mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام✋🏻🌱 شما رو دعوت ميكنم به طرز پخت ي سوپ خوشمزه و سالم😍😍 ✅سوپ بهاري سبزيجات(+٨)🥘 كدو:١عدد كوچك🥒 هويج:نصف عدد كوچك🥕 بروكلي:به اندازن دلخواه🥦 سيب زميني:١عدد كوچك🥔 بلغور گندم يا جو:١قاشق غذاخوري سينه مرغ:٤٠گرم🍟 كره:١قاشق مربا خوري🧈 تمام مواد به جز گندم رو با دو ليوان آب و كمي زردچوبه بزاريد تا نيم بپز بشه و بعد بهش گندم رو اضافه كنيد و بزاريد تا حدود يك تا يك و نيم ساعت بپزن و در آخر در صورت تمايل كره بزنيد.نوش جان😍😍 اگر اكسپلور مياي پيش ما بمون🌱✅ @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #غذاي_كمكي #غذايكمكي #غذاي_كودك #رشد_كودكان #وزنگیری_کودک #كودك #كودك_خلاق #كودك_سالم #كودك_باهوش
23 اسفند 1400 19:46:33
316 بازدید
mama_jaann
سلام این هم از پست شب تولد ماماجان🥳🥳 کا ..دو های شما لا..یک این پست باشه واسه من😍😍 اکر از اکسپلور یا هشتگ پست ماماجان رومیبینی به جمع۷۰هزارتایی ما ملحق شو جان دل🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann نشاسته بادام(+۶) نشاسته گندم:۲قاشق غذاخوری شیرپاستوریزه:۱فنجان پودر بادام:۱قاشق مرباخوری گلاب:۲قطره ✳️طرز تهیه رو داخل پست کامل توضیح دادم،فقط برای اینکه نشاسته تون گلوله نشه بهتره اول یکم اب سرد روش بریزید و بعد با شیر مخلوط کنید. ✅نکته: برای شیر کردنش میتونید از یکسالگی کمی شکر و یا زیر یکسال یک قاشق چای خوری شیره خرما بریزید. #تغذيه_كودك #سرماخوردگي_كودكان #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #غذايكمكي #تولدم_مبارک
09 بهمن 1400 19:39:39
737 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅من كه تا نميدونم چي واسه محمد درست كنم اين پوره ميپره تو ذهنم🥰 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه.👌🏻پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت ۷ماهگی روببین) ✅اگه از اکسپلور میای فالوو کن اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین
03 اسفند 1399 17:17:16
138 بازدید
mama_jaann
سلام امروز اومدم با معرفي انواع شيرخشك هاي رژيمي كه بدونيم هر شيرخشكي براي كدام از بچه ها مناسبه😍 پس حتما سيوش كن و بفرست واسه كسايي كه بچه شيرخوار دارن يا باردار هستند🥳 🔺انواع شیرخشکهای رژیمی🔺 ✅شیرهای بدون لاکتوز (LF)👇🏻 در این شیرخشکها لاکتوز شیرگاو برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند حذف میشود. ✅شیرخشک های سویا👇🏻 شیرخشکها بر پایه سویا تهیه میشوند و برای شیرخوارهایی که با پروتئین شیر گاو کنار نمیآیند استفاده میشوند (حتما از مصرف این شیرها بدون تجویز پزشک خودداری کنید). ✅ شیرخشکهای هایپوآلرژیک یا HA👇🏻 در این شیرها پروتئینهای موجود در شیر گاو را هیدرولیز کرده و کار هضم را برای شیرخوار راحتتر میکنند.و شيرخواران حساس با ريسك آلرژي ✅ شیر خشکهای آنتیرفلاکس (AR)👇🏻 برای نوزادان مبتلا به رفلاکس مناسب است. شما از كدوم مارك شيرخشك استفاده مي كنيد؟ازش راضي هستيد⁉️ #نوزاد #شيرخوار #شيرخشك #شيرخشك_ببلاك_اي_آر #شيرخشك_نان#شيرخشك_آپتاميل #شيرخشك_سوپراميل #شيرخشك_بيوميل #شيرخشك_اس_ام_آ_
07 دی 1399 14:18:38
505 بازدید
mama_jaann
بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann
16 آذر 1399 17:10:37
153 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
4
سلام شب بخیر✋🏻 ❌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك