bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم
01 دی 1399 15:05:39
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :سرآشپز پاپیون وبسایت : https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب
19 آذر 1400 06:07:06
4 بازدید
bashgahemadaran
پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ
27 خرداد 1399 22:45:56
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا
13 مرداد 1400 12:32:07
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #نفخ علت اصلی ایجاد نفخ، بد خوردن و خوردن غذا و میوه های نفاخ هست. مخصوصاً در این فصل که اکثر میوه ها نفاخ هستند. لذا اولین توصیه به شما تقلیل مواد نفاخ هست دومین توصیه خوب جویدن غذا و پرهیز از پرخوری سوءمزاج های خاص معده هم میتونن عامل ایجاد نفخ بشن (از بلغم تا سودا و صفرا) بستگی به علائم داره اما میشه با رعایت تدابیری، بدون دردسرهای مربوط به مزاج، نفخ رو کاهش داد تصاویر رو ببینید. در ضمن مراقب باشید که از هر دارویی برای کاهش نفخ استفاده نکنید. در اکثر فرآورده های گیاهی بازار، رازیانه وجود داره کمی نبات داغ (آب جوش با نبات غلیظ که میذاریم کمی خنک بشه) کمک کننده است در موارد شدید تر جوشانده یک ق چ زیره سبز با نبات در یک لیوان آب. نصف استکان صبح و شب برای کولیک نوزادان هم خوب جواب میده. یک ق م عصرها یا غروب ها گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #نفخ #تدابیر_نفخ #کولیک
11 مرداد 1399 12:27:47
169 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بیشمار بارداری و شیردهی بهرهمند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردیجات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمیها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردیجات برای مادر میمونه ✅ بعد از قطع خونریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهمترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیهی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بینظیر است! هم برای خودتان هم نینی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامشبخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خونریزی و...)، برطرفکننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به اندارهی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 15:27:51
655 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمیفهمی چی میشه از بس بیتجربهای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختیهایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری