bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.. سلام دوستان همراه باشگاه مادران تاریخ موضوع بحث تربیتی یکی از شنبه های باشگاه ترس در کودکان بود. شما تا به حال چه مواجهه ای با ترس کودکتون داشتید؟ آیا شده ترس های خودتون رو به بچه ها منتقل کنید؟ مثلا ترس از حشرات و مارمولک و... 🦎🐛🐜🐝🦗🕷🦟 🌺🌺🌺🌺 ✅ ترس، یک واکنش احساسی به تهدید، خطر و یا احساس خطر است. ترس، در بعضی مواقع کاملا طبیعی و ضامن بقاست و به قولی میوه ترس، امنیت است. و در بعضی موارد غیر طبیعی. به طور کلی، ترس به سه دسته تقسیم می شود: 1️⃣ طبیعی (ترس از حیوانات درنده یا تاریکی مطلق)، 2️⃣ ترس تقلیدی (ترس از زلزله یا سوسک که کودک از واکنش والدین متوجه ترس و خطر آن شده است)، 3️⃣ ترس غیرطبیعی (بیمارگونه) ☑ به طور معمول، در سنین مختلف ترس های متفاوتی در فرد بروز می کند؛ 🔴 ترس از غریبه ها در زیر یکسال، 🔴 ترس از صداهای بلند و ناهنجار زیر سه سال، 🔴 ترس از حیوانات، تنهایی و تاریکی زیر پنج سال، 🔴 ترس از محیطهای آموزشی، از دست رفتن عزیزان، امور ماورایی و... زیر 7سال و... ✅ مسیله مهم در مواجه با ترس کودکان، احترام گذاشتن به احساس کودک است (با به زبان نیاوردن جملاتی مثل اینکه ترس نداره و...)؛ و کمک به کودک برای شناخت و آشنایی با مسیله تا آن ترس در سن خود، گذر و رفع شود و با تشدید به دوره های بعدی منتقل نشود. ✔ به طور مثال : 🔵 ترس از صدای بلند در خردسالان که می توان فواید آن وسیله را با بازی و شبیه سازی توضیح داد. 🔵 یا رفع ترس از دستشویی رفتن مادر در خردسالان با آشنا کردن کودک با دستشویی به عنوان محیطی امن و دلچسب (بازی و...)، باز گذاشتن لای درب و صحبت با کودک، اطمینان و در آغوش گرفتن کودک قبل از رفتن به دستشویی، سرگرم کردن کودک با بازی جذاب و... ✳ نکته مهم در رابطه با ترس های افراطی این است که گاهی این نوع از ترس ها ریشه در مسایل طبی دارند. کم خونی، کمبود ویتامین، ضعف قوای کلی و قلب از جمله عوامل جسمانی منجر به ایجاد ترس در فرد هستند. در طب سنتی برای علاج ترس کودکان، استفاده از طلاتاب (قرار دادن طلای تمیز گداخته در آب) و چند مرتبه نوشاندن آن به کودک و بادام (خیسانده و پوشت کنده) توصیه می شود. #ترس #کودک #کودکان #ترس_کودکان #ترسیدن_کودک #ترس_طبیعی #ترس_بیمارگونه #ترس_تقلیدی #شنبه_های_باشگاه
11 شهریور 1400 05:49:24
21 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه
15 تیر 1399 06:43:56
3 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی
22 مرداد 1399 15:18:16
5 بازدید
bashgahemadaran
🍃یا انیسَ مَن لا انیسَ لَه🍃 پنجشنبه روز ذوق و شوق های مادرانه است🧕 *مؤمن باید شاد باشه، با نشاط باشه، منبع انرژی باشه* 😍 مخصوصاً که این مؤمن، یک همسر و یک مادر هم باشه😊 پنجشنبه ها از کارهایی میگیم که برای تقویت روحیهی خودمون، به عنوان یک زن، یک همسر و یک مادر، انجام میدیم. گاهی درددل میکنیم و از دوستانمون همدلی و راهکار میگیریم. گاهی بقیه رو برای شروع یک کار انگیزشی درجه یک تشویق و ترغیب میکنیم. از هنرهامون میگیم، از توانمندیهامون، از همسرانهها و مادرانههامون... از فعالیتهایی که برای زنده موندن روح و شادی و نشاط مون انجام میدیم. #پنج_شنبه #روزهای_هفته #لذت_مادری #فرزند_آوری #مادر_شاد #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:19:16
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل میشده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی
16 تیر 1399 05:54:12
11 بازدید
bashgahemadaran
﷽ -- ⛔️ ۱- باتری های دیسکی شکل این نوع باتری ها (#سکه_ای) از خطرناک ترین وسایل موجود در خانه برای بچهها هستند. به محض بلااستفاده شدن، آن ها رو دور بیندازید. این باتریها باعث پارگی شیمیایی مری و ایجاد مشکلات شدید طبی بعد از آن میشوند. اگر متوجه شدید فرزند شما یک #باتری_دیسکی را بلعیده، یا حتی به این موضوع مشکوک شدید (گم شدن یک باتری دیسکی از وسایل خانه)، باید فوراً و بدون اتلاف وقت به اورژانس مراجعه کنید. (به هیچ راه خانگی و اینترنتی اعتماد نکنید) تا زمان مراجعه به اورژانس میتوانید به فرزند خود #عسل بخورانید تا مانند پوششی، باتری را دربربگیرد تا احتمال پارگی مری کمی کمتر شود. باتری اگر در مری باشد آن را با #اندوسکوپ خارج میکنند. اما اگر وارد معده شده باشد، آن را به حال خود رها میکنند تا با گذشت زمان همراه مدفوع، از مقعد خارج شود. محل باتری وسایل را با چسب نواری محکم کنید. ⛔️ ۲- قطعات #بادکنک ترکیده از این اجسام بترسید!🎈 اگر وارد ریه فرزند شما شوند، دردسر بزرگی هستند... با بلع جسم خارجی، کودک دچار #تنگی_نفس شده و به #سرفه میفتد. ممکن است رنگ چهره اش تغییر کند. شما به سرعت وارد عمل میشوید. اگر نتوانید کاری کنید، او را به اورژانس میبرید و متخصصان بعد از اقدامات اولیه، با دستگاه #برونکوسکوپ، جسم خارجی را از ریه کودک در می آورند. اما در مورد قطعات کوچک بادکنک ترکیده، همیشه داستان این نیست! این قطعات به شکل ناگواری به جدار ریه میچسبند و پزشک حتی با برونکوسکوپ هم، درحالیکه آن را به خوبی میبیند، قادر به خارج کردن آن نیست! و کودک توانایی تنفس خود را به تدریج از دست می دهد… پس بعد از بازی بچهها با بادکنک و ترکیدن آن، فوراً قطعات را دور بیندازید. ⛔️ ۳- مواد شوینده قلیایی و اسیدی #مواد_شوینده همیشه باید خارج از دسترس بچهها باشند. بچهها ممکن است بدون هیچ توجهی آن ها را ببلعند. متاسفانه سوختگی های شیمیایی با شوینده ها در بین کودکان بسیار شایع است. شوینده های قلیایی بسیار بدتر از اسیدی ها هستند. حتی استشمام بخارات این مواد نیز برای بدن حساس کودکان آسیب های جدی دارد. آن ها را از دسترس کودک دور نگه دارید. اگر متوجه شدید کودک این مواد را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در بلع مواد قلیایی، از دادن مواد اسیدی مانند آب پرتقال (برای خنثی کردن شیمیایی ماده!) جداً بپرهیزید. گرمای این واکنش شدت آسیب را بیشتر میکند. هرگز این مواد را در بسته بندیهای غیر از خود (بطری شیر، آبمیوه و...) نگه داری نکنید. برای بزرگترها نیز فریبنده و خطرناک است! #خانه_ایمن نشر فقط با منبع🌸
08 دی 1399 13:15:54
78 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :سرآشپز پاپیون وبسایت : https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب