bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم
06 مرداد 1399 12:32:43
16 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم. اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی
06 آبان 1399 13:50:11
5 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ----- جهت ایجاد خجالت😒😉 در مامان های باشگاه مادران تاریخ 😌😜 خب ورزش کنییییم دیگه روزی نیم ساعت، نه؟ هر دو روز بیست دقیقه، نه؟ هر سه روز یه ربع😩 اونم وقت نداریم برا سلامت جسم خودمون بذاریم؟... سلامت جسم مؤثره در سلامت روح و اخلاق و حتی حال معنوی #یاعلی بگیم و شروع کنیم از فردا نمیشه؟ از شنبه انشاءالله 🤪 نمیشه؟ از اول فروردین و سال جدید! 😤 . . . . . کامنت مامان ها: اوووه اگر برای ما هم همچین امکاناتی و همچین باشگاه ورزشی ای بود، چرا ورزش نمیکردیم؟! هر روز میکردیم 😏😌 امکانات نیست وگرنه ما خیلی هم به فکریم! 😡🤬😡🤬😡🤬😡
29 بهمن 1399 15:41:38
10 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگشده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچهها میگیریم در دورانهای مختلف زندگیشون همچنین رسد شخصی مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بیحساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت میکند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب میشود. ⏺ بچهها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفهشان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط میدهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بیجا را منتج میشود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع
09 بهمن 1399 16:18:57
9 بازدید
bashgahemadaran
*☕️ #بحث_امروز* #مدیریت_فضای_بعد_از_زایمان #مدیریت_خانه ❓فضای بعد از زایمان را چطور مدیریت کنیم؟ ❓چه کارهایی در طول بارداری انجام بدیم؟ (تهیه بعضی مواد اولیه آشپزی و...) ❓چه ایدههایی قابل اجراست؟ (گرفتن پرستار، حضور در خانه مادر و...) ❓توقعاتی که از همسر و خانواده داریم، چیست و چطور و چه زمانی به آنها بگوییم؟ #خلاصه_نکات #تدابیر_بعد_زایمان ✅سعی کنید استرس و نگرانی نداشته باشید و با آرامش این دوره را بگذرانید. ✅از کمک و همراهی همسر حتما استفاده کنید. ✅اگر خانواده امکان همراهی نداشتند، میتوانید از کمک دوستان یا همسایه ها بهره مند شید. ✅در غیر این صورت میتوانید از کمک بک پرستار یا کمک کار استفاده کنید. ✅یک سری مواد غذایی را از قبل خرد کرده و فریز کنید مثل هویج، فلفل، پیاز سرخ شده، گوجه ریز شده، تا برای پخت غذاها کمتر زمان بگذارید. ✅لیست مواد غذایی مفید و لازم را از قبل تهیه کنید تا در ان دوران در پی مواد غذایی مفید نباشید. ✅سعی کنید در آن مدت غذاهایی را طبخ کنید که نیاز زیادی به سر کار ایستادن نداشته باشد، خورش ها، آبگوشت. ✅یه سری از کارهای بچه اول رو مدتی قبل از ورود بچه دوم به پدرش بسپارید مثل خوابیدن شبها. ✅میتوانید مواد لازم برای کاچی را از قبل آماده کنید؛ ارد تفت داده شده، نبات پودر شده ✅سبدی مخصوص تعویض نوزاد شامل پوشک، پماد، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، مشما برای پوشک کثیف، خشک کن و.. داشته باشید تا در زمان صرفه جویی شود. ✅اوایل زایمان ممکن است حالات مختلفی از قبیل ناراحتی، اندکی افسردگی، خستگی، بغض و گریه داشته باشید، کاملا طبیعی هست و با گذشت زمان حالتان بهتر خواهد شد. ✅کارهای منزل در اولویت کمتری نسبت به استراحت و یا رسیدگی به بچه ها دارند کمی ابن مدت بی خیال باشید. ✅در اخر از توسل به حضرت زهرا سلام علیها و ذکر مدام لا حول و لا قوه الا بالله، یا غیاث المستغیثین، ذکر تسبیحات حضرت زهراس، غافل نباشید. #یکشنبه_های_باشگاه #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 14:54:55
31 بازدید
bashgahemadaran
سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاهمادرانتاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار
16 فروردین 1400 18:25:38
327 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
﷽ ---- خب خب خب! اما یکی از جذاب ترین برنامههای ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلیترین وظایف یک مادر و مهمترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعهش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پستهای ما رو دنبال کنید. هفتهای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است