mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک
31 خرداد 1400 09:37:16
72 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارثرسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نموکودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودکتاثیر بسزایی دارد. 🌷جدول قد و وزن كودك تا دوسالگیهم دوتا اسلايد آخر گذاشتم🥳جدول ابي واسه پسر با وزن٣٣٠٠ و جدول دوم واسه دختر باوزن تولد٣٣٠٠ حتمابفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️ ⁉️قد شما وهمسرتون چنده؟دوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك
07 اردیبهشت 1400 17:37:33
63 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو
25 اسفند 1399 17:28:11
142 بازدید
mama_jaann
⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ روهم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک
25 فروردین 1400 17:57:39
77 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا😍ببينيد چي آوردم واستون بمب انرژي و ويتامين👏🏻 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️وبعد سيوش كن تا هر وقت خواستي زودي پيداش كني🥰 آش رشته(+١٠) نخود لوبيا عدس رشته آش سبزي آش اول سبزي رو گذاشتم با آب و كمي زردچوبه بپزه وقتي سبزي نرم شد رشته ها رو خرد كردم و بهش اضافه كردم وقتي رشته باز شد حبوبات رو كه از٢٤ساعت قبل خيس كرده وخوب پخته بودمش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته. به همين سادگي ي آش خوشمزه داريم😍نوش جان😘 🔸اگه واسه بچه هاي يكسال به بالا درست ميكنيد ميتونيدكمي پياز و نعنا داغ هم بهش اضافه كنيد. ‼️بخاطر نمك زياد كشك بهتره به بچه هاي زير يكسال داده نشه. ✅خواص حبوبات براي كودكان👇🏻 حبوبات برای کودکان می تواند جای کمبود گوشت 🥩و تخم مرغ 🥚را بگیرد زیرا دارای مواد پروتئینی بسیار زیادی می باشد و همچنین نسبت به گوشت و تخم مرغ داراي مواد معدنی بسیاری هم هست. فیبر ها و قند هایی که در حبوبات مشاهده می شوند باعث عملکرد بهتر سیستم گوارش می شوند و اشتها را کنترل می کنند و از لاغری و چاقی مفرط جلوگیری می کند. حبوبات را بهتر است با گروه غلات به کودک بدهید تا پروتئین کافی برای رشد وی فراهم شود. #آش_رشته #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #حبوبات #غذاي_خانگي #وزنگیری_کودک #كودك_بدغذا #مادر @mama_jaann
19 آذر 1399 17:00:42
118 بازدید
mama_jaann
بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی
05 خرداد 1400 16:31:55
90 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدوحلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی