پست های مشابه

mama_jaann

⚠️شیرگاو،تخم مرغ،ماهی،سویا،بادام زمینی،گردو،فندق،پسته،بادام از مواد غذایی بسیار حساسیت زا هستند.⚠️ ‼️در شیرخواران آلرژی به شیرگاو،بادام زمینی وتخم مرغ نسبت به سایر مواد غذایی آلرژن بیشتر مشاهده می شود. ✅برای دادن مواد غذایی حساسیت زا به شیرخوار درمعرض خطر آلرژی،بایدپس از شروع غذای کمکی در صورت تحمل موادغذایی مانند غلات،گوشت،میوه وسبزی ونداشتن علائم آلرژی(ماننداگزما)به مواد غذایی،موادغذایی آلرژی زا(غیرازشیرگاو)رابه مقدارجزئی به او داد واگرمشکلی دیده نشد مقدار آن ماده غذایی رابه تدریج دربرنامه غذایی شیرخواراضافه نمود.😍 🔶نحوه تست حساسیت: پس از خوراندن مقدار کمی از ماده غذایی ۳-۵روز هیچ گونه ماده غذایی جدید به کودک ندهید تا درصورت حساسیت به ماده غذایی موردنظر متوجه شوید. 🔺لازم به ذکراست دادن موادغذایی آلرژی زا برای اولین باربه شیرخوارباید درمنزل باشد نه درمهدکودک یاجای دیگر.👏🏻👏🏻 ✅علائم آلرژی وحساسیت به مواد غذایی:👇🏻 * حساسیت پوستی * کهیر * استفراغ یا اسهال * خس‌خس سینه وسرفه * مشکل در تنفس * ورم صورت از جمله در زبان و لب‌ها • مشاهده خون در مدفوع • آبریزش از چشم وبینی #آلرژي_غذايي_كودك #حساسيت_پروتئين_گاوي #حساسيت_نوزادان #آلرژي_فصلي #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كودك @mama_jaann

20 دی 1399 17:16:17

78 بازدید

mama_jaann

سلام امروز يه غذاي باحال داريم و عالي واسه بچه هايي كه يبوست دارن👌🏻😍 ممنون كه لايك ميكني❤️حتما سيوش كن كه لازمت ميشه🌹و بفرست واسه كسايي كه مشكل يبوست دارن🥰 كته ي به آلو(+٩) برنج:٣قاشق غذاخوري به:٨تا برش آلو:٣عدد گوجه:١عدد پياز:نصف عدد گوشت:٢تكه لپه:١قاشق غذا خوري اول پياز رو تفت دادم و بعدش گوشت رو هم ي تفت كوچيك دادم بعد كمي زردچوبه زدم وگوجه،به،لپه،آلو رو با ي ليوان آب گذاشتم تا خوب بپزه وقتي پخت هسته آلو ها رو در اوردم وبرنج رو به موادم اضافه كردم (نبايد خيلي آب داشته باشه)و گذاشتم تا آبش خشك بشه و دم انداختم. خيلي خوشمزه شده بود و واقعا عاليه واسه يبوست😅پسرم من يبوست نداشت ولي بعد اين غذا دوبار شكمش كار كرده😝 ‼️اگه آلو شما ترش هست بهتره دوتا استفاده كنيد. #غذاي_كودك #كته_گوجه #غذاي_ايراني #غذاي_سالم #كودك_باهوش #كودك_شاد #كودك_خلاق @mama_jaann

23 آذر 1399 15:33:20

194 بازدید

mama_jaann

در ۱۰درصد آب های زیر زمینی ماده معدنی به نام آرسنیک وجود داره که برای سلامتی بدن انسان بخصوص مغز انسان مضر هست. به دلیل وجود آرسنیک در آبهای زیر زمینی،پس این ماده درمحصولات کشاورزی به خصوص برنج و سیب زمینی بیشتر وجود داره. ✅بهترین کار استفاده از آب لوله کشی هست. ⁉️برنج ۱۰برابر سایر گیاهان ارسنیک جذب میکنه راهکارهای دفع آرسنیک شامل:👇🏻 ۱)برنج سفید از برنج قهوه ای بهتر است. ۲)برنج به مدت ۵ساعت خیس شودو۳برابربرنج آب ریخته بشه روی برنج ۳)آرد برنج کودک خانگی باشه و‌به روش بالا خیس بشه وپس از شستن و‌خشک‌شدن آسیاب کنید. ۴)لعاب برنج به هیچ عنوان به کودک ندهید چون ارزش غذایی نداره و آرسنیک بالایی داره. ۵)سو‌پ پخته شده برای بچه ها برنج زیادی نداشته باشد و‌بیشتر از سبزیجات استفاده کنید. ⚠️سویق آماده و بازاری به کودک‌ندهید در صورت تمایل خودتون در خانه تهیه کنید👌🏻 حتما بفرستید به دوست و‌آشنا تا در جریان باشن و رعایت کنن😍😍 #آرسنیک #برنج #دکتر_ظریفی #کودک #سلامت_کودک

06 دی 1399 17:32:03

56 بازدید

mama_jaann

✋🏻سلام شبتون بخير و خوبي عزيزان امشب ي دستور غذا داريم عصاي دست😅من كه تا نميدونم چي واسه محمد درست كنم اين پوره ميپره تو ذهنم🥰 چرا؟؟؟!!! چون هم خيلي مقويه ،خوشمزه و راحت😍😍😍 ✅پوره ي تپل كننده(+٨) سيب زميني:١عدد كوچك تخم بلدرچين:٢عدد كره:١٥گرم عصاره قلم:١قالب ✳️سيب زميني رو پوست بگيريد و با نصف ليوان آب بزاريد بپزه وقتي سيب زميني ها نرم شد و هنوز ي كم آب داشت عصاره قلم رو بهش اضافه كنيد و بعد٥دقيقه خاموشش كنيد.تخم بلدرچين ها رو هم ابپز كنيد،پوست بگيريد و داخل ي ظرف با سيب زميني و تخم بلدرچين و كره با چنگال خوب له كنيد تا يك دست بشه.👌🏻پوره شما آماده ست نوش جان😘😘 ‼️نكته:👇🏻 1️⃣اگه تخم بلدرچين نريزيد ميتونيد از٧ماهگي اين پوره رو بديد. 2️⃣بهترين روش پخت سيب زميني و ساير سبزيجات واسه پوره با پوست و به روش بخارپز هست اما تو اين مدل پخت بايد با آب و پوست گرفته پخته بشه. 3️⃣طبق دستورالعمل جديد،سفيده تخم مرغ و تخم بلدرچين رو با تست حساسيت ميشه از ٨ماه به كودك داد. 4️⃣به جاي تخم بلدرچين ميتونيد از تخم مرغ هم استفاده كنيد. 5️⃣محمد اصلا پوره سیب زمینی با کره دوست نداشت ولی با این روش وبا عصاره قلم عاشق ش شده😅😍 6️⃣عصاره قلم هم که قبلا بهتون آموزش دادم(هایلایت ۷ماهگی رو‌ببین) ✅اگه از اکسپلور میای فالوو کن اینجا قراره خیلی چیزا باهم یاد بگیریم❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #غذای_مقوی_کودک #پوره_سیب_زمینی #عصاره_قلم #تخم_بلدرچین

03 اسفند 1399 17:17:16

138 بازدید

mama_jaann

🌹سلام مامانا شبتون بخير✋🏻😍امشب اومدم با معرفي قطره هاي مولتي ويتامين ايراني كه براحتي ميتونيد از داروخانه ها تهيه كنيد با قيمت مناسب👌🏻 💯مکمل ها فوق شامل ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین‌های ضروری ازA  تا E می‌باشد که محرک اشتها، تونیک، کمک به رشد و نمو طبیعی کودکان، تقویت کننده سیستم ایمنی، تامین سلامت جسمی و ذهنی نوزادان و کودکان می‌باشد. ✳️تمام مكمل هاي معرفي شده داراي٤٠٠واحد ويتامين دي هستند كه نياز روزانه كودك را تا دو سالگي برطرف مي كنند. روزانه يك سي سي براي كودكان كافيست. اين مولتي ها آهن ندارن و ميتونيد از بدو تولد به كودك بديد ولي از زمان شروع غذاي كمكي بايد آهن هم داده بشه. ✅در صورتي كه كودك طعم مولتي رو دوست نداشت ميتونيد با مقداري(٢٠-۱۰سي سي)آبميوه طبیعی(بعد از شروع غذای کمکی) يا شيرخشك مخلوط كنيد و بهش بديد. پيشنهاد من به مامانا معمولا قطره پديابست يا ويتوكيد هست فقط بخاطر طعم پرتقالي ش و بچه ها كمي راحتتر ميخورنش. قطره هاي خارجي هم هستند (ول بي بي-ويواكيدز-يوروويتال)كه جديدا پيدا نميشه پس با خيال راحت از قطره هاي ايراني استفاده كنيد😍👌🏻 شما کدوم رو‌میدید بیاین تو کامنتا به مامانا کمک کنید تا راحتتر انتخاب کنن😍😍 اگه از اکسپلور میای فا...لو کن که قراره اینجا کلی چیز یاد بگیریم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #مولتی_ویتامین #مکمل_غذایی #غذاي_كمكي#کودک_زیر_دوسال

13 اسفند 1399 17:58:02

59 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا خوبین؟چخبرا؟امروز اومدم با ی کته خوشمزه و‌مقوی و راحت🤗 ممنون که لایک‌می کنید❤️ بفرستید واسه دوستاتون تا اونا هم استفاده کنند و ذخیره کن که در آینده لازمت میشه🥰 نخودپلو(+۹) برنج گوشت نخود پیاز اول گوشت،پیاز و نخود رو با ی لیوان آب و ی ذره زردچوبه بزارید خوب بپزه(من گذاشتم تو زودپز) وقتی پخت و هنوز به اندازه کته آب داشت برنج رو‌بریزید داخلش تا آب ش خشک بشه‌ودر آخر دمی بزارید تا دم بکشه😍 نکات👇🏻 ۱-نفخ نخود رو خوب بگیرید(۱۲ساعت قبل خیس کنید و چند بار آبش رو عوض کنید) ۲-برنج رو حداقل از یک ساعت قبل خیس کنید. ۳-پیاز رو بردارید و داخل برنج نریزید. ۴-این غذا رو واسه خودتون هم میتونید درست کنید با سالاد شیرازی عالی میشه👌🏻 ۵-اگه کوچولوتون نمی تونه کته بخوره میتونید سوپش کنید و ابدار بردارید😋 #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #نخودپلو #وزنگیری_کودک #غذای_سالم #غذای_ایرانی #غذای_خوشمزه #کودک_بدغذا @mama_jaann

17 آبان 1399 17:02:39

106 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

6

سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

6

سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم پاييز و عاليه واسه وزنگيري👌🏻 خوشگلا چرا لايك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سيوش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓و سريع بفرست به يه دوست كه اونم درست كنه😍🥰 سوپ گوشت و شلغم(+٨) هويج:نصف يك عدد سيب زميني:ي دونه كوچولو شلغم:٢عدد كوچك عدس:١/٥قاشق غذا خوري برنج:١قاشق غذا خوري ورميشل:به اندازه دلخواه عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-از ١٠ماهگي ميتونيد كمي زردچوبه هم به سوپ كودك بزنيد. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. #سوپ_كودك #سوپ_گوشت #شلغم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #سوپ_كودك_سوپ_مقوي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن