بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
یکی از اتفاقاتی که یک خانم بعد از زایمان تجربه میکنه احساس خستگی مفرط بعد از اونه! خب البته حق هم دارن.... مطمئنا اگر تجربه زایمان داشتید می دونید چی میگم... مادر گاهی اوقات اینقدر خسته ست که حتی توان در آغوش گرفتن نوزادش رو هم نداره... در این شرایط بهتره مادر رو درک کنیم و بهش کمک کنیم، بعد از اینکه به بچه شیر داد، بچه رو ازش بگیریم، خودمون آروغش رو بگیریم و بذاریم مادر تغذیه و استراحت داشته باشه. البته همه اینها بعد از اینه که مطمئن بشیم شرایط جسمی، علائم حیاتی و خونریزی مادر طبیعیه. ☑️ بعد از حمایت ها، خواب و تغذیه مناسب، استفاده از مکمل ها خیلی مهمه. حتما تا سه ماه بعد از زایمان از آهنی که توی بارداری استفاده میکردید استفاده کنید، بهتره همراه با فولیک اسید و ویتامین سی باشه. ویتامین دی ۱۰۰۰ هم یادتون نره. بعد از زایمان چون ممکنه کمتر وقت کنید به خودتون برسید و حواستون به خودتون باشه، می تونید از ب کمپلکس، زینک پلاس یا مولتی ویتامین هایی که باهاشون راحتید استفاده کنید. ☑️ بچه ها هیچ اشکالی نداره اگر هر زمان احساس کردید به کمک احتیاج دارید و کمک بخواید، حتما چند روز یا هفته های اول بعد از زایمان یک زن با تجربه که باهاش راحتید کنارتون باشه. حالا ممکنه خواهر بزرگتر، مادر، خاله یا حتی مادر شوهر باشه. فقط توجه کنید کسی باشه که باهاش راحتید و دلسوز شماست. اگر کسی باشه که باهاش رودربایستی دارید مطمئن باشید کمک حالتون که نمیشه، هیچ! تازه مشکل ساز هم میشه.... ☑️ حتما حواستون باشه که اگر هیچ کدوم از این کارا حالتون رو بعد از گذشت چندین روز هیچ خوب نکرد حتما به پزشکتون مراجعه کنید تا بررسی بشه. ⁉️ شما بعد از زایمان چیکار کردید؟؟ کی پیشتون بود؟؟ تجربه خستگی بعد از زایمان داشتید؟؟ . . . . . #خسته #خستگی #خستگی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مکمل #مکمل_غذایی #بارداریگرام #دوران_پس_از_زایمان #مراقبت_پس_از_زایمان
15 خرداد 1400 18:26:36
175 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه
09 فروردین 1399 20:29:27
224 بازدید
بارداریگرام
اگه تجربه زایمان رو داشتید احتمالا می دونید که توی بیمارستان حتما بهتون تاکید میشه بعد از زایمان طبیعی یا خروج سوند سزارین، از شما خواستن که حتما بتونید ادرار کنید و بعد از مطمئن شدن از این قضیه شمارو مرخص میکنن! خب دوستان این قضیه اینقدر مهمه که حتی باید تو پرونده بیمار هم ذکر بشه😃 خب این مسأله چندتا دلیل داره: اول اینکه مطمئن بشن دستگاه ادراری شما در طی زایمان چه طبیعی چه سزارین دچار آسیب نشده باشه دوم اینکه شما دچار مسمومیت با آب نشده باشین! یعنی اینکه کلیه شما بتونه ادرار تولید کنه. (مسمومیت با آب در اثر داروهایی که در حین زایمان و بعد از اون استفاده میشه ممکنه اتفاق بیافته ولی احتمالش خییییییییلی کمه) نکته دیگه اینکه به صورت طبیعی اولین ادرار بعد از زایمان شما به احتمال زیاد همراه با سوزش خواهد بود و این یک وضعیت فیزیولوژیک بدن محسوب میشه و جای نگرانی نیست اما اگر این سوزش و درد هنگام ادرار همچنان باقی موند باید حتما پیگیری بشه. سوالی اگر دارید زیر همین پست بپرسید. ☑️ این پست رو از کتاب cmmd و تجربه خودم براتون نوشتم و با خیال راحت استناد کنید. . . . . . . #ادرار #سوزش_ادرار #احتباس_ادراری #سونداژ #سوند #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #پستپارتوم #مراقبت_پس_از_زایمان
09 خرداد 1400 07:06:56
453 بازدید
بارداریگرام
💥 مزایای زایمان در آب: . 💕 زایمان در آب از موفق ترین روش های زایمان طبیعی است که به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی و طبیعی همراه با کاهش چشمگیر درد زایمان مطرح است. اثر بی وزنی آب باعث ایجاد فشار یکسان بر تمام اعضای بدن و کاهش انرژی از دست رفته می شود. . 💢 در زایمان در آب ، روند طبیعی زایمان حفظ شده ، طول مدت زایمان کاهش چشمگیری پیدا می کند و از سوی دیگر ، به آمادگی طولانی مدت مادر از نظر تکنیک ها و تمرینات تنفسی نیازی وجود ندارد و زایمان در آب با آموزش کوتاه مدت ، امکانپذیر است. . 💢 دراین روش میزان استفاده از داروهای مسکن به مراتب کمتر خواهد بود. . 💢 کاهش صدمات کانال زایمانی و نیاز کمتر به اپی زیوتومی (برش ناحیه پرینه مادر برای تسریع خروج جنین) از دیگر مزایای این روش است که به کاهش تروما (ضربه و آسیب) به نوزاد منجر می شود . . 💢 حرکات آزادانه مادر در آب و شرکت فعالانه او در امر زایمان و ورود ملایم نوزاد ، از دیگر فواید روش زایمان در آب محسوب می شوند. . 💢 زایمان در آب ، مدت زمان درد ناشي از زايمان و اضطراب مادر را بر اثر احساس آرامش و سبكي كه آب براي مادر ايجاد ميكند، به طور مطلوبي كاهش ميدهد. به طوري كه پروسه زايمان براي مادر بسيار خوشايند است. #ادامه_دارد . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #نوزاد #آب
07 دی 1399 05:13:14
102 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سوالی که همیشه خانم هایی که تازه زایمان کردن از من میپرسن همین میزان خونریزی و ترشحات واژن بعد از زایمانه. عزیزان من کیفیت، میزان و مدت این دوران رو توی اسلاید ها کاملا توضیح دادم لطفا با دقت مطالعه کنید. و هر زمان دیدید یکی از فاکتورها داره از حالت طبیعی خارج میشه حتما به درمانگر خودتون مراجعه کنید. مثلا رنگ ترشحات به سمت سبز رنگ و کف آلود بره یا بوی خیلی بد مثل بودی ماهی گندیده داشته باشه یا خنریزی شدید فعال همراه با دفع لخته داشته باشید. اینها طبیعی نیست و حتما باید دلیلش بررسی بشه و رفع بشه. . . . . پیچ دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . #خونریزی_پس_از_زایمان #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #مطب_مامایی
12 فروردین 1399 16:50:25
204 بازدید
بارداریگرام
راجع به کارهایی که تو بارداری نباید انجام بدید خیلی میشه صحبت کرد. توی این پست من چنتا از مهم ترین هاشون رو آوردم. دقت کنید این موارد، مواردی هست که در یک بارداری نرمال روتین ممنوع هستن. ممکنه بارداری های های ریسک تر موارد بیشتر و شدید تری رو رعایت کنن، که راجع به اونها هم پست میذارم به زودی.... لطفا پست های پیج رو لایک کنید و نظراتتون رو بنویسید، تا افراد بیشتری با پیج آشنا بشن🌹 سوالاتتون رو کامنت کنید، حتما میخونم❤️🌷 . . . . #بارداری #بارداریگرام #کارهای_ممنوع_در_بارداری #حاملگی #مراقبت_های_روتین_بارداری #مامایی #مطب_مامایی
09 آذر 1399 14:39:53
548 بازدید
نعیمه انصاری
0
5
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تو روزای آخر شاید ندونید که چه موقع باید برید بیمارستان و مثلا اگر زودتر از حد موعد برید ممکنه شما رو نپذیرن و مجبور بشید دوباره برگردید و باز چند دقیقه بعد دوباره برید و این رفت و آمد ها شمارو خسته کنه و دیگه انرژی برای زایمان نداشته باشید. یا گر دیر تر از حد موعد برید ممکنه خطراتی برای خودتون یا بچتون داشته باشه. تست پایش حرکت جنین برای زمان هایی هست که خانم بارداری چند ساعت مثلا صبح تا ظهر حرکت بچش رو حس نمیکنه، اون زمان شما باید یه چیز شیرین مثلا بستنی بخورید یا اگر رژیم دیابتی دارید شیر یا نون رژیمی بخورید، بعدش به دست چپتون 45 دقیقه تا یک ساعت بخوابید، اگر تو این زمان حداقل دو بار حرکت خوب و واضح داشت که مشکلی نیست ولی اگر بازم حرکت نداشت به بیمارستان یه مطب پزشکتون برای بررسی و در صورت لزوم انجام نوار قلب جنین مراجعه کنید.از 32 هفته به بعد خیلی خوب باید حواستون به حرکت جنین باشه. . . . پیج دوم: @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei @moshavere.zanan.va.mamaei . . . . #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامایی #دانشجومامایی #وقت_زایمان #زمان_زایمان #سزارین #زایمان_طبیعی #حرکت_جنین #خونریزی_بارداری