پست های مشابه

bashgahemadaran

سلام سلام ظهر قشنگ پاییزی تون به خیر🍁🍁🍁 مهد باشگاه مادران تاریخ دیروز برنامه های پاییزی برای کوچولو ها داشت😍 قصه اناری فیلم رو ببینید برای بچه ها بخونید 😍 #یکشنبه_های_باشگاه #مهد_باشگاه_مادران_تاریخ #قصه #کاردستی #اریگامی #سرگرمی #مهد_کودک #بازی روایت قصه : @yas_nahid.esk 😊

22 آذر 1400 11:18:14

5 بازدید

bashgahemadaran

﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا

13 مرداد 1400 12:32:07

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سوالی که سوال بیشتر مامان ها هست، چه برای خودشون و تقویت بنیه 🤗 چه برای فسقلی ها😍 لیستی از مفیدترین میان وعده ها خدمت شما: فالوده سیب،🍏 شیرعسل،🍯 شیر خرما (ترکیب شیر با سایر میوه‌ها توصیه نمیشود) 🥃 میوه ها (متناسب با فصل)،🍐🍌🍊🍋 شیربادام، 🥛 حریره،🍧 فرنی،🍧 حلوای آرد گندم، آرد برنج(توجه به کالری و چربی)، 🥣 حلوای کدو حلوایی،🥣 دسر کدو حلوایی، 🍮 شیربرنج،🍧 شله زرد، 🍚 شلغم، لبو، حلوای لبو ماست با نعناع و گل محمدی و کشمش،🍚 مغزیجات،🥜🌰 توپک خرمایی، برگه زردآلو 🍑 و سایر میوه خشک ها🥝🥭🍑 کیک های خانگی (کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک شیر انگور، کیک هویج و...) 🎂🎂 کاهو سکنجبین 🥬 و... گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #مطالب_پزشکی #میان_وعده #خوشمزه_جات #سالم_و_سرحال

11 بهمن 1399 08:32:18

67 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آن‌ها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیره‌ها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمی‌توانند از کم‌خونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلی‌گرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سی‌سی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سی‌سی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲‌سی‌سی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سی‌سی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سی‌سی 7میلی‌گرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سی‌سی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندان‌ها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مکمل

20 شهریور 1400 11:25:55

51 بازدید

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله ... یکی از سه شنبه های خدا تو باشگاه مادران تاریخ با یک ملکه آشنا شدیم😍 یه ملکه که منطقی و حق پذیر بودن ! بله درسته ملکه سبا😊😊 داستان شیرین حضرت سلیمان سلام الله علیه و ملکه سبا رو زیاد شنیدیم.. ولی چقدر در مورد این بانو میدونیم؟!🤔 ورق بزنید مطالب خوبی رو در مورد ملکه سبا ببینید 👌 اسلاید ها زیاد بودن بقیه مباحث سه شنبه بعدی😊 #سه_شنبه_های_باشگاه #زنان_تمدن_ساز #تمدن #داستان_پیامبران #سبا #زنان_تاریخ #تاریخ #ملکه_سبا #ملکه #سلیمان_پیامبر

19 دی 1400 18:00:33

7 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ‌ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل‏ شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :‌سرآشپز پاپیون وبسایت :‌ https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ‌ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل‏ شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :‌سرآشپز پاپیون وبسایت :‌ https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن