bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعتهای مداوم چشم دوختن به گوشی و تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و گذار بی اندازه بین کانالها و گروهها... 💌 حداقل این چند کار رو برای مهربانی با چشمهامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تنآرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدینیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع
30 خرداد 1404 10:56:54
14 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم
01 دی 1399 15:05:39
6 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضیها بعد از 14 سالگی تازه میخواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرفشنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامههای مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز میشود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچهها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم میخواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» میگذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سالها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحتطلبی و بیمبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزیهای بیجا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختیها در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظمپذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری
18 دی 1399 11:14:12
7 بازدید
bashgahemadaran
این راهنمای گفت و گو با کودکان درباره جنگ هست. میشه ازش استفاده کرد؛ با مختصات فرهنگی و ایدئولوژیک خودمون. سن #کودک هم در نوع مواجهه ما مؤثره. در سنین پایین باید کودکان دور نگه داشته بشن از تشویش، اما وقتی میدونیم که بچهمون متوجه امور دنیا هست، بهتره باهاش گفت و گوهای سازنده داشته باشم به جای پنهان کردن و غافل نگه داشتن. @hejrat_kon
30 خرداد 1404 10:37:53
10 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. دوشنبه های طبیبانه #وزن_گیری_باردار #بارداری ✴ وزن گیری ایده آل طی بارداری تک قلو براساس BMI(شاخص توده ی بدنی) قبل از بارداری بصورت زیر است: 1️⃣ باردار با BMIکمتر از 19.8باید در سه ماه اول 2/3 کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن گیری داشته باشد. 2️⃣ باردار با BMI =19.8_26 باید در سه ماه اول 1.6کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.45کیلوگرم وزن اضافه کند. 3️⃣ باردار با BMIبیشتر از 26 در سه ماه اول حدود 1کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.3 کیلوگرم باید وزن بگیرد. ✅ نکته:این اعداد و ارقام براساس آخرین ورژن رفرنس مامایی هست. ⚠️ یادآوری:BMI=وزن/قد به توان 2 ☑ اما توجه بفرمایید گاهی در عمل دیده میشه که بخاطر ویارها و مشکلات گوارشی طی سه ماه اول بارداری افزایش وزن قابل توجهی نداریم چه بسا کاهش وزن هم داریم. مهم اینه که انحراف شدید از معیار نرمال وجود نداشته باشه و این کاهش وزن جبران بشه. 🚫 هر #کاهش_وزن طی بارداری مهمه و باید #حجم_مایع_آمنیوتیک بررسی بشه. ⛔ هر #افزایش_وزن خارج از محدوده ی نرمال هم مهمه و باید از نظر #حجم_مایع_ آمنیوتیک و #دیابت_بارداری بررسی بشه. 📛 #کمی_وزن_گیری هم میتونه با #IUGR ( عقب افتادگی رشد داخل رحمی جنین ) یاLBW (تولد با وزن کم) همراه باشه. ✔ هرجایی از ویزیت های مکرر بارداری پزشک متخصص زنان با توجه به مکمل هایی که برای شما تجویز کرده تشخیص میده که چه توصیه یا داروهایی رو به رژیم شما اضافه و کم کنه. ⚠️ نکته:لطفا حین بارداری تصمیم به گرفتن رژیم چاقی یا لاغری نگیرید مگر به توصیه ی پزشک معالج. ⚠️ تاکید:در بارداری هیچ توصیه ی غیر علمی را امتحان نفرمایید. ❤ با امید به بارداریهای سالم و جان افزا برای همه ی بانوان میهنم. باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #دوشنبه_های_باشگاه #بارداری #افزایش_وزن #رژیم_بارداری
17 آبان 1399 18:03:24
584 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
1
بسم الله ... یکی از سه شنبه های خدا تو باشگاه مادران تاریخ با یک ملکه آشنا شدیم😍 یه ملکه که منطقی و حق پذیر بودن ! بله درسته ملکه سبا😊😊 داستان شیرین حضرت سلیمان سلام الله علیه و ملکه سبا رو زیاد شنیدیم.. ولی چقدر در مورد این بانو میدونیم؟!🤔 ورق بزنید مطالب خوبی رو در مورد ملکه سبا ببینید 👌 اسلاید ها زیاد بودن بقیه مباحث سه شنبه بعدی😊 #سه_شنبه_های_باشگاه #زنان_تمدن_ساز #تمدن #داستان_پیامبران #سبا #زنان_تاریخ #تاریخ #ملکه_سبا #ملکه #سلیمان_پیامبر