پست های مشابه

mama_jaann

سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد ‏#تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک

18 دی 1400 17:28:21

332 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann

10 بهمن 1399 17:08:07

104 بازدید

mama_jaann

سلام با ماماناي گل ظهرتون بخير امروز هم اومدم با ي ناهار خوشمزه واسه كوچولوهاي نازتون🥰قلب بي رنگمون رنگي كن تا انرژي بگيرم💪🏻❤️ اين دستور رو سيو كن كه حسابي به دردت ميخوره و واسه اونهايي هم كه فكر ميكني دنبال ي ناهار باحالن ارسال كن🌹 كته گوجه🍅(+٨) برنج گوجه پياز سيب زميني اول پياز رو كمي با روغن كنجد تفت دادم بعد بهش سيب زميني هاي نگيني رو اضافه كردم بعد كه ي كم سيب زميني ها سرخ شد ي كوچولو زدرچوبه زدم وگوجه هايي كه پوست كندم و ريز خرد كردم بهش اضافه كردم و در قابلمه رو حدود ي ربع گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه بعد برنج رو كه از نيم ساعت پيش خيس كرده بودم به مواد اضافه كردم و به اندازه اي كه ي بند انگشت اب روي برنج باشه اب ريختم و گذاشتم اب ش كه خشك شد در قابلمه رو گذاشتم تا بره دم بكشه نوش جون دلبنداتون❤️😘 از خاصيت گوجه هم كه ديگه نگم واستون تو اسلايد گذاشتم ورق بزنيد😍 #غذاي_كودك #بچه_داری #كته_گوجه #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كمكي #كودك_بدغذا #غذاي_بچه #غذاي_كودك_ماماجان

29 مهر 1399 08:38:35

100 بازدید

mama_jaann

سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰

01 فروردین 1400 19:56:38

39 بازدید

mama_jaann

سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک

13 دی 1400 18:06:55

159 بازدید

mama_jaann

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

12 مهر 1399 06:31:00

543 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن