پست های مشابه

mama_jaann

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

20 آبان 1399 11:23:15

486 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✋🏻 🔸طبق این پست اگر کودک شما در این سنین قرار داره و موارد بالا رو انجام نمیده بهتره هرچه زودتر پیگیری کنید.☑️ از اونجايي كه در دوران كرونايي تعامل بچه ها با اطراف شون كم شده،تاخير تکلم در كودكان بسيار ديده ميشه😔 ✅درصورتي كه كودكی در اين سنين داريد پست رو با دقت بخونيد و براي ديگران هم ارسال كنيد. قطعا پيگيري در سنين پايين تر نتيجه خيلي بهتر و سريع تري خواهد داشت.✅ 🌟بقيه پست ها رو هم ببين ماماني جون فكر ميكنم به دردت ميخوره😍😍 @mama_jaann @mama_jaann با تشکر فراوان ازخانم دکتر اسلام پور @dr.eslampour #تکامل_کودک #تاخیر_گفتار #کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تعامل_کودک

10 آبان 1400 18:28:34

271 بازدید

mama_jaann

سلام شبتون بخیر✋🏻شاید اولین چیزی که یک مادر تازه مامان شده رو با چالش رو به رو‌کنه اینه که ایا شیرمن برای کودکم کافی هست یانه؟دراین پست راحتترین و‌موثرترین راههای افزایش شیر بهتون اموزش داده میشه😍😍 ممنون که از پستام حمایت می کنید❤️حتما سیوش کنید که اگه لازم شد راحت پیداش کنی🥰لطفا بفرست به مادران شیرده تا کمکشون کنی😘اگه سوال داری کامنت بزار تا جواب بدم💪🏻☺️ ۶ راه افزایش شیر مادر :👇🏻 ۱. به‌طور مرتب و خوب به کودک‌تان شیر بدهید: تولید شیر از روند عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند. هرچه کودک بیشتر شیر بخورد، شیر بیشتری تولید می‌شود. هر دو ساعت یک‌ بار شیردهی را انجام دهید. در زمان شیردهی کودک را در وضعیتی نگه دارید که به‌راحتی بتواند سینه را در دهان بگیرد. ۲. شیر خود را بدوشید:درصورتی‌ که کودک نمی‌تواند کامل شیر بخورد، بعد از شیردهی، شیر خود را بدوشید تا تولید شیر ادامه پیدا کند. هربار دو تا پنج دقیقه شیر خود را بدوشید. ۳.به‌خوبی استراحت کنید: درکنار تغذیه‌ی خوب، استراحت کافی داشته باشید. شب هایی که خواب کامل دارید،روز بعد شیر شما به مقدارچشمگیری افزایش یافته است. ۴.خونسرد و آرام باشید: باورکنید یا نه، استرس نقش بزرگی در کاهش تولید شیر بازی می‌کند. با این‌ حال رسیدگی به کودک کار سختی است و ممکن است استرا‌حت کافی نداشته باشید. می‌توانید در زمان استراحت از خانواده یا پرستار بچه کمک بگیرید. ۵.هنگام شیردهی تماس پوستی برقرار کنید: در زمان شیردهی لباس‌های قسمت فوقانی خود را دربیاورید و کودک را با پوشک در آغوش بگیرید. با پتویی خود و کودک‌تان را بپوشانید و شیردهی را شروع کنید. ۶.مواد غذایی افزایش دهنده شیر مادر شامل: سوپ جو-دانه رازیانه-کنجدسیاه-هویج-آب و آبمیوه-مایعات بدون کافئین-چای کمرنگ-مارچوبه-دانه زیره سبز-سیب زمینی شیرین-مغزیجات و آجیل-شیرگاو(عدم حساسیت نوزاد)-روغن و چربی ها-قرص و قطره شیر افزا-پودر شیر افزای گالاکتومید شما واسه افزایش شیر چه چیزهایی پیشنهاد میدی؟کامنت بزار تا به دوستان کمک کنی👌🏻🥰 #شیر_مادر #افزایش_شیر_مادر #مادرانه❤️ #غذای_کمکی_کودک #شیرخوار #شیردهی_نوزاد #تغذیه_مادر_شیرده #مادر_و_کودک #مادر_شاد #مادر_آگاه @mama_jaann

29 آبان 1399 14:39:46

186 بازدید

mama_jaann

اي بچه بي دندون👶🏻👧🏻 نرو سراغ قندون🍬 انقدر نخور شيريني🍫🎂 شب خواب بد مي بيني🥺 خواب يه كرم گنده🐛 كه دندوناتو خورده🦷 زود پاشو مسواك بزن💪🏻 تا همشو نخورده👀 بچه خوب هميشه🌹 فراموشش نميشه👏🏻👏🏻 #دندان #مسواك_زدن #دندانپزشکی_کودکان #كودك_شاد #شعر_کوتاه #نوزاد_سلامت #زيبايى #دندان_سفید #مسواك #نوزاد

09 مهر 1399 07:05:13

70 بازدید

mama_jaann

سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکان‌بالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مک‌زدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونک‌کوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌ می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب

27 بهمن 1400 19:13:52

155 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب و‌نمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك

03 فروردین 1401 19:44:28

258 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

2

سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

2

سال ٩٩هم با همه ي سختي ها و مشكلات عجيب و غريب ش تمام شد 😔😣 خيلي ها عزيزان شون رو از دست دادن و هنوز عزادارهستند😢 خيلي ها كسب و كارشون كساد شد و سال سختي رو گذروندن😖 اما ✅خيلي چيزا بهمون ياد داد اينكه عمرمون چقدر زود ميگذره اينكه قدر عزيزانمون رو بيشتر بدونيم و از بودن كنارشون لذت ببريم، همديگرو دوست داشته باشيم و به كساني كه دوستشون داريم بگيم كه چقدر واسمون مهم هستند و از بودن باهاشون احساس خوب و نابي داريم😘🤩 امیدوارم امسال پایان تمام سختی ها و فوران همه ی خوشی ها به زندگی تک تک شما باشه🎊🎉🥳🎈 سال گذشته واسه من هم سال راحتي نبود اما بهترين و زيباترين اتفاق ش پيدا كردن فالوورهاي دوست داشتني و مهربوني مثل شماست😊😌 پس همين جا ميگم كه خيييلي دوستتون دارم 🥰❤️🌹 #سفره_هفت_سین #عید_نوروز #سال_نو_مبارک #سال_نو #سال_گاو #سال۱۴۰۰

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن