bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
﷽ ---- خب خب خب! اما یکی از جذاب ترین برنامههای ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلیترین وظایف یک مادر و مهمترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعهش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پستهای ما رو دنبال کنید. هفتهای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است
16 دی 1399 10:49:45
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ
21 تیر 1399 18:51:28
50 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨🦰👩🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچهها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجرهها و تراسها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدانها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی
01 دی 1399 15:18:31
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله فرض کنید فرزندان تان بزرگشده اند... آیا مادری هستید که مدام از آنها توقعات مختلف دارید؟ بهتون سر بزنن مدام؟ براتون خرید کنن؟ اومدن خونتون مدام کمک کنن؟ به همه خواسته هاتون توجه کنن؟ شاید بگوئید نه من هرگز همچین مادری نمی شوم.. اما از الان چه تدابیری برای خودتان در نظر دارید که مادر پر توقعی نباشید؟! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ نکات زیر برآیند بحث گروه با موضوع بالا بوده: ⏺ توقع داشتن از دیگران حتی اگر به حق هم باشه باعث ایجاد سوءتفاهم و مشکل در ارتباطات میشود. بنابراین تلاش کنیم از اطرافیان هرچه کمتر توقع داشته باشیم و این در آینده در ارتباطات با فرزندانمان هم تاثیر خواهد داشت. ⏺ انرژی و نشاطی که ما از بچهها میگیریم در دورانهای مختلف زندگیشون همچنین رسد شخصی مون در این مسیر، مزد زحمت های ماست و باعث میشه با بچه هامون بیحساب بشویم. ⏺ فداکاری بیش از حد و خارج از توان و تکلیف هرکس، باعث ایجاد توقع در آینده میشود. این مسیله فرد به فرد تفاوت میکند زیرا کاری از دید مادری وظیفه است و از دید دیگری فداکاری محسوب میشود. ⏺ بچهها باید با دیدن رفتار پدر و مادر و گزاره های تصویری خودشان در آینده آماده خدمت رسانی به دیگران بخصوص پدر و مادر و در حقیقت انجام وظیفهشان باشند. ⏺ آیا تعدیل وظایف پدر و مادر در کاهش توقعات تاثیر دارد؟ ⏺ فرزندان مان باید علاوه بر قدردان بودن با انصاف هم تربیت بشوند. ⏺ یک فرد در طول زندگی تکالیف سختی بر عهده دارد مثلا پاسخگویی به نیازهای واقعی نوزاد یا والدین در سنین پیری، که آنها را عظمت ظرفیت عاطفی و روحی آن فرد باید تامین کند. ⏺ از موضوع ممکن است سواستفاده بشود مثلا آنهایی که رفع حوایح والدین برایشان مشقت و سختی دارد آن را به فداکاری بی دلیل والدین ربط میدهند.ترجیح میدهد سیستم فداکاری حذف بشود تا مسئله زحمت برای والدین سالمند هم حذف بشود. یعنی سیستم اینطور تعریف بشود که تا جای ممکن نیازهای بچه مستقل از والدین رفع بشه و والدین به زندگی و علایقشون برسند و در پیری هم نیازی آنها مستقل از فرزندان رفع بشود. یعنی آن ایثار مادرانه را به بهانه ی این که بعدا پرتوقع نشویم، زیرسوال نبریم. ⏺ از این منظر هم میشود به مسیله نگاه کرد که اساسا انسانی که خوی فداکاری دارد، آدم خودخواه و متوقعی نیست. آدمی که امروز از دیگران توقع دارد احتمال بیشتری دارد که فردا از فرزندانش هم متوقع باشد. اما روحیه خودبینی و خودخواهی توقع بیجا را منتج میشود. در این صورت هرچه فداکاری بیشتر شود توقع بیشتر میشود. ادامه در کامنت... #شنبه_های_باشگاه #مادری #توقع
09 بهمن 1399 16:18:57
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل میشده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی
16 تیر 1399 05:54:12
11 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا