mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان : ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره. ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨ ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان: ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷 ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫 ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷 ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖 ➖رشد ضعیف و وزن کم ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳 ➖غلات ➖شیرخشک نوزادان🍼 ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀 ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹 ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann
11 آبان 1399 17:37:29
108 بازدید
mama_jaann
شعر خواندن برای کودکان جالب است بدانید که خواندن شعر برای نوزادان و کودکان می تواند بسیار خوب واقع گردد و تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن انها بگذارد. شعرها که مانند سایه تا آخر عمر ما را همراهی می کنند، قدرت زیادی در ساختن دیدگاه ما نسبت به زندگی حال و آینده مان دارند. بنابراین مهم است که اولا برای کودکانمان شعر بخوانیم و دوما شعرهایی برای آن ها بخوانیم که پایه زندگی آتی آن ها را محکم تر کند. شعر خواندن چه فواید دیگری برای کودک شما دارد؟ شعر خواندن به جز تأثیر بلندمدتی که در زندگی کودکان دارد، چند خاصیت بسیار مهم هم برای رشد قوای شناختی و کلامی آن ها دارد. پست رو سيو كنيد و شعر رو به كوچولوهاتون ياد بديد❤️😘 #شعر_كودكانه #شير #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق #بازي_كودك @mama_jaann
04 آبان 1399 08:42:46
64 بازدید
mama_jaann
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم
13 مهر 1399 07:25:33
325 بازدید
mama_jaann
سلام علیکم صدای من را می شنوید از یک خانه ی بمب خورده ☄️پس لطفا لا..یک و س..یو کنید که انرژی بگیرم برم به کارام برسم😍😅 هر سوالی داشتین کامنت بزارید تا زود ببینم وجواب بدم🤓 امشب اومدم با ی میان وعده یا صبحانه هیجان انگیز خوشگل وگوگولی😌 ✅پنکیک دکمه ای(+۸)🥞 ارد:۲قاشق چای خوری زرده تخم بلدرچین:۲تا کره:۲قاشق چای خوری وانیل یا گلاب:چند قطره آب:به اندازه ای که غلظت مواد مثل ماست بشه شکر:کم(بالاي یکسال) 🔸آرد الکشده و شکر رو با هم ترکیب می کنیم کره رو به صورت بن ماری حل کرده وبه مواد اضافه میکنیم و بعد زرده ها و آب رو با مواد ترکیب می کنیم بهم می زنیم تا یکدست بشه.😍 اجازه بدین ماهیتابه نچسب خوب داغ بشه وبعد با قاشق چای خوری مواد رو داخلش بریزید ودو طرفش رو سرخ کنید🤗 🟠نکات طلایی رو پایین عرض می کنم👇🏻 ☑️می تونید با عسل(بالای۲سال) یا مربا(بالای یکسال)یاشیره خرما(۸ماهگی) بدید به دلبندتون میل کنه. ☑️اگه با عسل 🍯یا شیره میخواید بدید شکر نریزید. ☑️میتونید موز 🍌روی پنکیک تون خرد کنید تا کالری بیشتری دریافت بشه و وزنگیری بهتری داشته باشه. ☑️پنکیک دکمه ای ی غذای انگشتی حساب میشه که واسه آموزش به بچه ها عالیه👌🏻 ☑️به جای آب از شیر🥛هم می تونید استفاده کنید. 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 #غذای_کمکی_کودک #پنکیک_خونگی #میانوعده_کودک #صبحانه_کودک #غذای_مقوی_کودک #غذای_شش_ماهگی❤ #تغذيه_كودك
19 شهریور 1400 19:49:01
221 بازدید
mama_jaann
سلام شب خوش✋🏻 لا..يك و ذخيره اين پست ٢تا جا..يزه داره🥳🥳🥳🥳 اگه دوست دارید بچه خوشبخت داشته باشید و احساس آرامش داشته باشه حتما این پست رو بخونید و واسه کسایی که دوستشون دارید بفرستید😍😍😍 کاش همه بچه های دنیا خوش بخت باشن و احساس امنیت کنن😌😌 شما چه مواردی رو به این پست اضافه می کنید؟؟🤩🤩 ممنون که پیج ما رو دنبال می کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #بچه_خوشبخت #آرامش #کودک #مهربانی
07 دی 1400 17:34:14
119 بازدید
mama_jaann
سلام🕊 ✅اقا این پست دیگه اتمام حجتِ انتخاب دیگه با خودتون(واقعا هنوز میخوای شیرمحلی روانتخاب کنی؟؟!)🤨 این شایعات وایتکس و نگهدارنده داخل شیرها رو هم همینجا از ذهنتون پاک کنید لطفا😎 تنها مزیت شیرهای محلی فقط طعم ش هست که اونم بخاطر چربی بالایی که داره هست🥵پس به ریسک باکتری هاش نمی ارزه😅 اگه از اکسپلور میای پیش ما بمون✅😍 @mama_jaann @mama_jaann #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #تغذیه_کودکان #غذای_کودک_مقوی #وزنگیری_کودک #کودک_سالم #کودک_خلاق #کودک_باهوش #غذای_کودک
08 اسفند 1400 19:41:00
601 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های اینکه کودک شما برای خوردن غذاهای انگشتی آماده است: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن -چه غذایی به کودک۸تا۱۰ماهه بدهیم؟ •شیرمادریا شیرخشک به علاوه ی: •مقدارکمی پنیر پاستوریزه و ماست •میوه ها وسبزیجات له شده(موز،هلو،گلابی،اواکادو،هویج،کدوحلوایی،سیب زمینی وچغندرپخته شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمرو زده شده،کدو و سیب زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •مقدار کمی مواد پروتئینی(تخممرغ،پوره گوشت قرمز،انواع حبوبات پخته شده وله شده که پوست نازکی دارندشامل عدس،لپه،لوبیاچیتی) سرلاک غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک چهارم الی یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم الی یک دوم فنجان میوه •یک چهارم الی یک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم الی یک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم الی یک دومفنجان سرلاک های غنی شده باآهن #غذاي_كمكي #مادر #غذاي_بچه #۸ماهگی #۹ماهگی❤ #غذاي_كودك #نوزاد #۱۰ماهگی #کودک_باهوش #غذاي_كمكي #تنوع_غذایی #سن #وزنگیری_کودک