایرکت بپرسید. سالم باشید❤️ #بارداری #بارداریگرام #عفونت_واژن #عفونت_زنان #عفونت_قارچی #عفونت_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_بارداری #کلاس_زایمان_فیزیولوژیک
06 تیر 1401 04:40:07
1558 بازدید
بارداریگرام
این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر میکنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی مینویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمیدم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery
03 فروردین 1400 07:36:21
395 بازدید
بارداریگرام
امروز میریم سراغ مکمل های دوران بارداری، خیلی مختصر توضیح دادم که چی بخورید، چی نخورید! چندتا نکته رو این زیر میگم، حتما بهشون توجه داشته باشید. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ فولیک اسید، ویتامین دی و آهن قابل حذف کردن نیستن! مگر اینکه بیماری های خاص داشته باشید و پزشک شما براتون حذفش کرده باشه. ☑️ این نکته که میگن اگر مولتی نخوری بچه ت رشد نمیکنه غلطه! وقتی خونرسانی به جنین خوب باشه و تغذیه مناسبی داشته باشید جنین رشد مناسب میکنه. ☑️ مولتی ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب و افزایش رشد خودتون میشه، یهو چاق میشید، ورم میکنید و تمام خطراتی که چاقی در بارداری ممکنه براتون پیش بیاره براتون اتفاق میافته! پس اگر هم به هر دلیل مولتی خوردید و دیدید دارید چاق میشید، با مشورت پزشکتون قطعش کنید. ☑️ اگر دیابت یا فشار خون دارید تو بارداری، مولتی براتون سم محسوب میشه! ☑️ اگر یک فرد سالم عادی محسوب میشید، فولیک اسید 1 براتون کافیه، در صورتیکه که یکی از موارد پایین باشید باید فولیک اسید پنج از قبل بارداری تا انتهای بارداری استفاده کنید:⬇️⬇️⬇️ ۱. بارداری چند قلویی ۲. تالاسمی مینور ۳. کم خونی داسی شکل (سیکل سل) ۴. دیابت ۵. توده بدنی بالای ۳۰ ۶. سابقه جنین با نقص لوله عصبی ۷. سابقه جنین با نقص لوله عصبی در یکی از اقوام درجه یک زن و شوهر ۸. خوردن داروهای ضد صرع ۹. بیماری سلیاک ☑️ قرص کلسیم دی ممکنه براتون ناراحتی گوارشی به وجود بیاره، پس سعی کنید روزانه ۳ تا ۴ واحد لبنیات بخورید که نیاز به کلسیم دی نداشته باشید. ☑️ مکمل آهن و کلسیم رو به هیچ عنوان باهم نخورید، بهتره کلسیم دی رو با غذا و آهن رو غروب ها بخورید. ☑️ مارک آهنی که میخورید بهتره با ویتامین سی باشه، اینجوری جذبش بهتره، مثل آهن #فررودین ☑️ همراه با هر مکملی که میخورید یک لیوان کامل آب میل کنید. ☑️ هیچ کدوم از این مکمل ها جای تغذیه مناسب رو نمیگیره. تغذیه سالم و اصولی! ☑️ اگر پزشکتون هر کدوم از اینارو براتون تجویز کرده، هیچ کدوم رو سرسری خودتون قطع نکنید! . . . . این پست رو به خانم هایی که بهش احتیاج دارن هدیه بدید. بازم اگر سوالی راجع به مکمل ها دارید تو کامنت ها بپرسید. . . . #مکمل_غذایی #مکمل_دوران_بارداری #آهن #فولیک_اسید #ویتامینd #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #حاملگی #تغذیه_سالم
23 تیر 1400 07:37:43
573 بازدید
نعیمه انصاری
0
6
رابطه جنسی در بارداری!
خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری