پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ ----- 🍶سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد است و ما تا حد علم خود به آن پاسخ میدهیم. 🐄 شیر ها در بدو ورود به کارخانه‌های محصولات لبنی(کارخانجات معتبر و شناخته شده)، تحت یک سری آزمایش‌ها قرار میگیرند؛ از نظر آنتی بیوتیک ها، آفلاتوکسین و ... و اگر کیفیت لازم را نداشته باشند، وارد کارخانه نشده و مرجوع میشوند. کجا می‌روند؟ در سطح شهر، در فروشگاه های لبنیات سنتی توزیع میشوند! 🐑 از طرف دیگر، شیر در کارخانه در دمای بالا فقط طی مدت چند ثانیه، پاستوریزه یا استرلیزه میشود. مدت بسیار کوتاه حرارت دادن (برخلاف جوشاندن چندین دقیقه‌ای شیرهای سنتی) باعث حفظ پروتئین ها و ساختار مولکول های شیر میشود. به همین جهت مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های شیرهای صنعتی از شیرهای خانگی و سنتی بیشتر است. برخی شیرها هموژنیزه هم میشوند که باعث میشود چربی شیر محلول شده و خوشمزه تر گردد. 🐂 بنابراین بهترین شیرها، شیرهای استریلیزه یا پاستوریزه ی صنعتی (از کارخانه های معتبر) هستند. 🐐 آیا کارخانه ها از شیرخشک استفاده میکنند؟ خیر. این کار حتی از نظر اقتصادی بسیار غیرعاقلانه و برای سرمایه دار زیان ده است! این شیوه در سال‌های قبل از انقلاب که صنعت دامداری نداشتیم استفاده میشده است. 🐏 طعم شیر، به نژاد دام، فصل، سن دام، خوراک دام و حتی زمان شیردهی دام و همچنین به میزان چربی محلول بستگی دارد. در ضمن هیچ محصول لبنی پالم ندارد. اما در شیرهای سنتی احتمال تقلب، نامرغوب بودن و زنجیره ی انتقال آلودگی و ... زیاد است. 🐄 بنابراین به جز مواردی که دامداری و فروشگاه لبنیاتی بسیار مطمئنی برای خرید مستقیم سراغ ندارید (یا لبنیاتی شناخته شده در شهرهای کوچک) توصیه ی اکید به مصرف شیرصنعتی (از کارخانه های معتبر) هست. که در همان صورت نیز، به علت جوشاندن طولانی مدت برای رفع آلودگی احتمالی میکروبی، برخی خواص شیر از بین می‌رود. 🐑 آیا شیر پاستوریزه نیاز به جوشاندن مجدد دارد؟ خیر. فقط برای شروع شیر در بچه هایی با آلرژی نسبت به شیر و یا احتمال آلرژی، توصیه میشود که شیرهای صنعتی نیز دوباره حرارت داده شوند تا احتمال آلرژی کمتر شود. . دکتر پوریزدان پناه پزشک و متخصص تغذیه بالینی 🍶🥛🍶🥛🍶🍶🥛🍶🥛 . #باشگاه_مادران_تاریخ #شیر #شیر_پاستوریزه #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #شیر_استرلیزه #شیر_هموژنیزه #پزشکی #تغذیه #طبیبانه #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #مادر #مادرانه "نشر با ذکر منبع"

22 دی 1399 18:26:28

60 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #معجون_های_تقویتی میخواید باردار شید اما احساس ضعف دارید؟ زایمان کردید و هنوز حس سرپا شدن ندارید؟ شیردهی دارید و حس میکنید از تو خالی شدید؟ توانایی بارداری مجدد ندارید؟ دورهم باشیم با چند تدبیر طبی😊 ✅ #بارداری، #زایمان و #شیردهی بدن یک زن رو به بالاترین حد ضعف میرسونه. لذا واجبه که نیازهای بدن رو در این دوران ها بشناسیم تا بتونیم از فواید بی‌شمار بارداری و شیردهی بهره‌مند بشیم. بارداری در کسی که سلامت نسبی داره، تداوم سلامت محسوب میشه نه یک بیماری😍 ✅ از تقویت های بعد زایمان غافل نشید: بستن کمر با قرص کمر که قابض هست، خوردن کاچی، پرهیز از سردی‌جات، حمام نرفتن(یا کمترین حد ممکن)، استراحت در بستر تا زمان اتمام لکه بینی ها و حداقل ۱۲ روز اول رو باید مراقبت ویژه کرد. اگر نوزاد زردی داره، لازم نیست سردی بخوریم. کافیه گرمی‌ها رو کمتر کنیم. زردی نوزاد رفع میشه اما عوارض سردی‌جات برای مادر می‌مونه ✅ بعد از قطع خون‌ریزی، شبی یک استکان عرق رازیانه برای درمان افسردگی و اختلال خلق بعد از زایمان مفید است. بهتراست برای مصرف با متخصص طب سنتی مشورت کنید. ✅ #کلسیم! از مهم‌ترین نیازهای دوران شیردهی است.🥛 از آن غافل نشوید. لبنیات، بادام، پوست تخم مرغ و.. منابع خوبی برای کلسیم هستند. البته مقدار مصرف مهم است. مزیت قرص های مکمل این است که مقدار آنها کاملاً مشخص است. شیر+خرما را در تغذیه‌ی خود بگنجانید. البته به اعتدال (۳خرما در روز مگر در نواحی رویش نخل خرما) ✅ از مصرف #نخودآب غافل نشوید. نخود را خیسانده و بپزید. با کمی گوشت و پیاز عالی است. 🍗کمی زیره نفخ آن را میگیرد. نخودآب دافع بلغم و لاغرکننده چاقی بلغمی است. ✅ زرده ی #تخم_مرغ_عسلی بی‌نظیر است! هم برای خودتان هم نی‌نی😊 ✅ #شیربادام را در برنامه غذایی تان بگنجانید. ۱۰ عدد بادام، ۱ قاشق عسل، ۱ لیوان آب و میکس... برای کل خانواده مفید است. کمی گلاب یا بیدمشک آن را آرامش‌بخش هم میکند. خنک بنوشید🥤 ✅ #فالوده_سیب عالی است!🍎 سیب پوست کنده و رنده شود، ۱ق عسل، ۲ ق گلاب و ۲ ق بیدمشک اضافه شود و کمی هم تخم شربتی... برطرف کننده ی خونریزی های زنانه (لکه بینی، زیادبودن خون‌ریزی و...)، برطرف‌کننده ضعف عمومی، تقویت قلب و مغز و کبد ✅ #شربت_عسل 🍯 آب، عسل به انداره‌ی شیرین شدنش، آب لیموترش به اندازه ی دلخواه. خنک و جرعه جرعه مصرف شود. برطرف کننده ضعف عمومی، مقوی رحم، معده قلب مغز و کبد، ارامش بخش هم هست. #دوشنبه_های_باشگاه #تقویت_قوا #ضعف_بدن #قویم_بشیم #مامان_قوی #باشگاه_مادران_تاریخ

23 تیر 1399 15:27:51

655 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است‌. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... شروع مطالب این پست را می توانید در آخرین پست سه شنبه ها ببینید.🌹 نظر شما در مورد حیا چیه؟ برای جایگاه حیا در نگاه دختر و پسرتون چه کردید؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو

24 شهریور 1400 09:03:12

6 بازدید

bashgahemadaran

﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بی‌نقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علی‌القاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیان‌بار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی ‌‌طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهش‌های علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمش‌های ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمان‌های عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیست‌های رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستن‌های طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچه‌ها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایه‌گذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکی‌های مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #نشربامنبع

23 آبان 1400 10:03:02

194 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... دو تن از زنان نمونه تاریخ حضرت ساره سلام الله علیها و حضرت هاجر سلام الله علیها بودند. تیم ارایه و تحلیل از زنان تمدن ساز در این پست و پست بعدی سه شنبه ها به معرفی این دو بانو پرداخته است. #هاجر س #ساره س #زنان_حضرت_ابراهیم #سه_شنبه_های_باشگاه #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز #مطالعات_خانواده #خانواده #زن_در_اسلام #فمنیسم

03 بهمن 1399 18:18:07

9 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #نفخ علت اصلی ایجاد نفخ، بد خوردن و خوردن غذا و میوه های نفاخ هست. مخصوصاً در این فصل که اکثر میوه ها نفاخ هستند. لذا اولین توصیه به شما تقلیل مواد نفاخ هست دومین توصیه خوب جویدن غذا و پرهیز از پرخوری سوءمزاج های خاص معده هم میتونن عامل ایجاد نفخ بشن (از بلغم تا سودا و صفرا) بستگی به علائم داره اما میشه با رعایت تدابیری، بدون دردسرهای مربوط به مزاج، نفخ رو کاهش داد تصاویر رو ببینید. در ضمن مراقب باشید که از هر دارویی برای کاهش نفخ استفاده نکنید. در اکثر فرآورده های گیاهی بازار، رازیانه وجود داره کمی نبات داغ (آب جوش با نبات غلیظ که میذاریم کمی خنک بشه) کمک کننده است در موارد شدید تر جوشانده یک ق چ زیره سبز با نبات در یک لیوان آب. نصف استکان صبح و شب برای کولیک نوزادان هم خوب جواب میده. یک ق م عصرها یا غروب ها گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #نفخ #تدابیر_نفخ #کولیک

11 مرداد 1399 12:27:47

169 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن