پست های مشابه

بارداریگرام

خب یکی از بزرگترین دغدغه های باردارهای عزیز همین چیزاس دیگه😃 خانم میتونم رنگ کنم؟ میتونم ناخن بکارم؟ میتونم لیزر کنم؟ و از این دسته سوالات... راستی یه چیزی یادم رفت تو اسلایدها بگم ❌ حنا در بارداری خصوصا سه ماهه اول ممنوع می باشد ‼️ بهش نمیومد ممنوع باشه نه؟! ☑️ بچه ها اگر میخواید پست ها براتون بالا بیاد حتما باید تعامل داشته باشید، یعنی لایک و کامنت و سیو... خلاصه دیگه نگم... . . . #مراقبت_های_بارداری #متخصص_زنان #مامای_همراه #ماما #مامایی #دانشجومامایی #بارداری #زیباسازی #لیزر_مو_زائد #لیزر_در_بارداری #رنگ_مو #رنگ_مو_در_بارداری #حنا #لاک #لاکژل #لاک_ناخن #لاک_ناخن_در_بارداری #کاشت_ناخن #کاشت_ناخن_در_بارداری #بارداری_بارداریگرام #میکاپ_صورت #میکاپ #میکاپ_در_بارداری

04 اردیبهشت 1400 06:59:30

75 بازدید

بارداریگرام

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ تغییرات هورمونی زیادی که تو بارداری اتفاق میافته باعث تغییرات تو بعضی از سیستم ها و اندام های بدن میشه که طبیعی هستن و بعد از بارداری به میزان زیادی از بین میرن ولی یه سری تغییرات مثل اون خطوطی که روی شکم میمونه و یا تیرگی بعضی نقاط بدن کاملا از بین نمیرن یا اینکه زمان زیادی میبره که مثل قبل بشن. نکته مهم اینه که ما بین تغییر طبیعی و غیر طبیعی رو تشخیص بدیم برای مثال تکرر ادرار طبیعیه ولی اگه همراه با سوزش و قطره قطره دفع شدن ادرار باشه این غیر طبیعیه و نیاز به درمان داره. یا تهوع و استفراغ اگر به حدی باشه که مادر باردار نتونه غذایی بخوره و وزن زیادی کم کنه و یا تو سه ماهه آخر بارداری باشه این طبیعی نیست و نیاز به بررسی داره. و یا اینکه احساس درد تو سینه ها طبیعیه ولی احساس درد تو قفسه سینه همراه با تنگی نفس اصلا طبیعی نیست و حتما نیاز به بررسی پزشکی داره. . . . #بارداری #بارداری_سالم #حاملگی #تغییرات_بدن_در_بارداری #دوران_بارداری #مراقبت_های_بارداری #دوران_بارداری_بارداریگرام

08 فروردین 1399 04:57:23

417 بازدید

بارداریگرام

خب عزیزان من بریم سراغ بحث شیرین مراقبت از بند ناف! چیزی که مادر اولا همیشه رو وسواس دارن و نمیدونن چیکارش کنم! خیلی سادست! هیچ کاری بش نداشته باشید و فقط تمیز و خشک نگهش دارید! حواستون باشه زیر کش شلوار و پوشک گیر نکنه، بهش هوا بخوره ولی نیازی هم نیست که بیرون از لباس باشه. الکلی چیزی هم بهش نزنید، خودش کم کم خشک میشه و می‌افته. . . . پ.ن: قدیمیا میگفتن ناف بچه رو هرجا بندازی بچه بزرگ که شد می‌ره همونجا 😃 بخاطر همین همیشه ناف بچه هاشون رو تو جاهایی مثل مسجد و مدرسه و مکان های مثبت مینداختن ☺️ ناف منو ولی فک کنم تو خونمون چال کردن چون همش دلم میخواد خونه باشم🙄 ناف شمارو کجا چال کردن؟؟؟😃 . . . . #بندناف #مراقبت_بندناف #پس_از_زایمان #نوزاد #مراقبت_از_نوزاد #پس_از_زایمان_بارداریگرام #الکل #امفالیت

28 فروردین 1400 13:48:07

81 بازدید

بارداریگرام

به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند

11 دی 1399 13:10:47

238 بازدید

بارداریگرام

شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار:   بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند.   ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار:   نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که:   دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد.   مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود.   اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود.   اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد.   ✅ علامت مکیدن مؤثر:   مکیدن‌ها، آهسته، عمیق و گاه با مکث می‌باشد. می‌توانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونه‌های شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمی‌شود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها می‌کند و راضی به نظر می‌رسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم

12 تیر 1400 15:38:05

288 بازدید

بارداریگرام

خب بچه ها یکی از دغدغه های مامانای عزیز ریزش مو بعد از زایمان هست. خب تو دوران بارداری دوره تکامل مو طوری هست که اگر دقت کرده باشید موهای شما ریزش کمتر، استحکام و درخشش بیشتری دارن. این حالت تو کل دوران بارداری حفظ میشه و تو دوران پس از زایمان موها از خجالتمون در میان حسابی 😃 این حالت متاسفانه اجتناب ناپذیره و حداقل چهار ماه طول می‌کشه... و اینم بهتون بگم ارتباط زیادی با شیردهی نداره، پس شیردهی تون رو بخاطر این مسأله قطع نکنید. ☑️ راستی اگر میخواید مکملی شروع کنید حتما قبلش با پزشکتون مشورت کنید👌 ⁉️ شما تا حالا تجربه ریزش مو تو دوران شیردهی رو داشتید؟ اگه آره، براش چه کارایی کردید؟! . . . . . #شیردهی_صحیح #ریزش_مو #راهکار_ریزش_مو #پس_از_زایمان #ریزش_مو_پس_از_زایمان #زیباسازی #زیبایی #ترفند_زیبایی #بارداریگرام

07 شهریور 1400 05:10:06

126 بازدید

نعیمه انصاری

0

12

@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول می‌کشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق می‌افته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

12

@bardarigram از اونجایی که هر پایانی یه سری نشونه ها داره، پایان بارداری هم نشونه های خاص خودش رو داره! ☑️ البته این نشونه ها برای همه یکسان و با یک شدت نیست و شما ممکنه یه یا چندتا یا همشون رو داشته باشید! ☑️ اگر شکم اول هستید یه مقدار بیشتر طول می‌کشه ولی اگر قبلا زایمان داشتید و اصطلاحا شکم چندم هستید، زودتر اتفاق می‌افته! (زایمان رو میگم) که البته اینم برای هم ثابت نیست 😃 ☑️ البته این رو هم بگم که قرار نیست تا یه کمی احساس درد زیر دل کردید یا کمرتون درد گرفت فکر کنید که ای وای دارم زایمان میکنم! نه اینجوری نیست! این علائم اواخر بارداری شدت میگیرن. مثلا قبلا ممکنه روزی یکی دوبار انقباضات رو حس کرده باشید ولی وقتی شدت میگیره و باعث باز شدن دهانه رحم میشه، باید توی ربع ساعت یکی دوبار باشه و اصلا آروم نشه و هی بدتر بشه! ☑️ در کل اگر زودتر از ۳۷ هفته این علائم رو داشتید هم استرس نگیرید و برای برطرف شدن نگرانیتون به پزشکتون یا بیمارستان برای چک شدن مراجعه کنید. ⁉️ شما تا حالا کدوم رو تجربه کردید؟! @bardarigram . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_سزارین #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_بارداریگرام #زایمان_زودرس #زایمان_آسان #علائم_زایمان #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #مامایی #مامای_همراه #ماماخصوصی_ماماهمراه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن