mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شب بخير✋🏻 درمان يبوست خيلي ازم پرسيده ميشد بخاطر همين تصميم گرفتم پست ش رو واستون آماده كنم😍😍 ✅اصلا ببينيم كي بايد بگيم بچه يبوست داره؟؟🤔 ➕اگر مدفوع 💩سفت شده باشه و براي انجام عمل دفع خيلي زياد زور ميزنه و با درد و ناراحتي همراه است پس كوچولوي شما يبوست داره!!! ➖يعني اگر كودك هر روز دفع داره اما مدفوع اوسفتِ و به سختي انجام ميشه يبوست داره.☑️ ➖اما اگر چند روز هست كه دفع نداره اما مدفوعش نرمال و سفت نيست و به راحتي خارج ميشه پس كوچولوي شما يبوست نداره👏🏻👏🏻👏🏻 اگه يبوست خيلي طول كشيد و با راهكار هاي بالا درمان نشد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا دارو درماني صورت گيرد.✅ احساس ميكنم كپشن ي بوي ناخوشايند ميده از بس كلمه💩تكرار شد😅😅 ✅اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو مي بيني خوشحال ميشم به جمع٧٢هزارنفره ما بپيوندي🍀🦋 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #يبوست_كودكان #اسهال_کودکان #وزنگيري_كودك #رشد_كودك #غذاي_كودك #غذاي_مقوي_كودك
18 بهمن 1400 18:38:22
224 بازدید
mama_jaann
کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann
21 دی 1399 16:59:06
103 بازدید
mama_jaann
سلام حالتون چطوره؟؟ اين شما و اين پست جديد🥳دلم ميخواد حسابي تحويلش بگيريد🥰 هميشه معظل مادرا اين بوده چقدر شير به بچه بايد داد؟🤔 اين پست رو با دقت ببينيد كمكتون ميكنه😇 مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك رو كاهش ميده و نميزاره مواد مغذي و مقوي ديگه به بدنش برسه⛔️ ✅پس همه چي به اندازه و در حد تعادل عالي ميشه🥰👌🏻 و قطع شير رو هم براي شما راحت ميكنه كودكي كه در سن ٢٠ماهگي هميشه سينه مادر يا شيشه دستش باشه علاوه بر اينكه به خودش اسيب ميزنه قطع شير و شيشه هم خيلي واسش سخت ميشه🥵🤕 پيج ماماجان رو ببين😇😇 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #شيردهي #كودك #بچه #تغذيه_كمكي #غذاي_كمكي
02 اسفند 1400 19:35:22
406 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا این هم بهترین زمان مصرف مکمل های مختلف که خیلی سوال کردید:👌🏻 ✅چون معمولا بچه ها معدشون خالی نیست آهن رو میتونید یک تا ساعت بعد از شام،آخر شب که دیگه قرار نیست غذا یا وعده ی خیلی سنگینی خورده بشه مصرف کنید.و حدود نیم ساعت با شیر فاصله داشته باشه.👌🏻👍🏻 البته قطره هاي ليپوزومال اين ادعا رو دارن كه تداخلي با لبنيات ندارن👌🏻 ✳️برای پیشگیری از سیاه شدن دندان های کودک با قطره آهن پست پیشگیری از سیاه شدن دندان در هایلایت مراقبت دندان رو ببنید. اگه از اكسپلور مياي حتما فالوو كن اينجاقراره خيلي چيزا باهم ياد بگيريم🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #مکمل_غذایی #مولتی_ویتامین #غذای_کودک #قطره_آهن #کودک #کودک_باهوش #تغذيه_كودك #غذايكمكي #غذاي_كودك #قطره_آهن #مولتيويتامين #وزنگيري_كودك
17 اسفند 1400 18:04:47
267 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت و فضای باز🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟من خودم از مدیسان (اولین عکس )استفاده میکنم و خیلی راضی م😍 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #ضدآفتاب#تغذیه_کودک #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
02 مهر 1400 09:42:08
156 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام این شما و این شوید پلو که یعنی ما خانوادگی عاشق هستیم😘😍😍 شویدپلو با مرغ(+۹) برنج شوید لوبیاچشم بلبلی مرغ ✅اول مرغ رو با ی پیاز،کمی زردچوبه و آب بزارید بپزه سپس مرغ و پیاز رو خارج کنید و برنج رو که از قبل حدود ۵ساعت خیس کردید داخل آب مرغ بریزید (اگه ابش کمه کمی اب اضافه کنید)و لوبیا ها رو که از قبل خوب پخته بهش اضافه کنید و بزارید تا آبش کشیده و کته بشه و قبل از گذاشتن درب شوید بپاشید و دمی بزارید تا دم بکشه. در اخر هم زمان سرو مرغ ها رو ریش ریش کنید و برنج رو باهاش تزیین کنید. نوش جان😍😍 🧡لوبیا چشم بلبلی حدود یکساعت زمان میبره تا خوب پخته بشه. 💚میتونید از قبل حدود دوساعت خیس کنید و برای بچه پوستش رو بگیرید تا اذیت نشن. 💜پسر کوچولوی من ۲۰ماه داره و میتونه این بافتی که داخل عکس گذاشتم بخوره شما بسته به سن کوچولوتون برنج رو بپزید. 💛براي راحت تر خوردن غذا ميتونيد كمي آب مرغ نگه داريد كه هنگام سرو روش بريزيد،كمي كره يا روغن بديد روش تا نرم تر بشه🌸 💗اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_سالم #غذا #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #غذاي_ساده #غذاي_مقوي_كودك#غذاي_خوشمزه_كودك