پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

30 آذر 1400 18:29:49

19 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇‍♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضی‌ها بعد از 14 سالگی تازه می‌خواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرف‌شنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامه‌های مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز می‌شود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچه‌ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» می‌گذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سال‌ها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحت‌طلبی و بی‌مبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزی‌های بی‌جا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختی‌ها‌ در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظم‌پذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری

18 دی 1399 11:14:12

7 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله #ژنتیک_یا_تربیت؟ ⁉️ ژنتیک در اخلاقیات و روحیات بچه ها چقدر تاثیر دارد؟ ⁉️ ژن چقدر می‌تواند اثر گذار باشد؟و تربیت چقدر؟ ⁉️ آیا اصلا تربیت می‌تواند به ژن غلبه کند؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در احدایث و روایات، به تاثیر ژنتیک (سرشت) بر رفتار فرد و متقابلا تاثیر تربیت بر سرشت اشاره شده است. و طبیعتا توان اثرگذاری بر محیط تربیتی، بالاتر از تاثیر ما بر رفتارهای ارثی هستند. 🔴 در مورد میزان تاثیر ژنتیک و یا تربیت بر رفتار کودک نمی توان با قطعیت اظهار نظر کرد، و البته گاهی رفتارهایی که در محیط تربیتی فرد وجود داشته اند به ژنتیک فرد نسبت داده می شوند. ✳ چنانچه تربیت بر مبنای مبارزه با نفس باشد، راه تغییر و اصلاح صفات (چه ارثی و چه اکتسابی از محیط) برای فرد باز هست. 🔵 درواقع، در مسیر هر انسانی داده های مختلفی، اعم از ژنتیک یا محیط تربیتی وجود دارد که در نهایت این خود فرد است که دست به انتخاب و اصلاح می زند... شما روی کدوم یکی بیشتر سرمایه گذاری کردید ؟😊 ژنتیک یا تربیت؟! #تربیت #ژنتیک #رفتارهای_ارثی #به خالش_رفته #نخیر_به_عمه_ش_رفته #دعوای_بی_پایان_ارث

30 شهریور 1400 10:16:26

32 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ

22 مرداد 1399 15:10:04

24 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم

01 دی 1399 15:05:39

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، می‌تواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعت‌هایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ

08 تیر 1399 07:48:10

2 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد..‌ نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد..‌ نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن