پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله چقدر براتون مهمه که مدل تربیتی تون اسلامی باشه یا فمنیستی؟! رعایت چه نکاتی باعث میشه فرزندمون چه دختر چه پسر در آینده نگاه ضد مرد یا ضد زن نداشته باشه؟؟ چقدر به این فکر کردید که بچه هایی تربیت کنید تا در آینده فردی راضی از هویت جنسی خودش باشه؟! امروز میخواهیم با حضور خانوم منافی در مورد این مسائل صحبت کنیم‌‌‌... شماهم سوالات تون رو اینجا مطرح کنید تا به ایشون منتقل بشه.‌‌... #سه_شنبه_های_باشگاه #تربیت_اسلامی #تربیت_فمنیستی #نگاه_جنسیتی

31 تیر 1399 05:29:22

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. #تدابیر_تابستان 👩‍🌾 بیشتر مربوط به رعایت تغذيه ای می شود و کاهش فعالیت (ورزش و زناشویی و فکری و...) از قدیم الایام هم مدارس علوم دینی در تابستان تعطیل می‌شده و به ییلاق میرفتند. 🍗🍝🍛🚫ا غذاها از گوشتی و حلیم و ماکارونی و کباب و آش رشته (سنگین و غلیظ) و انواع سس و ادویه جات تند و دمنوش های گرم بره به سمت خنکی ها 🌱چه مزاج گرم چه سرد فقط حد مصرفش فرق داره ⚠️هضم در تابستان دچار ضعف طبیعی هست. 🏊‍♂️ا ورزش مناسب تابستان، شنا و استخر رفتنه 🥬🥃ا از بهترین میان وعده های این فصل، کاهو سکنجبین هست 🥤🍺🍒🍋ا آب میوه و شربت های ملس (ترش و شیرین) مثل آلبالو، زرشک، لیمو، ریواس، انار، شاتوت عالی است 🔆 نکته: ✅ درسته که طب سنتی میگه آب یخ نباید خورد اما به معنای این نیست که باید آب گرم خورد اتفاقا طب سنتی میگه باید طبیعت بدن لذت ببره از اون چه که خورده میشه پس آب باید دمای مطبوع داشته باشه 🚫 اما به طور کلی استفاده از یخ برای سرد کردن (مجاورت یخ و مایعات) نهی شده ☑ اما گذاشتن آب و شربت در یخچال با دمای متعادل به شرط ننوشیدن ناشتا و نیمه شب و بین و بعد غذا، مانعی نداره گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه #تدابیر_فصل_تابستان #طب_سنتی #مطالب_پزشکی

16 تیر 1399 05:54:12

11 بازدید

bashgahemadaran

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

28 خرداد 1399 20:04:35

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفه‌ی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیب‌های روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...

27 شهریور 1400 06:16:10

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سوالی که سوال بیشتر مامان ها هست، چه برای خودشون و تقویت بنیه 🤗 چه برای فسقلی ها😍 لیستی از مفیدترین میان وعده ها خدمت شما: فالوده سیب،🍏 شیرعسل،🍯 شیر خرما (ترکیب شیر با سایر میوه‌ها توصیه نمیشود) 🥃 میوه ها (متناسب با فصل)،🍐🍌🍊🍋 شیربادام، 🥛 حریره،🍧 فرنی،🍧 حلوای آرد گندم، آرد برنج(توجه به کالری و چربی)، 🥣 حلوای کدو حلوایی،🥣 دسر کدو حلوایی، 🍮 شیربرنج،🍧 شله زرد، 🍚 شلغم، لبو، حلوای لبو ماست با نعناع و گل محمدی و کشمش،🍚 مغزیجات،🥜🌰 توپک خرمایی، برگه زردآلو 🍑 و سایر میوه خشک ها🥝🥭🍑 کیک های خانگی (کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک شیر انگور، کیک هویج و...) 🎂🎂 کاهو سکنجبین 🥬 و... گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #مطالب_پزشکی #میان_وعده #خوشمزه_جات #سالم_و_سرحال

11 بهمن 1399 08:32:18

67 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ---- 🍼 مکمل آهن از ۴ یا ۶ ماهگی برای شیرخوار شروع شده و تا سن 2 سالگی ادامه می یابد. چرا که شیر مادر فاقد آهن است و "رژیم غذایی شیرخوار تا دوسالگی" نیز نمیتواند آن را تأمین کند. پس از دوسالگی احتیاج به مکمل نیست. ✅ تحقیقات نشان داده است که شیرخوارانی که تا 2 سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند علاوه بر این که احتمالاً دچار علائم کم خونی فقر آهن، بی اشتهایی و بی قراری میشوند، دچار کاهش تمرکز و عملکرد مغزی حتی در سنین مدرسه هم خواهندبود. 💟 قطره آهن موجب پوسیدگی دندان نمیشود. بلکه اثر آن بر دندان مانند اثر جوهر بر پوست است. البته ممکن است رنگ سیاه آهن در مناطق پوسیده دندان بیشتر بنشیند و لذا آن‌ها را آشکار کند. 💡آهن گیاهان قابلیت جذب شدن بسیار پایینی دارد. شیره‌ها (انگور، خرما و...) حاوی مقادیر کافی یون آهن نیستند و نمی‌توانند از کم‌خونی جلوگیری کنند. ضمن اینکه اگر در مقادیر بالا داده شوند به علت قند بالا میتوانند موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت شوند. ✅ مکمل آهن در مقادیر گفته شده دارای عارضه (بیش فعالی و...) نیست. درحال حاضر تعدادی قطره آهن خارجی در داروخانه ها به فروش می رسد که به اشتباه به عنوان مکمل آهن توسط والدین مصرف می گردند ولی میزان آهن کافی (15 میلی‌گرم آهن المنتال روزانه) را ندارند، مانند: 1- قطره ولکید: با فقط 2.2 میلی گرم آهن المنته 2-قطره ویتان (vitane): با فقط 1/8 میلی گرم آهم المنته. پس قطره ویتان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 3- شربت ویتان (vitane): با فقط 4.7 میلی گرم آهن المنته در هر ۵ سی‌سی 4- شربت سندروس (sandrous). هر 5 سی‌سی 7.5 میلیگرم آهن. حداقل ۲‌سی‌سی در روز نیاز است. 5- قطره سیدرال: هر سی سی حاوی 7میلی گرم آهن لیپوزومال. حداقل 2سی‌سی در روز نیاز است. قطره های آهنی که در داروخانه ها موجود است و میزان آهن آنها کافی یا تقریباً کافی می باشد: 🔸الف- قطره های ایرانی : 1 و 2- قطره فروس سولفات و فرودراپ که 1 میلی لیتر از آنها معادل 125 میلی گرم فروس سولفات دارد و میزان آهن المنته ی آن 25 میلی گرم می باشد بنابراین روزانه0/6 میلی لیتر از این قطره ها (معادل 15 قطره )نیاز روزانه شیرخواران به آهن را تامین می کند. فرودراپ ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند. 3- قطره لیپوزوفر در هر سی‌سی 7میلی‌گرم آهن المنته دارد لذا روزی 2سی‌سی تجویز میشود. قطره لیپوزوفر آهن را در شکل لیپوزومال دارد لذا رنگ سیاه روی دندان‌ها ایجاد نمیکند. این قطره مزه فلزی ندارد و خوشمزه است (مزه بيسکوئيتی) ادامه دارد #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مکمل

20 شهریور 1400 11:25:55

51 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن