bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان
20 اسفند 1399 11:47:59
52 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه
15 تیر 1399 06:43:56
3 بازدید
bashgahemadaran
*☕️ #بحث_امروز* #مدیریت_فضای_بعد_از_زایمان #مدیریت_خانه ❓فضای بعد از زایمان را چطور مدیریت کنیم؟ ❓چه کارهایی در طول بارداری انجام بدیم؟ (تهیه بعضی مواد اولیه آشپزی و...) ❓چه ایدههایی قابل اجراست؟ (گرفتن پرستار، حضور در خانه مادر و...) ❓توقعاتی که از همسر و خانواده داریم، چیست و چطور و چه زمانی به آنها بگوییم؟ #خلاصه_نکات #تدابیر_بعد_زایمان ✅سعی کنید استرس و نگرانی نداشته باشید و با آرامش این دوره را بگذرانید. ✅از کمک و همراهی همسر حتما استفاده کنید. ✅اگر خانواده امکان همراهی نداشتند، میتوانید از کمک دوستان یا همسایه ها بهره مند شید. ✅در غیر این صورت میتوانید از کمک بک پرستار یا کمک کار استفاده کنید. ✅یک سری مواد غذایی را از قبل خرد کرده و فریز کنید مثل هویج، فلفل، پیاز سرخ شده، گوجه ریز شده، تا برای پخت غذاها کمتر زمان بگذارید. ✅لیست مواد غذایی مفید و لازم را از قبل تهیه کنید تا در ان دوران در پی مواد غذایی مفید نباشید. ✅سعی کنید در آن مدت غذاهایی را طبخ کنید که نیاز زیادی به سر کار ایستادن نداشته باشد، خورش ها، آبگوشت. ✅یه سری از کارهای بچه اول رو مدتی قبل از ورود بچه دوم به پدرش بسپارید مثل خوابیدن شبها. ✅میتوانید مواد لازم برای کاچی را از قبل آماده کنید؛ ارد تفت داده شده، نبات پودر شده ✅سبدی مخصوص تعویض نوزاد شامل پوشک، پماد، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، مشما برای پوشک کثیف، خشک کن و.. داشته باشید تا در زمان صرفه جویی شود. ✅اوایل زایمان ممکن است حالات مختلفی از قبیل ناراحتی، اندکی افسردگی، خستگی، بغض و گریه داشته باشید، کاملا طبیعی هست و با گذشت زمان حالتان بهتر خواهد شد. ✅کارهای منزل در اولویت کمتری نسبت به استراحت و یا رسیدگی به بچه ها دارند کمی ابن مدت بی خیال باشید. ✅در اخر از توسل به حضرت زهرا سلام علیها و ذکر مدام لا حول و لا قوه الا بالله، یا غیاث المستغیثین، ذکر تسبیحات حضرت زهراس، غافل نباشید. #یکشنبه_های_باشگاه #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ
23 تیر 1399 14:54:55
31 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
bashgahemadaran
🍃یا انیسَ مَن لا انیسَ لَه🍃 پنجشنبه روز ذوق و شوق های مادرانه است🧕 *مؤمن باید شاد باشه، با نشاط باشه، منبع انرژی باشه* 😍 مخصوصاً که این مؤمن، یک همسر و یک مادر هم باشه😊 پنجشنبه ها از کارهایی میگیم که برای تقویت روحیهی خودمون، به عنوان یک زن، یک همسر و یک مادر، انجام میدیم. گاهی درددل میکنیم و از دوستانمون همدلی و راهکار میگیریم. گاهی بقیه رو برای شروع یک کار انگیزشی درجه یک تشویق و ترغیب میکنیم. از هنرهامون میگیم، از توانمندیهامون، از همسرانهها و مادرانههامون... از فعالیتهایی که برای زنده موندن روح و شادی و نشاط مون انجام میدیم. #پنج_شنبه #روزهای_هفته #لذت_مادری #فرزند_آوری #مادر_شاد #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:19:16
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله سوالی که سوال بیشتر مامان ها هست، چه برای خودشون و تقویت بنیه 🤗 چه برای فسقلی ها😍 لیستی از مفیدترین میان وعده ها خدمت شما: فالوده سیب،🍏 شیرعسل،🍯 شیر خرما (ترکیب شیر با سایر میوهها توصیه نمیشود) 🥃 میوه ها (متناسب با فصل)،🍐🍌🍊🍋 شیربادام، 🥛 حریره،🍧 فرنی،🍧 حلوای آرد گندم، آرد برنج(توجه به کالری و چربی)، 🥣 حلوای کدو حلوایی،🥣 دسر کدو حلوایی، 🍮 شیربرنج،🍧 شله زرد، 🍚 شلغم، لبو، حلوای لبو ماست با نعناع و گل محمدی و کشمش،🍚 مغزیجات،🥜🌰 توپک خرمایی، برگه زردآلو 🍑 و سایر میوه خشک ها🥝🥭🍑 کیک های خانگی (کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک شیر انگور، کیک هویج و...) 🎂🎂 کاهو سکنجبین 🥬 و... گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #مطالب_پزشکی #میان_وعده #خوشمزه_جات #سالم_و_سرحال
11 بهمن 1399 08:32:18
67 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ