پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگ‌شده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچه‌ها میگیریم در دوران‌های مختلف زندگی‌‌شون همچنین رسد شخصی ‌مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بی‌حساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت می‌کند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب می‌شود. ⏺ بچه‌ها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفه‌شان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط می‌دهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بی‌جا را منتج می‌شود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع

09 بهمن 1399 16:18:57

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار می‌دهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن‌ یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول می‌کشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب

12 اردیبهشت 1400 15:32:39

39 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند‌. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم

06 مرداد 1399 12:32:43

16 بازدید

bashgahemadaran

به بهانه این ویدئو طنز کوتاه با بچه‌ها سر گفت و‌گو رو‌ باز کنید. مثلاً: اسرائیل چیه تو این سرزمين چه کار میکنه به ما چه اصلا چرا با ما دشمنه آمریکا چرا دشمنی میکنه این وسط آمریکا و اسرائیل چه ارتباطی با هم دارن تهش چی میشه پیروزی مال کیه و.... فرزندان ما، آینده ما هستند؛ باید حقایق رو بدونن. با توجه به سن و‌ فهم، باهاشون حرف بزنیم. حب ایجاد کنیم، بغض ایجاد کنیم؛ حب و بغض برای خدا. @hejrat_kon #گفت_و_گو #تربیت #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #آینده_روشن_است #پیروزی #فتح #اسرائیل_رفتنی_است #تولی #تبری #حب #بغض #لله پی‌نوشت: مادرها مایه‌ انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ اوّل به وسیله‌ مادرها منتقل میشوند. بیانات ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

30 خرداد 1404 10:40:11

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ

22 مرداد 1399 15:10:04

24 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. سلام دوستان همراه باشگاه مادران تاریخ موضوع بحث تربیتی یکی از شنبه های باشگاه ترس در کودکان بود. شما تا به حال چه مواجهه ای با ترس کودکتون داشتید؟ آیا شده ترس های خودتون رو به بچه ها منتقل کنید؟ مثلا ترس از حشرات و مارمولک و... 🦎🐛🐜🐝🦗🕷🦟 🌺🌺🌺🌺 ✅ ترس، یک واکنش احساسی به تهدید، خطر و یا احساس خطر است. ترس، در بعضی مواقع کاملا طبیعی و ضامن بقاست و به قولی میوه ترس، امنیت است. و در بعضی موارد غیر طبیعی. به طور کلی، ترس به سه دسته تقسیم می شود: 1️⃣ طبیعی (ترس از حیوانات درنده یا تاریکی مطلق)، 2️⃣ ترس تقلیدی (ترس از زلزله یا سوسک که کودک از واکنش والدین متوجه ترس و خطر آن شده است)، 3️⃣ ترس غیرطبیعی (بیمارگونه) ☑ به طور معمول، در سنین مختلف ترس های متفاوتی در فرد بروز می کند؛ 🔴 ترس از غریبه ها در زیر یکسال، 🔴 ترس از صداهای بلند و ناهنجار زیر سه سال، 🔴 ترس از حیوانات، تنهایی و تاریکی زیر پنج سال، 🔴 ترس از محیطهای آموزشی، از دست رفتن عزیزان، امور ماورایی و... زیر 7سال و... ✅ مسیله مهم در مواجه با ترس کودکان، احترام گذاشتن به احساس کودک است (با به زبان نیاوردن جملاتی مثل اینکه ترس نداره و...)‌‌؛ و کمک به کودک برای شناخت و آشنایی با مسیله تا آن ترس در سن خود، گذر و رفع شود و با تشدید به دوره های بعدی منتقل نشود. ✔ به طور مثال : 🔵 ترس از صدای بلند در خردسالان که می توان فواید آن وسیله را با بازی و شبیه سازی توضیح داد. 🔵 یا رفع ترس از دستشویی رفتن مادر در خردسالان با آشنا کردن کودک با دستشویی به عنوان محیطی امن و دلچسب (بازی و...)، باز گذاشتن لای درب و صحبت با کودک، اطمینان و در آغوش گرفتن کودک قبل از رفتن به دستشویی، سرگرم کردن کودک با بازی جذاب و... ✳ نکته مهم در رابطه با ترس های افراطی این است که گاهی این نوع از ترس ها ریشه در مسایل طبی دارند. کم خونی، کمبود ویتامین، ضعف قوای کلی و قلب از جمله عوامل جسمانی منجر به ایجاد ترس در فرد هستند. در طب سنتی برای علاج ترس کودکان، استفاده از طلاتاب (قرار دادن طلای تمیز گداخته در آب) و چند مرتبه نوشاندن آن به کودک و بادام (خیسانده و پوشت کنده) توصیه می شود. #ترس #کودک #کودکان #ترس_کودکان #ترسیدن_کودک #ترس_طبیعی #ترس_بیمارگونه #ترس_تقلیدی #شنبه_های_باشگاه

11 شهریور 1400 05:49:24

21 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

2

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

2

بسم الله تابستان که شده.. کرونای منحوس هم که هنوز باقی هست و نمیشه بیرون از خونه رفت... اکثرمون هم که مامان هستیم.. و حداقل یکی دوتا بچه فسقلی تو خونه داریم.. چه کنیم که بچه هامون حوصلشون سر نره؟🤔 چه کنیم که تو این وضعیت نشاط و پویایی شون حفظ بشه؟😊 از جمع بحث های امروز بازی های زیر به دست اومد، اما شماهم برامون بگید چجوری بچه ها رو سرگرم می کنید؟؟🌱 ✅کار با نمد ببره، بدوزه،بچسبونه ✅کار با کاغذ رنگی ببره،بچسبونه ✅اریگامی کنید تو نت زیاده مدل هاش ✅عروسک درست کنید باهم. با پارچه، بانمد، بافتم ✅اب بازی تو حموم، تو اشپز خونه با کاسه و یه سری وسایل خرده ریز ✅ارد بازی الک کنه ، توش وسایل ریز قائم کنی پیدا کنه، باهاش بنویسه نقاشی کنه ✅خمیر بازی همون اردو اب و روغن و نمک یکم بزن خمیر میشه ولی دست ورزی میتونه انجام بده ✅برش کاغذ با قیچی شکل بکش دورشو ببره یا همینجوری ریز کنه ✅نمایش عروسکی پشت میزی مبلی بشینه با عروسک هاش داستان بگه یا خودت این کارو انجام بدی یاد بگیره کلی مفهوم های مختلف و با این کار میتونی براش بگی ✅قصه گویی با کتاب ، از خودت قصه های تخیلی هدفمند ✅یه سری بازی خودش بسازه با راهنمایی خودتون (با وسایل مختلف مثلا پل بسازه ماشین هاشو از روش رد کنه، قطار بسازه و آقای لوکوموتیو ران بشه، کشتی بسازه و ناخدا شه و ولی با تخیل بسطش بده مثلا مبلا بشه دریا یا پتو بشه دریا) ✅آشپزی کنید باهم کیک بپزید هم بزنه موادشو تخم مرغشو بشکنه شیرینی بپزید خمیرشو ورز بده و... ✅بازی های حرکتی عمو رنجبر باف ، دنبال بازی، چشم شو ببندی دنبالت کنه، از اتاق بره بیرون جای وسایل و تغییر بدی بفهمه و.. ✅کتاب داستان بسازید با عکس های کتابهای استفاده نشده، یا نقاشی خودش یا حتی کلاژ ✅انواع مدل نقاشی ابرنگ، ماژیک، مدادشمعی، رنگ انگشتی، رنگ با ماست رنگی ✅کلاژ نقاشی با چسبوندن پارچه، کاموا، پوست شکلات، پوست پسته، گردو، نی و..... ✅بازی های حرف زدنی اسم حیوون بگیم با حرف م شروع بشه ۵تااسم دخترانه بگیم اسم وسایل اشپز خونه رو بگیم و.. ✅۲۰سوالی یه چیزو حدس بزنین بعد اون یکی سوال کنه زندس؟کوچیکه؟خوراکیه؟و... ✅باغبانی، کاشتن هسته میوه ها یا لوبیا و عدس یکمی، و اب دادن و رسیدگی بهش و دیدن رشد یه موجود زنده ✅بازی با توپ کوچیک ها نشونه گیری تو سبد، والیبال، بولینگ طور و.. ✅بازی با وسایل آشپز خونه ✅بازی در قالب نقش ها، پلیس، دکتر، آشپز، معلم، مامان، بابا ✅کاردستی با کارتن و قیچی و چسب #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #معرفی_بازی #بازی #مامان_خلاق #مامان_شاد #کودک_شاد

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن