bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅♀️🙅♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی
03 دی 1400 09:31:34
7 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله سوال خیلی مامان ها؟؟ کی ازمایش اهن ببرم؟ کی ببینم چربی خون نداشته باشه؟ ویتامین د کم نباشه؟؟ ❓اولین بررسی از نظر کمخونی فقر آهن رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ یک سالگی همه کودکان در یکسالگی باید آزمایش خون بدهند ❓اولین بررسی از نظر فشارخون رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم؟ ✅ سه سالگی ❓اولین بررسی از نظر چربی خون (کلسترول) رو از چه سنی برای کودکم باید انجام بدم ؟ ✅ نُه تا یازده سالگی 📍مگر اینکه کودک چاق باشه، دیابت داشته باشه، فشارخون ش بالا باشه یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا چربی خون بالا داشته باشه. در این موارد از چه سنی کودکم باید بررسی بشه؟ در ۲،۴،۶،۸ و ۱۰ سالگی و بعد از اون، سالانه. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #چکاپ #ازمایش_سلامت #ویتامینها #اهن#کلسیم#کلسترول#ویتامین_د
24 بهمن 1399 08:58:07
32 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... دو تن از زنان نمونه تاریخ حضرت ساره سلام الله علیها و حضرت هاجر سلام الله علیها بودند. تیم ارایه و تحلیل از زنان تمدن ساز در این پست و پست بعدی سه شنبه ها به معرفی این دو بانو پرداخته است. #هاجر س #ساره س #زنان_حضرت_ابراهیم #سه_شنبه_های_باشگاه #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز #مطالعات_خانواده #خانواده #زن_در_اسلام #فمنیسم
03 بهمن 1399 18:18:07
9 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همهی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال میشویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعهای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری میکند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهانبینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف میکند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواستهی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب میخوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان
10 تیر 1399 10:15:26
4 بازدید
bashgahemadaran
برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
28 خرداد 1399 20:04:35
1 بازدید
bashgahemadaran
﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بینقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علیالقاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیانبار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهشهای علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمشهای ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمانهای عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیستهای رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستنهای طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچهها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایهگذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکیهای مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاهمادرانتاریخ #نشربامنبع
23 آبان 1400 10:03:02
194 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
1
بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار میدهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمیشود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی میکنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول میکشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب