bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
یکی از شکایتهای شایع در بین زنان باردار، به علت تغییرات طبیعی هورمونی، خونرسانی و اثرات فشاری رحم، گشاد شدن عروق و ظاهر شدن رگهای واریسی در لگن و پاها است. تقریباً حدود یک سوم از زنان باردار این عارضه را تجربه میکنند که میتواند خفیف تا شدید باشد (انواع مویرگی و طنابی) اگر مبتلا به واریس هستید حتماً قبل از اقدام به بارداری به دنبال درمان آن باشید. برای درمان می توان از راهکارهای طب نوین و طب ایرانی بهره برد. اما برخی از موارد پیشگیری و درمان واریس در بارداری عبارتند از : 🔹️پرهیز از آویزون کردن پاها در هنگام نشستن 🔹️پرهیز از ایستادن طولانی 🔹️مراقبت نسبت به افزایش وزن مناسب 🔹️تحرک و ورزش 🔹️تقویت خون رسانی بدن 🔹️رفع یبوست 🔹️مصرف فیبر و سبزیجات 🔹️بالا قرار دادن پاها زمان خواب 🔹️خوابیدن به پهلوی چپ 🔹️جوراب واریس مخصوص بارداری اگر واریس ها بزرگ و طنابی هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. مصرف مایعات کافی مدنظر باشه و اگر درد و تورم ایجاد شد، مراجعه به اورژانس #واریس گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #واریس_در_بارداری #واریس #درمان #بارداری #مصرف_مایعات #یبوست #تحرک #ورزش #افزایش_وزن #خونرسانی
08 دی 1400 07:11:19
726 بازدید
bashgahemadaran
✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*
09 تیر 1399 17:41:40
51 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱
17 بهمن 1399 19:00:02
355 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله ☕️ تو دنیای امروز زندگی در شهری دور از خانواده خیلی رایج شده! اگر هم در یک شهر باشیم برامون ممکنه سوال بشه خونمون دور از خانواده ها باشه یا نزدیک باشه و بتونیم رو کمک شون حساب کنیم!؟ یکی از بحث های شنبه های باشگاه به همین موضوع پرداخته دور بودن از خانواده (خود یا همسر) چه معایب و مزیتهایی داره؟ نکات مهم این بحث و گفت و گو رو در ادامه میتونید بخونید : 👇👇👇👇👇 1- عدم وجود کمک خانواده ها و دست تنهایی مادر که با ساختن رابطه های دوستانه جدید می توان تا حد زیادی این کمبود را جبران کرد. 2- وجود مهمانداری های طولانی مدت 3- دور شدن از جمع های خانوادگی و اقوام 4- ایجاد تربیت واحد و کاهش تاثیرگذاری اطرافیان در تربیت فرزندان 5- مستقل شدن و کسب مهارت در حل مشکلات 6- ایجاد رابطه بهتر بین زوجین به علت کاهش دخالت مستقیم اطرافیان و نبود تکیه گاهی به جز همسر 7- نبود رابطه نزدیک حضوری با پدربزرگ و مادربزرگ و عدم بهره مندی از محبت و نوازش آنها 8- کاهش و کنترل بهتر روابط با افراد و اقوامی که درگیر تجملات و مهمانی های نامتناسب با اعتقادات خانوادگی مان هستند. 9- انتخاب دوستان و ایجاد ارتباط خانوادگی با آنها از انتخاب های خودمان است ولی ارتباطات خانوادگی، چالش هایی که رخ می دهند و... باعث رشد ما و فرزندامان در تعاملات می شوند. #شنبه_های_باشگاه #دوری_ازخانواده #غربت #استقلال #تعاملات #روابط
20 بهمن 1400 19:09:43
9 بازدید
bashgahemadaran
🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبهها و یکشنبهها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرفهای ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرفهای ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیامهای کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگیمان، از کلمات پسندیده و بیحاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت میکنیم. 💞 از قضاوت نابجا میپرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:02:10
1 بازدید
bashgahemadaran
سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاهمادرانتاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار
16 فروردین 1400 18:25:38
327 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... دوستان عزیز همگی در جریان برنامه سهشنبه های گروه باشکاه مادران تاریخ هستید. بحث های جنجالی مربوط به " زن " خصوصاً به علت نقش زیربنایی زن در مهم ترین جامعه ی نظام خلقت (خانواده) و رگبار شبهات علیه زن، حقوق زن، وظایف زن، جایگاه زن و.. در فضای مجازی در چند هفته اخیر ما به بحث گروهی در برخی موضوعات پرداختیم و هفته هایی، از کارشناسان خبره این زمینه دعوت کرده بودیم که راهنمای ما باشند. تیم مدیریت باشگاه در همین بستر، خرده برنامه جدیدی برای این روزها درنظر گرفته و آن، #خوانش_کتاب ، خواندن دسته جمعی و گروهی کتاب های مرتبط با حوزه زن و خانواده است هر هفته، کتاب و مبحث مورد نظر هفته آینده اعلام میشود دوستانی که کتاب رو دارند، میخونند و در مباحثه شرکت میکنند دوستانی که کتاب رو ندارند، ما براشون کتاب رو روخوانی میکنیم😊 یکجور کتاب صوتی؛ البته به صورت خیلی محدود (صفحات محدود و مرتبط با بحث) علاوه بر این ممکنه دوست دیگری هم از یک کتاب معتبر دیگه، بخشی رو برای ما خوانش کنند تا استفاده کنیم کتابهای پیشنهادی حوزه زن و خانواده را به ما معرفی کنید. برای شروع برنامه #خوانش_کتاب از کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام شهید مطهری شروع کردیم... نظرتون رو در مورد خواستگاری زن از مرد با ما در میون بگذارید. #سه_شنبه_های_باشگاه #خواستگاری #حقوق_زن #زن_دراسلام #خوانش_جمعی #باشگاه_مادران_تاریخ