bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آنها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیرهها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمیتوانند از کمخونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلیگرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سیسی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سیسی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲سیسی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سیسی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سیسی 7میلیگرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سیسی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندانها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ #مکمل
20 شهریور 1400 11:25:55
51 بازدید
bashgahemadaran
*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعتهای مداوم چشم دوختن به گوشی و تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و گذار بی اندازه بین کانالها و گروهها... 💌 حداقل این چند کار رو برای مهربانی با چشمهامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تنآرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدینیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع
30 خرداد 1404 10:56:54
14 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم
06 مرداد 1399 12:32:43
16 بازدید
bashgahemadaran
خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری
28 آذر 1400 09:22:11
51 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک وشیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محلهای هممسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن وتقویت روح و روان با توسل وتوکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمهی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب میکنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلیها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته
12 آذر 1399 07:52:05
6 بازدید
bashgahemadaran
🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبهها و یکشنبهها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرفهای ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرفهای ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیامهای کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگیمان، از کلمات پسندیده و بیحاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت میکنیم. 💞 از قضاوت نابجا میپرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:02:10
1 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله سوال خیلی مامان ها؟؟ کی ازمایش اهن ببرم؟ کی ببینم چربی خون نداشته باشه؟ ویتامین د کم نباشه؟؟ ❓اولین بررسی از نظر کمخونی فقر آهن رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ یک سالگی همه کودکان در یکسالگی باید آزمایش خون بدهند ❓اولین بررسی از نظر فشارخون رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم؟ ✅ سه سالگی ❓اولین بررسی از نظر چربی خون (کلسترول) رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ نُه تا یازده سالگی 📍مگر اینکه کودک چاق باشه، دیابت داشته باشه، فشارخون ش بالا باشه یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا چربی خون بالا داشته باشه. در این موارد از چه سنی کودکم باید بررسی بشه؟ در ۲،۴،۶،۸ و ۱۰ سالگی و بعد از اون، سالانه. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #چکاپ #ازمایش_سلامت #ویتامینها #اهن#کلسیم#کلسترول#ویتامین_د