پست های مشابه

mama_jaann

✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅من كه تا نميدونم چي واسه محمد درست كنم اين پوره ميپره تو ذهنم🥰 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه.👌🏻پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت ۷ماهگی رو‌ببین) ✅اگه از اکسپلور میای فالوو کن اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین

03 اسفند 1399 17:17:16

138 بازدید

mama_jaann

سلام‌شبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک

02 بهمن 1400 19:27:04

318 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا خوبین؟چخبرا؟امروز اومدم با ی کته خوشمزه و‌مقوی و راحت🤗 ممنون که لایک‌می کنید❤️ بفرستید واسه دوستاتون تا اونا هم استفاده کنند و ذخیره کن که در آینده لازمت میشه🥰 نخودپلو(+۹) برنج گوشت نخود پیاز اول گوشت،پیاز و نخود رو با ی لیوان آب و ی ذره زردچوبه بزارید خوب بپزه(من گذاشتم تو زودپز) وقتی پخت و هنوز به اندازه کته آب داشت برنج رو‌بریزید داخلش تا آب ش خشک بشه‌ودر آخر دمی بزارید تا دم بکشه😍 نکات👇🏻 ۱-نفخ نخود رو خوب بگیرید(۱۲ساعت قبل خیس کنید و چند بار آبش رو عوض کنید) ۲-برنج رو حداقل از یک ساعت قبل خیس کنید. ۳-پیاز رو بردارید و داخل برنج نریزید. ۴-این غذا رو واسه خودتون هم میتونید درست کنید با سالاد شیرازی عالی میشه👌🏻 ۵-اگه کوچولوتون نمی تونه کته بخوره میتونید سوپش کنید و ابدار بردارید😋 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #نخودپلو #وزنگیری_کودک #غذای_سالم #غذای_ایرانی #غذای_خوشمزه #کودک_بدغذا @mama_jaann

17 آبان 1399 17:02:39

106 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✋🏻 🧴این هم چندتا کرم مرطوب کننده ایرانی مناسب کودکان با پوست خشک یا اگزما 🧸🎈 🌺این کرم ها رو میتونید صبح و شب به دست و صورت کوچولوهاتون بزنید و به آرامی ماساژ بدید مخصوصا بعد از حمام بهتره از مرطوب کننده ها برای فسقلی ها استفاده کنیم.🛀 🌻کوچولوهایی که اگزمادارن مرتب باید از مرطوب کننده استفاده کنند و هیچ زمان پوست شون بدون کرم نباشه(گاهی باید ۲۰مرتبه در روز کرم بزنن) ⛈⛄️با سرد شدن هوا نیاز به استفاده از مربوط کننده ها بیشتر میشه پس حواستون باشه که ی کرم خوب میتونه خیلی کمک‌کننده باشه.🌟 🍀من خودم از مدل ایروکس استفاده می کنم و راضی هستم👍🏻😍 شما از چه مارکی برای مرطوب کننده استفاده می کنید؟؟⁉️ اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #کودک #تغذیه_کودک #پماد_کودک

10 مرداد 1400 16:15:03

158 بازدید

mama_jaann

بی اشتهایی بچه ها باید ریشه یابی بشه اینکه شما فقط دنبال شربت اشتها،زینک و مولتی ویتامین باشید و شیشه شیشه بهش بدیدکمکی نمیکنه.❌⛔️ پس اگه کوچولوتون بی اشتهاست و وزنگیری خوبی نداره باید علتش مشخص بشه و پزشک تشخیص بده💯 اما اگر وزنگیریش خوبه و نمودارهاش صعودیه یعنی جای نگرانی نیست و شما فکر می کنید کم غذا میخوره. ❌❌❌❌ي نكته مهم اينكه ما زمان تب و واكسن دو برابر وزن كودك استامينوفن معمولي و به ازاي هر ١٠كيلو يك سي سي پاراكيد ميديم اما زمان دندان در اوردن نصف وزن و به ازاي هر ده كيلو نيم سي سي پاراكيد ميديم.❌❌❌❌ لطفا پست رو بادقت بخونید و ورق بزنید😍🌷 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #بدغذایی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی

05 خرداد 1400 16:31:55

90 بازدید

mama_jaann

سلام‌من اومد با یک پست کاربردی دیگه😍😍😍 ✳️اگر پست ماماجان👩🏻‍⚕️رو از اکسپلور یا هشتک‌میبینی،خوشحال میشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻👏🏻❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✍🏻این هم معرفی کلی قطره آد که ازم میپرسیدید🤩دیگه همه رو یکجا کردم و تقدیم نگاهتون کردم... فقط ممنون میشم حتما لا..یک و س.ی.و کنید تا خستگی از تنم در بره🙏🏻😘😘 ✅قطره آد باید ۳-۵روزگی‌شروع کنید تا پایان دوسالگی ✅یا آد یا مولتی ویتامین،دادن هر دو قطره اشتباه هست ✅کودکانی که وزنگیری،اشتهای خوبی دارن و ریسک چاقی دارند،بهتره کل دو سال از قطره آد استفاده کنند. ✅در پست های قبلی هم که درباره قطره مولتی ویتامین و آهن توضیح دادم🥳🥳 ⁉️اگه سوالی هست در کامنت ها در خدمتم🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #قطره_آد #قطره_مولتی_ویتامین #تغذيه_كودكان #رشد_كودك #وزنگيري_كودك

25 دی 1400 19:50:33

166 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

6

راهنمای سنی تغذیه: تولد تا 4ماهگی

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

06 بهمن 1404 15:30:48

ممنونم بابت راهنمایی هاتون🌷

نفس

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

6

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

ممنونم بابت راهنمایی هاتون🌷 نفس

06 بهمن 1404 15:30:48

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن