bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سیسی ۲۵ میلیگرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سیسی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سیسی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سیسی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکملهای ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکههای آهن روی لباس بچهها را چگونه پاک میکنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉
20 شهریور 1400 11:31:08
52 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱
17 بهمن 1399 18:53:57
317 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ
21 تیر 1399 18:51:28
50 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... شروع مطالب این پست را می توانید در آخرین پست سه شنبه ها ببینید.🌹 نظر شما در مورد حیا چیه؟ برای جایگاه حیا در نگاه دختر و پسرتون چه کردید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو
24 شهریور 1400 09:03:12
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... امروز میخوایم در مورد یک تغییر برنامه صحبت کنیم.. اگر دنبال کننده #سه_شنبه_های_باشگاه بوده باشید قصدمون بررسی شبهات حوزه زن و خانواده بود... اما تجربه حدود ۷ ماهه نشان داد که روند کار بهتره تغییراتی داشته باشه.. اگر ما ایجابی کار کنیم و به آگاهی افزایی مون تو این زمینه کمک کنیم چه بسا خیلی بهتر بتونیم از پس شبهات بربیایم تا اینکه سر هر شبهه کلی بحث بعضا بی نتیجه داشته باشیم... نظر شما چیه؟! قرار شده برای سه شنبه ها تو سه محور به این آگاهی افزایی پر و بال بدیم.. این هفته به معرفی تیم #تحلیل_و_ارائه_از_زنان_تمدن_ساز پرداختیم... همین طور به شخصیت #حضرت_حواس اشاراتی کردیم. ورق بزنید... #سه_شنبه_های_باشگاه #اگاهی_بخشی #زن_و_خانواده #زن_در_اسلام #حوا س
24 آبان 1399 10:22:38
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله در آخرین پست مربوط به تیم ارائه و تحلیل از زنان تمدن ساز به حضرت ساره سلام الله علیها پرداختیم. در این پست در مورد حضرت هاجر سلام الله علیها صحبت کردیم. #باشگاه_مادران_تاریخ #سه_شنبه_های_باشگاه #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز #حضرت_هاجر_س #حضرت_ساره_س #زن_در_اسلام #زن_و_خانواده #زنان_حضرت_ابراهیم #زنان_نمونه #زنان_تاریخ
21 بهمن 1399 03:56:56
8 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان