mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
لکه های سفید یا متمایل به زرد بر روی زبان،لب ها،گونه های داخلی،کام برجسته دهان وحتی پشت دهان مزدیک به دهانه گلو برفک گویند. برفک شامل علایم زیر میباشد: لکه ها هنگامشستن با آب پاک وشل نمی شوندویا حرکت نمی کنند. باعث زخم دهان می شود وبه این خاطرنوزاد کمتر مک میزند. قرمزی اطراف لب ها و زبان ممکن است به سمت سرخی رود. داروهای تجویز شده معمولا از ترکیباتی مانند کلوتریمازول-نیستاتین-فلوکونازول و ایتراکونازول ساخته می شود که پزشک براساس نوع میکرو ارگانیسم تجویز می کند.دارو به شکل مایع است وبا قطره چکان بلافاصله پس از غذا ویا حداقل ۱۰دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود. #برفک_دهان #دارو #نوزاد_شیر_خوار #دهان#مامان #نوزاد_سلامت #خواب_راحت #زبان
08 مهر 1399 15:02:47
49 بازدید
mama_jaann
⁉️سلام به نظرتون زماني كه بچه ها سرما ميخورن بايد قطره آهن و مولتي ويتامين شون رو در اين مدت قطع كرد يا ادامه داد!؟ ✅قطره هاي آهن و مولتي هيچ تداخل و مشكلي با سرماخوردگي ندارن و ميتونيد در اين زمان هم مثل روال قبل قطره ها رو به كوچولوتون بديد.💯 (البته به گفته برخی پزشکان بهتره قطره آهن هنگام تب قطع بشه پس بهتره در این زمان با پزشک خودتون مشورت کنید.) ⁉️حالا ي سوال ديگه آياقطره ها رو بايد چند روز قبل از آزمايش قطع كنيم؟ ✅جواب خير🙂 اصلا لازم نيست قطره ها قبل ازمايش ها قطع بشه چون مقدار ويتامين ها و آهن اين مكملها به ميزاني نيست كه تداخل و مشكلي در جواب آزمايش ايجاد كنن🌷 حتما بفرست به ماماناي ديگه تا بدونن✋🏻 لطفا اون قلب بی رنگ روهم رنگی کن تا بقیه پست ها رو بتونی ببینی❤️🌷😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سرماخوردگی_کودکان #قطره_آهن #قطره_مولتی_ویتامین #چکاپ_کامل_بدن #غذای_کودک
25 فروردین 1400 17:57:39
77 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام مهربونا اينم از طرز تهيه حريره بادام كودك🤩ويديو آموزش پخت ش رو هم كه واستون گذاشتم(ورق بزنيد) ✳️بادام رو داخل ابجوش بريزيد ١٠دقيقه صبر كنيد و پوست ش رو جدا كنيدسپس با الك يا چاي صاف كن رنده كنيد تا خوب پودر بشه. ♨️ارد برنج (١قاشق مرباخوري)و بادام پودر شده (٣تا)را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و روي حرارت كم قرار بديد و مرتب هم بزنيد تا ته نگيره بعد از حدود ١٠-١٥دقيقه كه پخت كره رو بهش اضافه كنيد و بزاريد به غلظت دلخواهتون(در حد ماست)برسه. ✅نكته:👇🏻 1️⃣اگه خواستيد ميتونيد بعد از پخت از روي شعله برداريد و كمي كه خنك شد يك پيمانه شير خشك (با١٥سي سي اب)يا شيرمادر بهش اضافه كنيد. 2️⃣به ازاي هر يك قاشق مربا خوري آرد برنج حدود ٣تا بادام بريزيد. 3️⃣اگه خواستيد حريره تون رو باشير درست كنيد فقط كافيه بجاي آب شيرپاستوريزه بريزيد. 4️⃣معمولا حريره بادام رو از هفته دوم شروع غذاي كمكي به كودك ميديم. 5️⃣بادام معمولا رفلاكس كودك را تشديد ميكنه پس بهتره در صورت تشديد رفلاكس بادام رو حذف كنيد. 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😍🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #حريره_بادام #غذاي_شش_ماهگي
24 اسفند 1399 17:10:34
595 بازدید
mama_jaann
سلام من اومدم با ی غذای همه کاره که خیلی مقوی،راحت و خوشمزه ست😍👌🏻 این غذا رو میتونید هر سه وعده که دوست داشتید به کوچولوهاتون بدید🤓☺️ عدسی(۷+) جو دوسر پرک:۱قاشق غذاخوری عدس:۲قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده:۳۰گرم سیب زمینی:نصف عددسیب متوسط پیاز:نصف عدد پیاز ها روبا کمی کره یا روغن تفت بدید وبعد بهش گوشت چرخ کرده اضافه کنید وقتی رنگش عوض شد،کمی زردچوبه و سیب زمینی،عدس روبا یک لیوان آب بزاریدتا بپزه.۳۰دقیقه آخر هم جورو بهش اضافه کردم😍خیلی خوشمزه شد و محمد عاشقش شده😋 ✅نکته: ۱-میتونید بجای جو دوسر از جو پرک استفاده کنید اما جو بلغور خوب نمیشه. ۲-اگه عصاره قلم دارید میتونید بهش اضافه کنید و یا در آخر بهش کره برنید تا کالری بیشتری داشته باشه. ۳-با چند قطره لیموترش عالی میشه. ۴-میتونید مواد روبا گوشتکوب کمی بکوبید تا بافت یکدست تری داشته باشه. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_سالم #غذای_کمکی_کودک #بارداری #کودک_من #مادر #غذای_هفت_ماهگی
28 اردیبهشت 1400 16:25:32
223 بازدید
mama_jaann
سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف میکنید، کالری شماری نام دارد. شما میتوانید کالری شماری را با استفاده از برنامههای آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچعنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن
09 مهر 1399 05:58:30
118 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر✋🏻 ❌خیلی از شما مامانا بخاطر ترس از سیاه شدن دندان بچه ها بهشون قطره آهن نمیدید و اونها رو از نعمت این مکمل با ارزش محروم می کنید.⚠️❌ ✅با رعایت این نکات که در اسلایدها گفتم و استفاده از قطره هایی که پیشنهاد دادم احتمال سیاه شدن دندان کودکان خیلی کم میشه.🥳🤗🤩 ✅✅مقدار قطره آهن بستکی به نوع آهنی که استفاده می کنید داره نیاز کودکان روزانه ۱۵میلی گرم هست. 🍁🌈پس قطره هایی که پشت جعبشون ۱۵میلی گرم نوشته یک سی سی و اما اونهایی که۷میلی گرم نوشته باید۲سی سی بدید.😍😍 ⁉️⁉️شما چه قطره اي ميديد و چه مقدار؟؟؟🤔🤔 فروزومال هم قطره خیلی خوبیه اسلایدها جانشد که بزارم🤧 کلی از این مدل پست های کاربردی تو پیج زیاد داریم لطفا فا..لو کنید🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann #لباس_کودک #غذايكودك #تغذيه_كودك #مكمل_كودكان #قطره_آهن #قطره_آهن_كودك #غذاي_كودك
19 آبان 1400 19:23:38
138 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
3
راهنمای سنی تغذیه ۴ تا ۶ ماهگی
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم