bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبهها و یکشنبهها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرفهای ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرفهای ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیامهای کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگیمان، از کلمات پسندیده و بیحاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت میکنیم. 💞 از قضاوت نابجا میپرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:02:10
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱
17 بهمن 1399 19:00:02
355 بازدید
bashgahemadaran
به پویش #ایران_دخت می پیوندم. #دختر_گرمای_خونه #دختر_شادی_خونه #گرمای_خونمونم #شادی_خونمونم #برکت_خونمونم #رحمت_خونمونم #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
30 خرداد 1399 12:45:32
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تیم تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز باشگاه خانواده در این پست به بررسی دختران شعیب علیه السلام پرداخته است. با اندکی تامل در رفتار و گفتار این دختران به نکات قابل توجهی می رسیم. که البته بحث حیا از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است... این بحث ادامه دارد.. نظر شما در مورد حیا چیه؟ آیا فقط مربوط به دختران میشه؟ آیا فقط مربوط به پوشش میشه؟ #سه_شنبه_های_باشگاه #دختران_شعیب علیه السلام #دختران_باحیا #پسران_باحیا #حیا #الگو
16 فروردین 1400 18:20:42
5 بازدید
bashgahemadaran
پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ
27 خرداد 1399 22:45:56
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆♀️🙆♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹
26 تیر 1399 07:15:49
3 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... #چاقی_کودک ❓برای بچههای چاق (باتوجه به نمودار. BMI بیش از صدک ۹۵) چه آزمایش هایی باید انجام شود؟ ✅ قند ناشتا، هموگلوبین A1C، کبدی، تیروئید، کلسترول، تری گلیسیرید، LDL, HDL ✅ فشار خون، تعیین نحوه توزیع چربی (چاقی مرکزی یا منتشر)، پرمویی هورمونی (هیرسوتیسم)، بررسی بزرگی کبد، آکانتوزیس نیگریکانس (تیرگی مخملی پوست گردن) ✅ علاوه بر این وضعیت تغذيه کودک و فعالیت جسمانی وی باید به دقت بررسی شود. #عوارض_چاقی_کودک - روحی : افسردگی، جداماندن از اجتماع و گروه های دوستی - رشد: قاعدگی زودرس - تنفس: سندروم آپنه خواب - قلب و عروق : فشارخون بالا، بزرگی قلب، بیماری های قلبی و سکته در بزرگسالی، مرگ ناگهانی (در بزرگسالی) - ارتوپدی : لغزش استخوان ران در لگن - متابولیک : دیابت (قندخون) ، چربی خون از دو نوع تری گلیسیرید و کلسترول، نقرس (بزرگسالی)، تنبلی تخمدان یا PCOS، سنگ های صفراوی *چاقی کودکان را جدی بگیریم* گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #چاقی_کودکان