پست های مشابه

mama_jaann

سلام این هم پست ترک شیر كودك که بهتون قول داده بودم😍✅ ➖کودک و مادر در زمان قطع ‌شیردهی بسیار حساس هستند ،در آغوش گرفتن کودک‌به هر دوی شما حس خوبی القا خواهد کرد.🤱🏻 ➖به هیچ عنوان به یکباره شیر را قطع نکنید.❌ ➖به هیچ عنوان از تلخک،چسب زخم و...بر روی سینه استفاده نکنید.⛔️ ➖گفتن قصه درباره قطع شیر خیلی به آمادگی کودک کمک می کند.✅ ➖در کودکان شیرخشکی بهتر است بعد از یکسالگی بجای شیشه لیوان جایگزین شود.🥛 ➖بهترین جایگزین،شیرپاستوریزه می باشدكه با ليوان بدهيد.🥛 ➖بهتر از ۴-۶ماهگی شیر شب قطع شود(قبلا پست ش رو گذاشتم)✅ ➖با توجه به روحیات و نوع شیرخوردن کودک یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.💯 ⁉️شما با چه روشی کودکتون رو از شیرگرفتید؟؟ 🌻اگر از اكسپلور يا هشتك پست ماماجان رو ميبيني به خانواده ٧٤هزار نفره ما ملحق شو🌱🌿 @mama_jaann @mama_jaann #شيردهي_صحيح #شيرخشك #شيرمادر #قطع_شیر_شبانه #قطع_شيردهي #غذاي_كودك #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_كودك

30 بهمن 1400 19:21:33

225 بازدید

mama_jaann

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

12 آبان 1399 14:45:36

444 بازدید

mama_jaann

ورق بزنید و با دقت بخونید. واسه پیگیری و درمان رفلاکس و‌کم خونی حتما باید به پزشک مراجعه کنید. سوالهاتون رو کامنت کنید. ✅شما دیگه چه علتی رو باعث بی خوابی بچه ها میدونید؟ امیدوارم که واستون مفید باشه😍پس با لا.یک بهم انرژی بده💜💗 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #بیخوابی_شبانه #غذای_کمکی_کودک #کودک #مادر #روزدخترمبارک

22 خرداد 1400 16:33:26

454 بازدید

mama_jaann

🔺لطفا کپشن رو بادقت بخونید و اگه جز افراد واجد شرایط تست پاپ اسمیر هستید هرچه زودتر اقدام کنید. لطفا بفرستید به افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند و سیوش کن که زمان آزمایش بدونی چکار باید بکنی🌹 ⁉️چرا تست پاپ اسمیر انجام میشود؟ ✅پاپ اسمیر آزمایش غربالگری سرطان دهانه رحم است و معمولا همراه با معاینه لگن انجام می شود.در زنان بالای 30 سال این تست ممکن است همراه با تست ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)انجام شود. ⁉️چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟ ✅به طور کلی این ازمایش از 21 سالگی توصیه میشود. زنان بین 21 تا 65 سال، هر سه سال یک بار این تست را انجام بدهند. زنان بالای 30 سال در صورتی که تست اچ پی وی را نیز انجام میدهند میتوانند هر 5 سال یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنند یا به جای پاپ اسمیر، تست اچ پی وی را انجام بدهند. ‼️روش انجام‌تست بدون درد بوده و اسپکولوم‌ وارد واژن می شده وبا اسپاچولا(شبیه چوب بستنی😅)از دهانه رحم نمونه گرفته میشود.سپس خود فرد نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه تحویل می دهد. 🔶شرایط انجام‌تست پاپ اسمیر:👇🏻 ۱-بهترین زمان انجام آزمایش، فاز پرولیفراتیو از چرخه قاعدگی یعنی حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. ۲-مراجعه‌کننده باید از یک هفته پیش از آزمایش کرم‌ها و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد ۳-از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد ۴-از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش آمیزش جنسی نداشته باشد ۵-وپیش از آزمایش پاپ اسمیر معاینه واژینال نشده باشد ۶-در زمانی که عفونت شدید باشدبه طوری که ترشحات خیلی زیاد هستندنباید آزمایش صورت گیرد. #پاپ_اسمیر #عفونت_زنان #سرطان_دهانه_رحم #زگیل_تناسلی_بانوان #تست_پاپ_اسمیر @mama_jaann

22 آذر 1399 16:51:24

58 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي غذا اوردم راحت و خوشمزه با٣قلم ماده غذايي🤓😊 لطفا اول لايك كن تا انرژي بگيرم❤️سيوش كن كه به دردت ميخوره و حتما بفرست به يكي از دوستات🥰 يتيمچه(+٨) كدو سبز:نصف عدد گوجه:١عدد🍅 پياز:١عدد كوچك🧅 اول پياز رو با كره 🧈تفت دادم و بعد گوجه🍅 رو ريختم و در قابلمه رو گذاشتم تا گوجه له بشه و آب بندازه و بعد كدو رو بهش اضافه كردم و يك استكان آب بهش ريختم و گذاشتم تا كدو خوب له بشه و اب غذا كشيده بشه وقتي ابش كشيده شد كمي باز تفت بديد تا خوب جا بيفته👌🏻شايد باورتون نشه گوجه و كدو بتونه انقدر خوشمزه باشه🥺 اگه واسه خودتون ميخوايد درست كنيد ميتونيد بادمجان هم بهش اضافه كنيد كه عالي ميشه😍😍باچند قطره ليمو ترش شما رو تنها ميزارم نوش جان😎😘😘 كدو از ٦ماهگي مجازه و ميتونيد به غذاي بچه ها اضافه كنيد.❤️ #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #غذاي_سبزيجات #وزنگيري_كودك #آموزش_غذا #آموزش_آنلاین @mama_jaann

15 آذر 1399 17:12:33

122 بازدید

mama_jaann

سلام این هم از پست شب تولد ماماجان🥳🥳 کا ..دو های شما لا..یک این پست باشه واسه من😍😍 اکر از اکسپلور یا هشتگ پست ماماجان رو‌میبینی به جمع۷۰هزارتایی ما ملحق شو جان دل🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann نشاسته بادام(+۶) نشاسته گندم:۲قاشق غذاخوری شیرپاستوریزه:۱فنجان پودر بادام:۱قاشق مرباخوری گلاب:۲قطره ✳️طرز تهیه رو داخل پست کامل توضیح دادم،فقط برای اینکه نشاسته تون گلوله نشه بهتره اول یکم اب سرد روش بریزید و بعد با شیر مخلوط کنید. ✅نکته: برای شیر کردنش میتونید از یکسالگی کمی شکر و یا زیر یکسال یک قاشق چای خوری شیره خرما بریزید. #تغذيه_كودك #سرماخوردگي_كودكان #صبحانه_كودك #غذاي_كودك #غذايكمكي #تولدم_مبارک

09 بهمن 1400 19:39:39

737 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

3

راهنمای سنی تغذیه ۴ تا ۶ ماهگی

شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم

18 تیر 1404 01:46:16

پوره میوه پخته شده ؟

یاس

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

3

شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم

پوره میوه پخته شده ؟ یاس

18 تیر 1404 01:46:16

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن