mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مهربونا شب تون بخير و نيكي😍😍 امشب ي سوپ آوردم خوشمزه و پركالري 😍🥰 سوپ گندم و مرغ(+٨) مرغ:٢تكه گندم بلغور:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد پياز:نصف كوچك پاستا:٤ تا دونه عصاره قلم:١قالب سويق كامل:١قاشق مرباخوري ✅(سويق رو كه تو پيج اموزشش رو گذاشتم و از ٩ماهگي ميتونيد اضافه كنيد. ✳️پياز و با روغن كنجد ي كم تفت دادم و بعدبهش كمي زردچوبه زدم و مرغ و سيب زميني رو ريختم و كمي تفت دادم و ي ليوان و نيم بهش آب اضافه كردم و گذاشتم ٢٠دقيقه بپزه،گندم رو كه از يك ساعت قبل خيس كرده بودم با پاستا و عصاره قلم به مرغ و سيب اضافه كردم و گذاشتم تا بپزن و ٢٠دقيقه آخر هم سويق رو ريختم داخلش😍😍 🟠خيلي خوشمزه و خوش خوراكه واسه بچه ها البته ميتونيد پاستا و سيب و مرغ رو با پشت قاشق له كنيد تا كوچولوتون راحت بتونه بخوره👌🏻🌹 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كودك #سوپ_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_هشت_ماهگي
17 فروردین 1400 16:34:56
112 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا
01 دی 1400 10:02:54
296 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك
18 بهمن 1400 18:38:22
224 بازدید
mama_jaann
🔴علائم تيروئيد كم كار در كودكان:👇🏻 ١-تاخیر در رشد جسمی و كوتاهي قد (رشد نکردن استخوانها ناشی از کمکاری تیروئید) ٢-ريزش مو ٣-دير بسته شدن ملاج سر ٤-شل و ول بودن بدن ٥-خستگی و بیحالی غیر معمول در کودک ٦-تورم غده تیروئید (گواتر) ٧-ورم کردن بدن و چاقی در کودک ٨-حساسیت به سرما ٩-خشک شدن پوست و به راحتی کبود شدن آن ١٠-تمرکز پایین و اختلالات ذهنی ١١-یبوست مقاوم به درمان و خواب زیاد ١٢-استخوانهای شکننده و ضربان آهسته قلب ‼️علامتهای هنگام تولد: هنگام به دنیا آمدن نیز نوزاد علائمی دارد که اگر تشخیص داده شوند، بیماری کنترل شده و به سنین کودکی نمیرسد؛ این علائم عبارتند از: ١-بزرگتر بودن دور سر نوزاد از حد طبیعی با وجود قد و وزن نرمال ٢-طول کشیدن زردی بیش از مدت طبیعی ٣-سرفههای ناگهانی زمان شیرخوردن ٤-بزرگی شکم ٥-خواب زیاد و گریه کم ٦-اختلالات تنفسی و… 🔶راه تشخيص: بهترین راه تشخیص آن در نوزادی و به وسیله غربالگری است که با گرفتن چند قطره خون از پاشنه نوزاد در روزهاي سوم تا پنجم تولد انجام میشود، این کار باعث میشود تا عوارض این اختلال به دوران کودکی کشیده نشوند. ممنون که ازمحمایت میکنید❤️حتما ذخیره کن وبفرست به کسی که بدردش میخوره🌹🌹 سوالاتتون رو كامنت كنيد تا جواب بدم😊🥰 #بیماری_کودکان #تیرویید_کم_کار #مادر #نوزاد_شیر_خوار @mama_jaann
03 آذر 1399 17:11:01
51 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
شروع پریود پس از زایمان
شیردهی به نوزاد نقش مهمی در شروع قاعدگی مادران پس از زایمان دارد. اما بدن و شرایط هر زنی با دیگری متفاوت است، بنابراین هیچ راه کاملاً مطمئنی برای پیشبینی زمان اولین قاعدگی بعد از زایمان وجود ندارد. اگر نمیدانید وضعیت شما به چه شکل است و میخواهید از این موضوع اطلاع دقیقتری داشته باشید، شاید بد نباشد اگر با پزشکتان در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که اوضاع چگونه پیش میرود. در این مطلب میتوانید با محاسباتی تقریبی از زمان شروع اولین قاعدگی پس از زایمان برای مادران شیرده و غیرشیرده آشنا شوید. *اولین پریود مادران شیرده و غیرشیرده شروع پریود در مادران شیرده و غیرشیرده کمی با یکدیگر متفاوت است. شروع اولین قاعدگی زنان بعد از زایمان به طور معمول میتواند به شکل زیر باشد: *زمان شروع پریود در مادران شیرده: یکی از اتفاقاتی که در دوران شیردهی میافتد، این است که قاعدگیتان را به تعویق میاندازد. اگر نوزادتان، شب و روز فقط با شیر شما تغذیه میشود، ممکن است شش ماه یا حتی بیشتر بعد از تاریخ زایمانتان طول بکشد تا پریود شما شروع شود و دوباره علائم قاعدگی خود را تجربه کنید. اگر در کنار شیر مادر، لازم است از شیر خشک به عنوان مکمل غذایی نوزاد استفاده کنید، احتمالاً قاعدگی شما زودتر از شش ماه شروع میشود. *زمان شروع پریود در مادران غیرشیرده: اگر تغذیۀ نوزاد با شیر خشک است و به فرزندتان فقط شیر خشک میدهید، احتمالاً قاعدگی شما بین یک تا سه ماه بعد از زایمان شروع میشود. اگر تا سه ماه بعد از زایمان قاعدگی شروع نشد، لازم است این مسئله را با پزشکتان مطرح کنید. با شروع اولین قاعدگی پس از زایمان، اگر میزان خونریزیتان بیشتر یا کمتر از قبل از دوران بارداری بود نیز نگران نشوید. همچنین شاید در ابتدا فواصل قاعدگیتان هم نامنظم(طولاني يا كوتاه شدن فاصله بين شروع دو سيكل قاعدگي) باشد. اگر بعد از چند ماه قاعدگیتان منظم نشد یا بعد از دو یا سه دوره، خونریزی خیلی شدید داشتید یعنی به مدت چند ساعت متوالی، هر یک ساعت، یک بار نوار بهداشتی شما کاملاً خیس شد، این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید تا در صورت لزوم با نظر پزشکتان مشکلات هورمونی یا رحمی شما بررسی شود. #زايمان_هاي_طبيعي #زايمان_سزارين #شيردهي #شيرخشك #كودك_من #مادرانه❤️ #تاريخ #شروع_دوباره #تقويم #پس_از_زایمان