bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله... یک خبر خوب و جذاب 😍 حدود دو سه هفته هست که یک برنامه خوب و مفید و کاربردی به برنامهها ی باشگاه مادران تاریخ اضافه شده🥰🥰 اگر حدس زدید چه برنامه ای؟🤔 ای بابا عکس ها انگار لو دادن قضیه رو😉😊 بله درسته برنامه #کتابخوانی جمعی و گروهی هست که اضافه شده به برنامهها مون برای شروع هم از کتاب پر بار پر مغز و مفید طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری استفاده کردیم 😎 همش که نمیشه فقط تربیت فرزند و همسرداری؟!😅 ورق بزنید تا با کلیات کتاب آشنا بشید انشالله.. سعی میکنیم خلاصه مباحث کتاب رو اینجا براتون قرار بدیم💪📖 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی #بیانات_رهبری #کتابخوانی_باشگاه #عقب_نمونی_از_کتاب
03 آذر 1399 12:18:27
4 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله از کی برای کودک کتاب بخوانیم؟!🤔 از همان ابتدای تولد👶 می توان کتابخوانی را شروع کرد، کودک هر صحنه ای را که بشنود و ببیند در ذهن خود ثبت می کند. بنابراین در دوران نوزادی می توانید حتی کتابی که خودتان مطالعه می کنید، بلندخوانی کنید. از زمانی که کودک بزرگتر می شود و علاقه به دست گرفتن کتاب دارد می توان از کتابهای جلد سخت، حمام، فومی و...📕 استفاده نمود. محتوای کتاب بهتر است دارای ریتم🎶 باشد. از کودک کمتر از 2سال، توقع نشستن و گوش دادن به کتاب نباید داشت، چرا که در واقع کتاب خواندن یک بازیست پس نسبت به پاره کردن کتاب یا گرفتن کتاب توسط کودک حین کتابخوانی نبایستی حساسیت نشان داد و کاملا طبیعی و جزیی از بازی وی است.🤷♀️ چند نکته برای انتخاب کتابهای مذهبی📗 کتاب های مذهبی چند مدل هستند: - کتابهای مناسبتی مثلا در مورد عید غدیر، حدیث کساء و... - کتابهای رجال که شخصیتی را معرفی می کند. - کتابهای احکام و اخلاق 🔎نشر #گنجشکهای_جمکران در حوزه کودک و نوجوان کتب جذاب و مناسبی دارد. 🔎نشر #جمال و #به_نشر، هم کتاب خوب دارند هم بد. یعنی بعضا برای خانواده مذهبی مناسب و برای خانواده متوسط نامناسب هستند. 🌱🌱🌱🌱 📒 کتاب زرد چیست و در برابر مطالعه این کتابها توسط کودک و نوجوان چه واکنشی باید داشت؟ 🏷کتب زرد (خانه درختی، تام گیتس و...)، کتابهای عامه پسندی هستند که خواندنشان ایرادی نداشته و درحالی که دوستان و اطرافیان کودک همه این کتاب رو می خوانن، منع کردنش ایراد بزرگتری هست. ⚠️زمانی مطالعه این کتاب اشکال دارد که کودک روی این ژانر ایست⛔ داشته باشد و صرفا این مدل از کتب را علاقه نشان داده و مطالعه کند. و با معرفی کتابهای با کیفیت در ژانر مورد علاقه کودک میشود از ایست مطالعاتی این نوع کتابها خارج شد. و البته در نظر داشته باشید که بسیاری از کودکان کتابخوانی خود را با همین کتب آغاز می کنند. ادامه دارد.... ممنون از حضور کارشناس کتاب کودک خانم مصطفی زاده عزیز در گروه و ارائه مطالب مفید شون @motherlydays #شنبه_های_باشگاه #بحث_های_مادرانه #کتابخوانی_کودک #نشر_کودک #کتاب_خوب #کودک_کتابخوان
21 آذر 1400 13:59:29
5 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچهها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروههای مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمیدهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سیسی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سیسی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سیسی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دورهی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال
03 آذر 1399 12:19:12
41 بازدید
bashgahemadaran
برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
28 خرداد 1399 20:04:35
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم
06 مرداد 1399 12:32:43
16 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
﷽ ---- سلام به مادرهای پرانرژی و بانشاط باشگاه مادران تاریخ! 😍 قرار ورزش کردنمون رو که یادتون هست؟ در پست قبلی باشگاه ورزشی مون؟ نرمشهای امروز به ویژه برای از بین بردن چربیهای پهلو مناسبند. اما در کل، نرمشهای استاندارد و مناسب برای اکثر افراد هستند. 🧘تمامی نرمش های امروز در بارداری (معمولی و بدون ریسک فاکتور) مجاز هستند. 🎯 برای انجام دادنشون اگر دمبل نداریداز دو بطری آب معدنی کوچک (پر) استفاده کنید؛ یا بگردید و از تو اسباب بازی بچهها بالاخره یه چیزی برا این کار جور کنید😅 نرمش های گرم کردن رو ما تو کانال ورزشی مون در "بله" میذاریم. الان و اینجا فقط چند نرمش تخصصی برای چربیهای پهلو رو میذاریم. به مرور نرمشهای گرم کردن هم در صفحه قرار میگیره🌸 اگر در مورد هرکدوم از تصاویر سؤال دارید در نظرات بپرسید. 💡نکات مهم کلی: - حرکات رو آرام و بدون سرعت انجام بدید. - داشتن تنفس مناسب (دم و بازدم عمیق و شمرده) از مهم ترین نکات حین ورزش ه که اگر نباشه گویی اصلاً هدف ورزش محقق نمیشه. - در تمام مدت ورزش سعی کنید به طور متناوب عضلات کف لگن رو منقبض کنید و چند ثانیه نگه دارید. - در مدت ورزش صورتتون خندان و بدون گرفتگی و اخم باشه😊 - سرد کردن و گرم کردن قبل و بعد حرکات فراموش نشه. خیلی با هم حرف و کار داریم ها😊 با ما همراه باشید در هفتههای آینده 🌱 . . #ورزش #سلامت #مادرسالم #مادر_سالم_خانواده_سالم #نرمش #آب_کردن_پهلو #باشگاهمادرانتاریخ #باشگاه_ورزشی #باشگاه_مادران_تاریخ #باشگاه_ورزشی_مادرانه