mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
🔶علائم ادرار سوختگی ✅راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه
22 شهریور 1400 08:56:12
174 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 اين هم فرمول راحت در تكميل پست واسه محاسبه وزن مناسب سن كوچولوتون🥰 مثال روش محاسبه:👇🏻 وزن تولد۳/۵ ۴ ماهگی حدودا بايد دو برابر وزن تولد باشه پس👇🏻 ۷=۲*۳/۵ ❇️واسه سن های دیگه هم همینطوری حساب کنید👌🏻👍🏻 ✅باز هم مثل هميشه ميگم كه معيار سلامتي كودك چاقي او نيست، داشتن يك وزن نرمال نشاندهنده سلامتي اوست👌🏻💫 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذیه_کودکان #وزنگیری_کودک #کودک #غذای_کمکی_کودک #وزنگیری_کودک #رشد_كودكان #کودکانه #بچه
09 اردیبهشت 1401 18:39:54
713 بازدید
mama_jaann
سلام اينم ي پست واسه مواد غذايي مجاز سن٦-٧-٨ماهگي كه واستون آماده كردم🤓 سعي كردم بيشتر مواد غذايي كه رايج هست و سوال ميكنيد واستون بنويسم🥰🥳 ✅✅✅بستني هله هوله حساب ميشه كه ارزش غذايي نداره و سيري كاذب ميده چون ازم ميپرسيديد نوشتم،امادر مصرفش حواستون باشه،هر روز نديد و خيلي كم مصرف بشه🤓 نکته⬇️ ۱-طبق دستورالعمل جدید سفیده تخم مرغ هم میشه از۸ماهگی داد. ۲-مرکبات هم که قبلا گفته میشد بعد ازیکسالگی،دیگه میتونید از ۸ماهگی بهکوچولوهاتون بدید. ۳-تست حساسیت هم که قبلا توضیح دادم واسه تمام مواد باید انجام بشه. ٤-گندم رو هم كه يادم رفته بنويسم از ٨ماهگي مجازه. ٥-زردچوبه و دارچين خيلي كم داخل غذا استفاده كنيد. ✅سه ماهه ي بعدي رو هم فردا پست ميكنم👏🏻🌹🎊🎊 ⁉️اگه ماده غذايي كه تو اين ٣ماه مجازه و من فراموش كردم حتما تو كامنتا بنويسيد😘😘 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک
29 فروردین 1400 16:51:11
92 بازدید
mama_jaann
سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️
10 مهر 1399 11:15:09
120 بازدید
mama_jaann
کودک هر روز در زمان خاصی که معمولا عصر یا شب است، به صورت ناگهانی گریه میکند (و البته این گریهها شدید و پر سر و صدا باشد)، میتوان گفت نوزاد مبتلا به کولیک است و دردهای نوزاد حالت کولیکی دارند. ↑قولنج نوزادی یا کولیک نوزاد چیست به گریه و بیقراری طولانیمدت و شدید نوزاد سالم، کولیک میگویند. کولیک برای والدین کودک بسیار ناراحتکننده است؛ زیرا کودک بدون هیچ دلیل واضحی پریشان است و آرام کردن کودک نیز ظاهرا تاثیری ندارد. این اتفاقات اغلب بعد از ظهرها رخ میدهد، زمانی که پدر و مادر نیز خستهاند و پریشانی کودک به این شکل آنان را کلافهتر میکند. اوج کولیک در ۶ هفتگی نوزاد است که تا ۳ الی ۴ ماهگی نوزاد این روند کاهش مییابد. اگرچه گریهها و بیقراریهای کودک با گذشت زمان برطرف میشود، اما کولیک باعث میشود مراقبت از کودک حساسیت بیشتری به خود بگیرد. برای کاهش شدت کولیک نوزاد میتوانید کودک را در آغوش گرفته و قدم بزنید، از استرس خود بکاهید و صمیمیت را در رابطه پدر و مادر فرزندی تقویت کنید. نشانهها و علائم کولیک در نوزادان چیست؟؟ *بیقراری و گریه برای نوزادان امری طبیعی است، مخصوصا در سه ماهه اول زندگی. محدود کردن گریه طبیعی نوزاد کاری دشوار است. به صورت کلی، دورههای کولیک نوزاد به این شکل است: حداقل سه ساعت در روز، حداقل سه روز در هفته یا حداقل سه هفته. خصوصیات کولیک نوزاد به شرح زیر است: * گریه شدیدی که بیشتر شبیه به جیغ زدن یا نشاندهنده درد فراوان است * گریه بدون هیچ دلیل مشخصی؛ بر خلاف گریه برای نشان دادن گرسنگی یا نیاز به عوض کردن پوشک * پریشانی فراوان نوزاد حتی پس از تمام شدن گریه * زمانبندی مشخص، اغلب عصرها * تغییر رنگ صورت؛ نظیر سرخ شدن صورت یا رنگپریدگی پوست دور دهان * تنش بدنی؛ نظیر کشیدگی در پاها یا سفت شدن آنها، سفت شدن بازوها، گره کردن مشتها، قوس کردن کمر یا فشار در ناحیه شکم گاهیاوقات نوزاد با خروج گاز از معده یا حرکت رودهها از این علائم رها میشود. گاز معده نیز در نتیجه گریه طولانیمدت نوزاد و بلعیدن هوا به وجود میآید. در صورت مشاهده هر یک از علائم قولنج نوزادی بهتر است با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. در پست بعد درباره راه درمان کولیک صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #نوزادان #کولیک_نوزادی #دلدرد_نوزاد #گریه #زایمان #پدر #مادر #پزشکی_سلامت #مامایی #آرامش_بخش #دارو
10 مهر 1399 07:01:06
105 بازدید
mama_jaann
سلام 🥰🌹 💯 حتما لا.یک و س.ی.وش کن که جا..یزه🎁داره😍😍 اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍 اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن روبا دقت بخونید سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی داره از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص بسزایی داره.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شه💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) همین دیگه سویق شما آماده ست🥳🥳🥳 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم😋 نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ممنون میشم اگر پیج ما رو از اکسپلور می بینید مار رو دنبال کنید🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک
18 دی 1400 17:28:21
332 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
۵علامت شایع کرونا در کودکان👇🏻 ✔️تب ✔️سرفه ✔️گلودرد ✔️گرفتگی و ابریزش بینی،عطسه ✔️اسهال ✅از دیگر علائم کرونا در کودکان می توان به بدن درد،ضعف،خستگی،از بین رفتن حس بویایی و چشایی،بی اشتهایی اشاره کرد. ‼️دربرخی موارد علاوه بر علائم تنفسی،علائم گوارشی مثل تهوع،استفراغ و درد شکم دیده می شود. ⚠️یکی از مهم ترین علائم مشاهده بی حالی کودکاست: ۱-عدم توانایی نوشیدن آب و مایعات ۲-عدم حفظ تعادل و بازی کردن ۳-قطع شدن ادرار ۴-گود افتادن زیرچشم ۵-تنگی نفس 🔶کودکان درهر سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما معمولاخیلی شدید و خطرناک نیست ولی آنها می توانند ناقلان بدون علامتی باشند که دیگران را به کرونا مبتلا می کنند. ✅به طور کلی هربیماری چه بزرگسال وچه کودک با شروع ناگهانی تب،سرفه،اسهال و یا حداقل سه علامت از علائم فوق باشد مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود و باید به پزشکمراجعه کند. 🔷بعد از ویزیت پزشک درمان های خانگی می تواند شامل:نوشیدن فراوان مایعات -کنترل تب با استامینوفن- ادامه مصرف مولتی ویتامین و قطره آهن حتما بفرستید به اطرافیانتون تا اون ها هم اطلاع داشته باشن🌹 #کروناویروس #کرونا_کودکان #واکسن_کرونا #محدودیت_کرونایی @mama_jaann