پست های مشابه

bashgahemadaran

یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾‍♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅‍♀️🙅‍♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی

03 دی 1400 09:31:34

7 بازدید

bashgahemadaran

پویش داریم چه پویشی.. پویش دخترانه ؛ چرا دخترانه؟ اول اینکه دختران ما زنان و مادران آینده، و بزرگترین تعیین کننده های سبک زندگی نسل بعدی مون هستند💪💪 دوم اینکه هفته آینده روز دختر هست😍 حالا چطوری تو پویش شرکت کنیم؟؟؟ با فرستادن فیلم ۳تا۵ ثانیه ای از دختر کوچولو هاتون به پویش #ایران_دخت بپیوندید😍 چی بگم تو فیلم؟؟ #من_برکت_خونمونم #من_شادی_خونمونم #من_رحمت_خونمونم #من_گرمای_خونمونم #روز_دختر_مبارک و پسرای گل تون؛ میتونن بگن #یه_ابجی_دارم_دوسش_دارم یا حتی فیلم بوسیدن ابجی🥰 تا تاریخ ۳۱/خردادماه فیلم هاتون رو برای ما دایرکت کنید😊 #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #دختران_ایران_زمین #باشگاه_مادران_تاریخ

27 خرداد 1399 22:45:56

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله #نه_به_کودک_همسری یه صحبت کاملا منطقی و درست هست و اسلام هم از ۱۴۰۰ سال پیش گفته است رضایت دختر و پسر در ازدواج شرط هست و خیلی از نکات دیگر. همه‌ی ما هم وقتی بشنویم قراره جلوی کودک همسری گرفته شود خوشحال می‌شویم. امااااا *نکته اینجاست که دقیقا چه فردی، چه مجموعه‌ای، چه تفکری، این بحث را بیان و مطالبه و پیگیری می‌کند!* اگر فردی باشد که اعتقادات و اصول مشابهی با ما داشته باشد و هدف و دیدش در این حوزه مطابق با نگاه درست باشد ، قطعا ما هم از آن نگاه حمایت خواهیم کرد. اما اگر جهان‌بینی متفاوتی با ما داشته باشد چطور؟ ⁉️کودک را چه تعریف می‌کند؟ ⁉️هدفش از این کار چیست؟ ⁉️ همان که مطلوب اسلام و خواسته‌ی ماست؟ یا نه! اهداف دیگری در سر دارد؟ ⁉️آیا با پوششِ حق و استفاده از یک شعار زیبا و به ظاهر اسلامی و منطقی، قصد از انجام کاری باطل دارد؟ ⁉️آیا ما داریم فریب می‌خوریم؟ ⁉️آیا ندانسته مغلوب فرهنگ وارداتی می شویم؟ این بحث هم اکنون در گروه باشگاه مادران تاریخ در جریان است. #باشگاه_مادران_تاریخ #کودک_همسری #ازدواج_کودکان #سه_شنبه_های_باشگاه #بررسی_مسائل_زنان

10 تیر 1399 10:15:26

4 بازدید

bashgahemadaran

﷽ --- امیدواریم پست قبل براتون مفید بوده باشه و ذخیره کرده باشید و برای دوستان و آشنایان فرستاده باشید💚 نعمت #عافیت و #سلامت، روزی هر لحظه زندگی تون... #کرونا ✳️ در صورت ابتلا: آرامش و روحیه خود راحفظ کنید از دعا، صدقه و قربانی غافل نشید. مایعات فراوان مصرف کنید تا حد ممکن استراحت کنید مصرف مکمل ویتامین دی، سی و زینک میتونید از مشاوره های آنلاین و مجازی کمک بگیرید ولی "حتما از ابتدا زیر نظر پزشک باشید" تا بر اساس شرایط داروهای لازم تجویز شود. به علائم خطر توجه داشته باشید. در صورت بروز علایم خطر حتی درصورت اکسیژن خون نرمال، هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. مراجعه زودتر، احتمال موفقیت درمان را چندین برابر میکند. خوددرمانی نکنید. نرمش ملایم ✳️رژیم غذایی: مصرف مایعات فراوان غذاهای مفید: جوجه کباب، کباب گوسفندی ماهیتابه ای، ماهی و مرغ کباب شده در توری، چلو گوشت، خورشت گوشت و لپه، خورشت فسنجان با رب انار شیرین، خورشت هویج، خورشت کدو +بروکلی، هویج و کدوی بخار پز یا آب پز همراه غذا ماست (پروبیوتیک) سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، سوپ کاهو صبحانه و عصرانه: فرنی، حریره بادام، نان و کره(حیوانی) و عسل، مربای سیب یا به، تخم مرغ مخصوصاً عسلی میان وعده: آب هویج، فالوده سیب و عسل، شیر بادام، آب پرتقال، شیر عسل، آبلیمو عسل (شربت ها فقط با یک قاشق عسل شیرین شوند) سیب، هندوانه، آلو، انجیر. به صورت خام یا مقداری آب پز به صورت کمپوت بسیار کم شیرین مغزیجات خام (پسته، بادوم، گردو) دمنوش چای کمرنگ، بابونه، قهوه، به، عناب، یک فنجان چای سبز پرهیز از جگر در دوره ی بیماری و یک هفته بعد از آن بعد از غذاها نصف سیب پخته خورده شود. دقت به مصرف مواد غذایی شیرین به خصوص عسل، نبات، و انواع شیره ها( به مقدار خیلی کم استفاده شود) استفاده از مقداری زردچوبه ی تفت داده شده در مقدارکمی روغن مصرف میوه و سبزی تازه ✳️علایم خطر (برای مراجعه فوری حضوری): تب بیش از پنج روز ضعف شدید درد شدید عضلانی بی اشتهایی شدید درد قفسه ی سینه سرفه ی تشدید شده تنگی نفس سرفه یا خلط خونی ✳️قوانین #قرنطینه: هر فرد که با فرد مبتلا یا مشکوک در چند روز قبل از شروع علائم تماس داشته باید تا ۱۴ روز قرنطینه باشه. در صورت بروز علائم، باز قرنطینه رو تا ۱۴ روز ادامه بدید در صورت بستری، قرنطینه تا ۲۱ روز. در صورت ابتلا در یک اتاق جداگانه قرنطینه باشید. تهویه خونه رو هر چه بیشتر کنید و در هنگام حضور در مکان های مشترک ماسک بزنید. سطوح دسشویی و حمام ضدعفونی شوند. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار #پزشکی #طب_سنتی #کرونا

13 مرداد 1400 12:32:07

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... سه شنبه ها شبهات موجود در حوزه زن و خانواده را در کنار هم و در کنار کارشناس های این حوزه بررسی میکنیم. هفته های گذشته در گروه بحث هایی پیرامون بحث مهریه انجام شد. اعضای دغدغه مند حسابی باهم کنکاش کردن و از ابعاد مختلف در مورد مهریه صحبت کردند. همیشه اینطور مباحث به نظرات دقیق و کارشناسی شده نیازمند هستند. از خانم دکتر مومن تقاضا کردیم تا با توجه به مباحث گروه ارائه ای پیرامون بحث مهریه داشته باشند. عکس نوشته های بالا خلاصه ای از مباحث ارائه شده توسط ایشون هست. #سه_شنبه_های_باشگاه #مطالعات_زنان #زن_دراسلام #زن_و_خانواده #فمنیسم

11 شهریور 1399 13:29:28

7 بازدید

bashgahemadaran

﷽ خیلی از مادرها در دوران شیردهی شکایاتی دارند؛ از #دردمفاصل تا بی حوصلگی، مشکل دندانی، اضافه وزن، بی میلی جنسی و... #شیردهی یک فصل طبیعی از زندگی یک بانو و در نظام تکوین بی‌نقص خداوند، بخشی از منظومه خلقت اوست. پس علی‌القاعده نباید این دوران (و نیز بارداری) برای زن زیان‌بار باشه. تدابیری وجود داره که درصورت رعایت نه تنها این دوران بدون آسیب سپری میشه بلکه فرصتی ‌‌طلایی برای ارتقاء سلامت بانوان خواهدبود. به عنوان مثال، پژوهش‌های علمی نشون میدن اگر مصرف کلسیم در دوران بارداری و شیردهی کافی باشه، نه تنها پوکی استخوان و مشکلات دندانی بوجود نمیاد بلکه تراکم استخوان بانویی که این دو دوره رو سپری کرده افزایش پیدامیکنه😍 چون متابولیسم کلسیم طوریه که هرچقدر بیشتر برداشت بشه، جذبش هم افزایش پیدامیکنه (به شرط تأمین منابع) برخی از #تدابیر دوره شیردهی اینهاست: ✅ ورزش! بله😉 گوهر گمشده امروز… حتی شده نرمش‌های ساده؛ اما روزانه و منظم! بسیاری از مشکلات مفصلی ناشی از ضعف عضلاته و درمانش نه انواع مکمل ها و دارو و درمان‌های عجیب(چه سنتی چه مدرن) بلکه #تحرک_بدنی کافی هست. حتی یک علت کیست‌های رحم و تخمدان در خانم ها و مشکلات پروستات در آقایان رو نشستن‌های طولانی و عدم تحرک کافی میدونن. #ورزش، به بهبود خلق و خوی مادر و #آرامش بیشتر خونه هم کمک میکنه و اگر همراه با بچه‌ها باشه، اونها رو هم خوش اخلاق تر و آرام تر (تخلیه انرژی کودکانه) میکنه. از همین امروز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از زمان تون رو برای ورزش خالی کنید. یه سرمایه‌گذاری پرسوده🤩✌️ ✅ تا پایان شیردهی، مکمل کلسیم و ویتامین دی مصرف بشه. ویتامین دی از طریق نور آفتاب در بدن تولید میشه و با رژیم غذایی معمول قابل دستیابی نیست. ✅ برخی خوراکی‌های مفید این دوران که هم مقوی و هم شیر افزا هستند، هم تحلیل هایی مثل ریزش مو رو کاهش میدن و هم قوای جنسی رو تقویت میکنن، عبارتنداز: 💟 شیر برنج، فرنی، حریره 💟 هویج و کاهو بصورت پخته/زردک بصورت مربا یا پخته شده 💟 زرده تخم مرغ عسلی 💟 عصاره گوشت، انواع کباب ها 💟 پودر پوست تخم مرغ آسیاب شده/ یا پوست تخم مرغ در کمی آبلیمو گذاشته بشه و بعد از چند ساعت، آبلیمو با عسل و کمی آب میل بشه. 💟 چند عدد بادام درختی/ شیربادام 💟 انجیر 💟 شربت شیره با گلاب؛ افراد مستعد دیابت و دارای اضافه وزن در مصرفش احتیاط کنند. 💟 فالوده سیب/اگر با مصرف سیب مشکل گوارشی ایجاد میشه، کمپوت کم شیرینی سیب 💟 انواع کاچی ✅ مکمل آهن و مولتی ویتامین مینرال هم باید تا ۳ماه بعد از زایمان مصرف بشه. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #نشربامنبع

23 آبان 1400 10:03:02

194 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن