mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکانبالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مکزدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونککوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب
27 بهمن 1400 19:13:52
155 بازدید
mama_jaann
اسموتی موز(+۱۰) موز یخ زده بستنی شیر پاستوریزه یا شیر خشک پودرسنجد وانیل عسل (۲سال به بالا)یا شکر به دلخواه پوست موز را بکنید وبزارید داخل فریزر تا یخ بزنه بعد همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزید و له کنید در اخر هم شیر رو اضافه کنید شیر نباید زیاد باشه اسموتی باید غلظتی به اندازه ماست داشته باشه. اگه شیرینی بستنی واستون کم بود میتونید مقداری عسل(۲سال به بالا)یا شکر اضافه کنید. ی میان وعده عالی ومقوی واسه کوچولوها که میتونید انواع مغزیجات روبهش اضافه کنید.😍 نوش جان❤️🌹 #دسرخوشمزه #موز #اسموتی_میوه #اسموتی_موز #میان_وعده #غذای_خانگی #بستنی_خانگی #کودک_باهوش #کودک_سالم#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann
23 مهر 1399 11:33:29
119 بازدید
mama_jaann
سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
14 آذر 1399 17:13:26
432 بازدید
mama_jaann
رفلاکس هنگامی اتفاق می افتد که مواد غذایی از معده کودک بر میگردد و باعث ضعف کودک میشود.رفلاکس در نوزادان به ندرت جدی میشود وبا افزایش سن کمتر بروز میکند.اما رفلاکس نوزادان پس از ۱۸ماهگی غیر طبیعی ست. اگر کودک شما از نظر جسمی سالم و رشد خوبی داشته باشد رفلاکس معده نگران کننده نیست. رفلاکس معمولا قبل از۸هفتگی شروع شده وتا یکسالگی بهبود می یابد. علایم رفلاکس در نوزادان شامل: استفراغ یا احساس ناراحتی در طی یا مدت کوتاهی بعد از تغذیه سرفه یا عطسه کردن هنگام غذا خوردن گریه کردن هنگام غذا خوردن #رفلاکس_نوزادان #مادرانه #ماما #نوزاد_شیر_خوار #زایمان
08 مهر 1399 13:57:51
260 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ داریم راحت و خوشمزه 🤩كلا به نظر من گندم خيلي خوش خوراكه و بچه ها هم ازش استقبال ميكنن😇 پس سیوش کن تا سر وقت درست کنی👌🏻🌷 سوپ گندم و كدو(+٨)🎊🎊 بلغورگندم:۱قاشق غذاخوری جوپرک یا بلغور:۱قاشق غذاخوری عدس :۱ قاشق غذاخوری گوشت:۳تکه کوچک کدو:نصف عدد عصاره قلم:۱قالب ✅گوشت رو گذاشتم با اب خوب بپزه وقتي پخت عدس،گندم،جو،كدو رو بهش اضافه كردم وقتي همه مواد پخته شد و لعاب داد ٢٠دقيقه آخر عصاره قلم رو اضافه كردم👌🏻😍🥳خيلي خوشمزه شد🤤 نوش جان🧡🧡🧡🧡 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك#صبحانه_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک#كودك_شاد #غذای_کمکی_کودک #غذای_کمکی_هفت_ماهگی #غذای_کودک_شش_ماهگی#سوپ #غذای_سالم #غذای_کودک
01 اردیبهشت 1400 17:33:06
157 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻❤️ امشب ی آش داریم مقوی و عالی مخصوص فصل سرما 🌦⛄️ این آش واسه بچه هایی که شلغم دوست ندارند عالیه👌🏻پسر من شلغم نمیخوره ولی با این روش راحت خورد😍 ممنون که از ما حمایت می کنید❤️ذخیره ش کن که تا پایان سرما زمان زیاده یهو یادت میره🥺بفرست واسه اونایی که عاشق شلغم هستن و کسایی که شلغم دوست ندارند چون خیلی خوشمزه س و همه دوستش دارن🥰😎 آش شلغم(+۸) هویج پیاز شلغم برنج شوید ماش عصاره قلم همه ی مواد رو بریزید داخل قابلمه ،آب بریزید در قابلمه رو بزارید و منتظر باشید تاخوب بپزه و جا بیفته☺️و آش شما ماده ست👍🏻نوش جان❤️❤️ از خواص شلغم هم كه نگم براتون عاليه واسه بچه ها عااااليييي👌🏻👏🏻💪🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #مادر #شلغم #آش #آش_شلغم #غذای_مقوی #آموزش_آشپزی @mama_jaann
27 آبان 1399 16:59:31
116 بازدید
Fatemeh Nabavi
4
6
سلام از اونجایی که خیلی از مامانا متوجه علامت سیری کوچولوشون نمیشن تصمیم گرفتم این پست رو بزارم تا هم به خودشون وهم به کودکشون کمک کرده باشم😂😂 ⛔️اصرار به غذا خوردن بعد از سیری هیچ نتیجه ای نداره به جز بد غذا و بدقلق شدن کودک در آینده😰 ✅پس لطفا بعد از مشاهده علائم سیری دیگه غذا دادن رو ادامه ندید❌ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو میبینی به ما ملحق شود عزیزجان❤️❤️🤗 @mama_jaann @mama_jaann پیج دوم ماماجان😍 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #سیرشدن_نوزاد #غذای_بچه #غذای_کودک #غذای_نوزاد #تغذیه_کودک #تغذیه_بچه #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #بچه_تپل
22 مرداد 1403 19:49:52
من بچم اصلا غذا نمیخوره ولی همه این نشونه ها رو داره یعنی سیره؟ آخه سیر نیست ولی نمیخوره 🥺منم اصرار نمیکنم بخوره چون میگن تاثیر بد میزاره رو بچه ولی همه نوع هم اماده میکنم بازم نمیخوره اوق میزنه ایا دندون دراوردن بالث میشه اینجوری بشه بچه من بچم تا 7 ماهگی میخورد همه چی بعد اینکه تب کرد بخاطر دندون و دهنش برفک زد دیگه نمیخوره الان 10 ماهشه
پریسا