bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله زانودرد، مچ درد، کمردرد و... بعد از زایمان ⚠️ درد مفاصل بعد زايمان ها چندعلتی میتونه باشه: 1️⃣ عدم تحرک مناسب در بارداری و شیردهی (ضعف عضلات حمایت کننده مفصل و کاهش خونرسانی مفصلی / اصلی ترین علت) 2️⃣ رطوبت و سردی بعد زایمان 3️⃣ عدم تجدید قوا بعد زایمان 4️⃣ نخوردن مکمل ها 5️⃣ فشارهای کاری در امور بچه داری و منزل، مخصوصاً با عدم رعایت ارگونومی (خم و راست شدن های زیاد و نادرست، بغل گرفتن های اشتباه، شست و شوی زیاد نوزاد و...) ❇ درمان: ✅ نرمش منظم روزانه ✅ گرم گرفتن مفاصل ✅ روغن مالی ✅ مکمل کلسیم + دی ✅ مراقبت های بعد زایمان (کاچی، بستن کمر، گرم گرفتن بدن، کاهش شست و شوها و...) ⭕ انواع مکمل کلسیم در بازار هست. نه تنها مارک های مختلف بلکه اشکال دارویی متفاوت از قرص تا کپسول و شربت و قرص جوشان. اگر یکی بهتون نمیسازه مارک و شکل دیگه امتحان کنید. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #گروه_پزشکان_سپیدار #زایمان #کمردرد #پادرد #مچ_درد #زانو_درد #مکمل #کلسیم #
23 آذر 1400 16:52:41
453 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همهی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال میشویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعهای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری میکند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهانبینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف میکند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواستهی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب میخوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان
10 تیر 1399 10:15:26
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... انشالله فردا یک جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت با حضور سرکار خانم منافی عزیز میخوایم ببینیم زن قوی کیه؟! چه ویژگی هایی باید داشته ؟! چجوری میتونیم دختران قوی تربیت کنیم؟! و کلی سوال دیگه پیرامون این موضوع... انشالله این پست بعدا مجددا کامل میشه... #مهدیه_منافی #پژوهشگر #زن_و_خانواده #زن_قوی #سه_شنبه_های_باشگاه
03 آذر 1399 12:21:32
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله از کی برای کودک کتاب بخوانیم؟!🤔 از همان ابتدای تولد👶 می توان کتابخوانی را شروع کرد، کودک هر صحنه ای را که بشنود و ببیند در ذهن خود ثبت می کند. بنابراین در دوران نوزادی می توانید حتی کتابی که خودتان مطالعه می کنید، بلندخوانی کنید. از زمانی که کودک بزرگتر می شود و علاقه به دست گرفتن کتاب دارد می توان از کتابهای جلد سخت، حمام، فومی و...📕 استفاده نمود. محتوای کتاب بهتر است دارای ریتم🎶 باشد. از کودک کمتر از 2سال، توقع نشستن و گوش دادن به کتاب نباید داشت، چرا که در واقع کتاب خواندن یک بازیست پس نسبت به پاره کردن کتاب یا گرفتن کتاب توسط کودک حین کتابخوانی نبایستی حساسیت نشان داد و کاملا طبیعی و جزیی از بازی وی است.🤷♀️ چند نکته برای انتخاب کتابهای مذهبی📗 کتاب های مذهبی چند مدل هستند: - کتابهای مناسبتی مثلا در مورد عید غدیر، حدیث کساء و... - کتابهای رجال که شخصیتی را معرفی می کند. - کتابهای احکام و اخلاق 🔎نشر #گنجشکهای_جمکران در حوزه کودک و نوجوان کتب جذاب و مناسبی دارد. 🔎نشر #جمال و #به_نشر، هم کتاب خوب دارند هم بد. یعنی بعضا برای خانواده مذهبی مناسب و برای خانواده متوسط نامناسب هستند. 🌱🌱🌱🌱 📒 کتاب زرد چیست و در برابر مطالعه این کتابها توسط کودک و نوجوان چه واکنشی باید داشت؟ 🏷کتب زرد (خانه درختی، تام گیتس و...)، کتابهای عامه پسندی هستند که خواندنشان ایرادی نداشته و درحالی که دوستان و اطرافیان کودک همه این کتاب رو می خوانن، منع کردنش ایراد بزرگتری هست. ⚠️زمانی مطالعه این کتاب اشکال دارد که کودک روی این ژانر ایست⛔ داشته باشد و صرفا این مدل از کتب را علاقه نشان داده و مطالعه کند. و با معرفی کتابهای با کیفیت در ژانر مورد علاقه کودک میشود از ایست مطالعاتی این نوع کتابها خارج شد. و البته در نظر داشته باشید که بسیاری از کودکان کتابخوانی خود را با همین کتب آغاز می کنند. ادامه دارد.... ممنون از حضور کارشناس کتاب کودک خانم مصطفی زاده عزیز در گروه و ارائه مطالب مفید شون @motherlydays #شنبه_های_باشگاه #بحث_های_مادرانه #کتابخوانی_کودک #نشر_کودک #کتاب_خوب #کودک_کتابخوان
21 آذر 1400 13:59:29
5 بازدید
bashgahemadaran
✅استفاده از قطره بینی به صورت مداوم و ✅خارج کردن ترشحات با فین گیر ✅شیردهی مکرر ✅بعلاوه تدابیر برای خود مادر (تدبیر مرضعه) ✅دمنوشها و آبلیمو عسل و... ✅پرهیز از شیرینی جات، ترشی، آب سرد، هوای سرد، میوه های سرد و تر ✅بخور گرم ✅بخور نعناع و اکالیپتوس ✅حمام با بخار ✅پرهیز از سرخ کردن و بوی سرخ کردنی در خانه ✅گرم گرفتن سر و پاها ✅استامینوفن فقط در صورت تب بالا. تب خفیف نیاز به مداخله ندارد. مداخله ابتدایی هم تن شویه باشد نه دارو ✅پرهیز از داروهایی مثل آنتی هیستامین ها (ضدحساسیت ها) مخصوصاً دیفن هیدرامین. در موارد خیلی شدید برخی از انواع مجاز هستند که البته در سرفه های شدید و سختی تنفس یا تنگی نفس یا تغییر رنگ چهره (سیاه شدن) یا تب خیلی بالا حتماً نیاز به مراجعه به اورژانس اطفال هست #اطفال #پزشکی #طب_سنتی *سرماخوردگی بچه زیر ۶ ماه* گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است*
09 تیر 1399 17:41:40
51 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک وشیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محلهای هممسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن وتقویت روح و روان با توسل وتوکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمهی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب میکنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلیها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته
12 آذر 1399 07:52:05
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ