bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله 🌱 به عنوان یک مادر چقدر از جایگاه دختر در خانواده و اجتماع می دانیم؟؟؟ 🌱 و چقدر به این دانسته ها عمل می کنیم؟؟ امروز و این روزها فضای مجازی پر شده است از متن هایی با ویترین های زیبا و دلربا برای دختران ایران زمین اما با محتواهایی گره افکن و شبهه آمیز که به خوبی می تواند ذهن دختران مان را به بازی بگیرد... ... پس معطل نکنیم و همین حالا بیشتر و بیشتر در مورد جایگاه دختران عزیزمان در نگاه بزرگان دین و کشور بخوانیم... *روز دختر رو به همه دخترهای عزیز تبریک میگیم* #دختر #روز_دختر_مبارک #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #باشگاه_مادران_تاریخ
03 تیر 1399 00:04:06
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. سه شنبه هفته گذشته بعد از مدت ها بحث های چالشی داشتن تو حوزه زن و خانواده یک موضوع فانتزی و البته کاربردی داشتیم... جاتون خالی قرار شد فارغ از اما و اگرها و شبهات و نکنه همسر بشنوه ها خودمون رو جای همسر مون قرار بدیم و ببینیم چه توقعاتی از خانم مون داریم... خیلی جالب بود بحث ها و صحبت هایی که شد، یه جاهاییش خندیدیم ؛ یه جاهاییش غصه مون گرفت؛ یه جاهاییش از شبیه بودن های مردها شگفت زده شدیم و در آخر حسابی به فکر فرو رفتیم... یک زندگی همانند یک نهال نیاز به رسیدگی و توجه دائمی داره گاهی اینجور تامل ها باعث میشه یادمون بیاد کجاها کم توجه شدیم. اما در پایان تیم خوب بررسی شبهات با توجه با مباحث جمع بندی رو آماده کرد که بالا با ورق زدن میتونید بخونیدش😍 #سه_شنبه_های_باشگاه #شبهات_زنان #زن_و_خانواده #حقوق_زن #اگر_جای_همسرت_بودی
06 آبان 1399 13:50:11
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بیشمار بارداری و شیردهی بهرهمند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردیجات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمیها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردیجات برای مادر میمونه ✅ بعد از قطع خونریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهمترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیهی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بینظیر است! هم برای خودتان هم نینی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامشبخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خونریزی و...)، برطرفکننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به اندارهی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 15:27:51
655 بازدید
bashgahemadaran
*☕️ #بحث_امروز* #مدیریت_فضای_بعد_از_زایمان #مدیریت_خانه ❓فضای بعد از زایمان را چطور مدیریت کنیم؟ ❓چه کارهایی در طول بارداری انجام بدیم؟ (تهیه بعضی مواد اولیه آشپزی و...) ❓چه ایدههایی قابل اجراست؟ (گرفتن پرستار، حضور در خانه مادر و...) ❓توقعاتی که از همسر و خانواده داریم، چیست و چطور و چه زمانی به آنها بگوییم؟ #خلاصه_نکات #تدابیر_بعد_زایمان ✅سعی کنید استرس و نگرانی نداشته باشید و با آرامش این دوره را بگذرانید. ✅از کمک و همراهی همسر حتما استفاده کنید. ✅اگر خانواده امکان همراهی نداشتند، میتوانید از کمک دوستان یا همسایه ها بهره مند شید. ✅در غیر این صورت میتوانید از کمک بک پرستار یا کمک کار استفاده کنید. ✅یک سری مواد غذایی را از قبل خرد کرده و فریز کنید مثل هویج، فلفل، پیاز سرخ شده، گوجه ریز شده، تا برای پخت غذاها کمتر زمان بگذارید. ✅لیست مواد غذایی مفید و لازم را از قبل تهیه کنید تا در ان دوران در پی مواد غذایی مفید نباشید. ✅سعی کنید در آن مدت غذاهایی را طبخ کنید که نیاز زیادی به سر کار ایستادن نداشته باشد، خورش ها، آبگوشت. ✅یه سری از کارهای بچه اول رو مدتی قبل از ورود بچه دوم به پدرش بسپارید مثل خوابیدن شبها. ✅میتوانید مواد لازم برای کاچی را از قبل آماده کنید؛ ارد تفت داده شده، نبات پودر شده ✅سبدی مخصوص تعویض نوزاد شامل پوشک، پماد، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، مشما برای پوشک کثیف، خشک کن و.. داشته باشید تا در زمان صرفه جویی شود. ✅اوایل زایمان ممکن است حالات مختلفی از قبیل ناراحتی، اندکی افسردگی، خستگی، بغض و گریه داشته باشید، کاملا طبیعی هست و با گذشت زمان حالتان بهتر خواهد شد. ✅کارهای منزل در اولویت کمتری نسبت به استراحت و یا رسیدگی به بچه ها دارند کمی ابن مدت بی خیال باشید. ✅در اخر از توسل به حضرت زهرا سلام علیها و ذکر مدام لا حول و لا قوه الا بالله، یا غیاث المستغیثین، ذکر تسبیحات حضرت زهراس، غافل نباشید. #یکشنبه_های_باشگاه #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 14:54:55
31 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفهی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیبهای روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...
27 شهریور 1400 06:16:10
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی
22 مرداد 1399 15:18:16
5 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
3
غربالگری قسمت 2
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱