mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
🔶علائم ادرار سوختگی ✅راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه
22 شهریور 1400 08:56:12
174 بازدید
mama_jaann
اگر شما به تازگی بچهدار👧🏻👶🏻 شدهاید، ممکن است نقاط نرم روی سر نوزاد باعث نگرانی شما شده باشد😰.شما ممکن است حتی متوجه تپش این ناحیه به دلیل وجود نبض نیز شده باشیدكه علت آن عبور جریان خون از این ناحیه است و كاملا طبيعي مي باشد.این نیز ممکن است کمی شما را نگران کند که در هنگام گریه کردن و ناله کردن کودک این نقاط کمی برآمدگی پیدا میکنند. نقاط نرم در زمانی که هنوز استخوانهای جمجمه نوزاد به هم نرسیده و جوش نخوردهاند، ملاج یا فونتانل نامیده میشوند. ‼️نقاط نرم روی سر نوزاد از دو قسمت باز به نام ملاج تشکیل شده است. * یکی از آنها که در جلوی سر قرار دارد بزرگتر بوده و شبیه الماس میباشد، “ملاج قدامي” نامیده میشود. * دیگری که در پشت سر قرار گرفته است و به شکل یک مثلث کوچکتر است، “ملاج خلفی” شناخته میشود. . ⚠️فرورفتگي ملاح نوزاد نشانه كم آبي بدن او مي باشد. ⚠️و برآمدگي ملاج كه پس از گريه به حالت عادي برنگرددنشانه عفونت و التهاب مغز مي باشد.كه در هر دو صورت بايد به پزشك مراجعه كرد. ⚠️دقت داشته باشيد به هيچ انواع فشار زيادي به ملاج ها وارد نشود. ❗️چه موقع نقاط نرم (ملاج) در سر نوزاد بسته میشوند؟ 🔸معمولاً بین ۲ تا ۴ ماهگی قسمت پشت ملاج بسته میشود. 🔸ملاج قدامي تا١٨ماهگي بايد بسته شده باشد. ❌ملاج نوزادان باید تا سن ۱۸ ماهگی سفت و بسته شود اما اگر بعد از سن ۱۸ ماهگی همچنان ملاج باز باشد ممکن است به دلیل کم کاری تیروئید ؛کمبود کلسیوم و کمبود ویتامین D این مشکل برایش ایجاد شده باشد.به همین دلیل دیر بسته شدن ملاج می تواند به علت بروز بیماری زمینه ای در نوزاد شما باشد. همچنین اگر هم ملاج نوزاد زود بسته شود خطرناک است و میتواند جلوی رشد مغز نوزاد🧠 را بگیرد چون مغز همیشه در حال رشد است و در یک دوره سنی بسته می شود. ممنون كه لايك كردي ❤️و حتما بفرست به كسي كه اين نگراني رو داره🌹پست رو ذخيره كن كه ماه هاي بسته شدنو علايم خطر به دردت ميخورن👌🏻✋🏻 #نوزادی #نوزاددختر #نوزادپسر #تولد_نوزاد #ملاج_نوزاد #يكسالگي #دوسالگی #مادر #غذاي_كودك #شيرخوار @mama_jaann
26 آبان 1399 16:47:47
47 بازدید
mama_jaann
سلام این هم ی ميانوعده خوشمزه ومقوی واسه کوچولوهای نازنین😍 كه بخاطر شكل بامزه ش معمولا ازش استقبال ميكنن🤩 پس لطفا اول لا..يك كن و بعد سيو👌🏻✋🏻 😇توپك مغزها(+١٠) خرما:٧عدد كره:١٥گرم بادام،پسته:هركدام ٥عدد گردو:يك عدد پودر نارگيل:به دلخواه هسته و پوست خرما ها رو جدا كنيد. ي كم ورز بديد تا يك دست بشه. كره رو داخل ظرفي روي حرارت كم ذوب كنيد. کره روهمراه با مغزهاي پودر شده به خرما اضافه كنيد.🤩 دوباره همه مواد رو ورز بديد تا مخلوط بشن و بعد به شكل توپ هاي كوچك دربياريد و در پودر نارگيل،پودر پسته يا كنجد بغلتونيد.🥳 ميتونيد از هر مغزي كه خواستيد استفاده كنيد.✅ نوش جان😍🥰 عاليه واسه بچه هايي كه خرما يا مغزيجات رو دوست ندارن😋خيلي خوش طعم ميشه🤤 مراحل آماده سازي رو داخل پست گذاشتم واستون ،ورق بزنيد🤓 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #خرما #ماه_رمضان #غذای_سالم #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #میانوعده_کودک #كودك_شاد
10 اردیبهشت 1400 16:35:30
173 بازدید
mama_jaann
سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید ومن هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک
12 مهر 1400 10:07:56
305 بازدید
mama_jaann
سلام این شما و این شوید پلو که یعنی ما خانوادگی عاشق هستیم😘😍😍 شویدپلو با مرغ(+۹) برنج شوید لوبیاچشم بلبلی مرغ ✅اول مرغ رو با ی پیاز،کمی زردچوبه و آب بزارید بپزه سپس مرغ و پیاز رو خارج کنید و برنج رو که از قبل حدود ۵ساعت خیس کردید داخل آب مرغ بریزید (اگه ابش کمه کمی اب اضافه کنید)و لوبیا ها رو که از قبل خوب پخته بهش اضافه کنید و بزارید تا آبش کشیده و کته بشه و قبل از گذاشتن درب شوید بپاشید و دمی بزارید تا دم بکشه. در اخر هم زمان سرو مرغ ها رو ریش ریش کنید و برنج رو باهاش تزیین کنید. نوش جان😍😍 🧡لوبیا چشم بلبلی حدود یکساعت زمان میبره تا خوب پخته بشه. 💚میتونید از قبل حدود دوساعت خیس کنید و برای بچه پوستش رو بگیرید تا اذیت نشن. 💜پسر کوچولوی من ۲۰ماه داره و میتونه این بافتی که داخل عکس گذاشتم بخوره شما بسته به سن کوچولوتون برنج رو بپزید. 💛براي راحت تر خوردن غذا ميتونيد كمي آب مرغ نگه داريد كه هنگام سرو روش بريزيد،كمي كره يا روغن بديد روش تا نرم تر بشه🌸 💗اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذا #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #غذاي_ساده #غذاي_مقوي_كودك#غذاي_خوشمزه_كودك
17 خرداد 1400 16:17:10
208 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا ممنون كه مثل هميشه ازم حمايت ميكنيد❤️😍 امشب ي سوپ خوشمزه داريم كه خيلي هم باحاله🥰 سوپ قارچ و جو(+٩) قارچ:٢عدد هويج:نصف عدد گشنيز:به اندازه دلخواه مرغ:٢تكه كوچك جو:٢قاشق غذاخوري ورميشل:به دلخواه پوره گوجه فرنگي:٣قاشق غذاخوري كره:١٥گرم هويج،قارچ،پوره گوجه و مرغ رو بزاريد تا با اب بپزه وقتي پخت جو رو بهش اضافه كنيد ٢٠دقيقه كه پخت گشنيز و ورميشل رو اضافه كنيد و بزاريد ٢٠دقيقه ي ديگه بپزه و در آخر هم كره رو اضافه كنيد😘😍 ✅اگه کوچولوتون دوست نداره تکه های قارچ بیاد زیر دندونش میتونید رنده کنید😊 نوش جان😘😘 شما از قارچ استفاده میکنید؟تو چه غذاهایی قارچ میریزید؟🥰 اگه از اکسپلور میای فالوو کن هر که فالوو کرده پشیمون نشده😉 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_کودک #سوپ_قارچ #سوپ_جو #سوپ_کودک #غذای_کمکی_کودک @mama_jaann
24 بهمن 1399 17:21:06
151 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي