پست های مشابه

بارداریگرام

#بارداری #هفته_به_هفته_بارداری #هفته_های_بارداری #هفته_به_هفته_بارداریگرام #حاملگی #دوران_بارداری #جنین #جنین_هفته_به_هفته #جنین_شناسی #مامایی #مامایی_زنان_زایمان #مطب_مامایی #مطب_متخصص_زنان #دانشجومامایی #weekbyweekpregnancy #pregnant #pregnancy #prenatalyoga #fetus #bardarigram #midwife #midwifery #baby #prenatalcare

28 فروردین 1399 05:14:53

190 بازدید

بارداریگرام

خب داشتن یا نداشتن رابطه جنسی، مساله ای هست که ذهن خیلی از خانم های باردار رو همیشه درگیر کرده. راستش رابطه جنسی اصلا چیزی نیست که بشه گفت برای همه داشته باشن یا نداشته باشن. خیلی از خانم های باردار، حتی اگر هیچ مشکل تهدید به سقط یا زایمان زودرس روهم نداشته باشن، ولی چون نسبت به نزدیکی بی میل میشن نمیتونن رابطه جنسی رو به خوبی داشته باشن. این مساله بخاطر تغییرات هورمونی هست و معمولا توی سه ماهه دوم کم میشه. چون هم دیگه نگران سقط نیستیم، هورمون ها دیگه جهش ناگهانی ندارن، واژن پرخون میشه میل جنسی افزایش پیدا میکنه. اون احساس خستگی و کسلی که تو سه ماهه اول بود هم دیگه تو سه ماهه دوم نخواهیم داشت. حتی خیلی از خانم ها ابراز میکنن که سطح ارگاسمشون هم نسبت به قبل از بارداری خیلی بهبود پیدا کرده و ارگاسم قوی تر و لذت بخش تری دارن! ⬅️ و اما پوزیشن ها: خیلی کلی بخوام بگم، باید از پوزیشن هایی که منجر به دخول عمیق میشن خودداری کنید، مثلا پوزیشنی که مرد روی خانم قرار بگیره. از پوزیشن سجده و پوزیشنی که خانم روی شکم قرار بگیره خودداری کنید. از همسرتون بخواید که عمق و شدت دخول رو کمتر کنن. 🚫 از رابطه جنسی مقعدی به شدت خودداری کنید. ✔️ پوزیشنی که شما به پهلو قرار بگیرید، از ایده آل ترین نوع پوزیشن هاست و با خیال راحت میتونید تو این پوزیشن رابطه داشته باشید. ✖️ اگر دچار بی میلی شدید، تنها راهش اینه که به خودتون فرصت بدید. استفاده از هیچ کدوم از داروها یا مکمل های افزایش میل جنسی رو تو دوران بارداری توصیه نمیکنم. . . . . . #رابطه_جنسی_دربارداری _بارداری #حاملگی #بارداریگرام #نزدیکی_دربارداری #بارداری_بارداریگرام #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #سقط #پوزیشن_نزدیکی #میل_جنسی #کاهش_میل_جنسی #بهداشت #بهداشت_جنسی #مراقبت_های_بارداری

21 آذر 1399 12:10:19

729 بازدید

بارداریگرام

تعیین سن بارداری فوق‌العاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی

05 دی 1399 16:12:34

1104 بازدید

بارداریگرام

👪 #so_cute😍

07 فروردین 1399 18:54:17

23 بازدید

بارداریگرام

شیردهی یکی از چالش های شیرین بعد از زایمان محسوب میشه، خصوصا برای شکم اول ها! چون آموزش شیردهی و اصولی انجام دادن اون خیلی مفصل هست من در قالب چندتا پست بهتون آموزش میدم، فیلم آموزشی رو هم تو استوری حتما چک کنید که در نهایت در هایلایت آموزش شیردهی قرار میگیره. ☑️ خب این پست راجع به چجوری قرار دادن سینه تو دهان شیرخوار صحبت میکنم براتون. دوستان حواستون باشه اگر سینه به درستی وارد دهان نشه هم باعث میشه نوک سینه زخم بشه، هم نوزاد خوب شیر نخوره و هم هوا وارد معده ش بشه! پس دقت کنید نکته به نکته زیر رو انجام بدید. ⬇️⬇️⬇️ ✅ نحوه صحیح در آغوش گرفتن شیرخوار:   بدن و سر کودک در امتداد هم باشند. صورت کودک مقابل پستان مادر قرار گیرد. بدن شیرخوار نزدیک به بدن مادر باشد. مادر، گردن و شانه شیرخوار و اگر نوزاد است تمام بدن او را با دست حمایت کند.   ✅ روش صحیح پستان گرفتن شیرخوار:   نوک پستان را با لب بالای شیرخوار تماس دهید و صبر کنید تا شیرخوار دهانش را کاملاً باز کند. شیرخوار را به طرف پستان بیاورید به طوری که:   دهان شیرخوار کاملاً باز باشد. نوک وقسمت بیشتری از هاله پستان در دهان شیرخوار قرار گیرد. لب پایین به بیرون برگشته باشد. چانه شیرخوار به پستان چسبیده باشد.   مادر هنگام شیر دادن، احساس درد و ناراحتی نکند و متوجه علائم بازتاب جهش شیر (رگ گردن) شود.   اجازه دهید شیرخوار خودش پستان را رها کند. اگر لازم باشد، شیرخوار را از پستان جدا کنید، به جای این که پستان را از دهان او بیرون بکشید، باید با وارد کردن انگشت کوچک دست از گوشه دهان شیرخوار یا با فشردن انگشت شست به روی هاله پستان و یا فشار به آرواره تحتانی شیرخوار به طرف پایین خلأ ناشی از مکیدن را برطرف نمایید تا پستان به آرامی رها شود.   اگر پستان محتقن (خیلی پُر) است، قبل از شیر دادن کمی شیر را بدوشید تا هاله پستان نرم شده و شیرخوار بتواند بهتر پستان را بگیرد.   ✅ علامت مکیدن مؤثر:   مکیدن‌ها، آهسته، عمیق و گاه با مکث می‌باشد. می‌توانید بلعیدن شیر را مشاهده کنید یا صدای قورت دادن آن را بشنوید. در هنگام خوردن، گونه‌های شیرخوار برجسته است و به داخل کشیده نمی‌شود. شیرخوار خودش شیر خوردن را خاتمه داده، پستان را رها می‌کند و راضی به نظر می‌رسد. . . . . ☑️ سوالاتتون رو راجع به شیردهی زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو هستم. ☑️ این پست رو به مامان هایی که به این آموزش نیاز دارن هدیه بدید. . . . . #شیردهی #آموزش_شیردهی #شیردهی_نوزاد #شیردهی_موف #شیردهی_صحیح #شیرخوار #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرم

12 تیر 1400 15:38:05

288 بازدید

بارداریگرام

خب بریم سراغ بحث شیرین غربالگری! غربالگری مرحله اول احتمال بیماری های ژنتیکی مثل تریزومی ۲۱، تریزومی ۱۸ و ۱۳ و بعضی مشکلات قلبی عروقی جنین رو بررسی می کنه. 1️⃣ جواب: این سونو باید زمانی انجام بشه که CRL جنین بین ۴۵ تا ۸۴ باشه. قبل از ۱۱ هفته این عدد خیلی کمه و قابل اندازه گیری دقیق نیست و بعد از ۱۳ هفته هم به علت تکامل سیستم لنفاوی جنین، مایع جمع شده زیر پوست پشت گردن جذب شده و اندازه گیری اون دیگه اعتباری نخواهد داشت. 2️⃣ همراه با سونوی اِن تی، آزمایش دابل مارکر یا همون آزمایش غربالگری مرحله اول هم درخواست میشه. فاصله بین انجام سونو و آزمایش نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشه. آزمایش نیازی به ناشتا بودن نداره. اگر خدایی نکرده سونوی غربالگری خوب نبود، بجای دابل مارکر باید آزمایش های تخصصی تر انجام بدید. 3️⃣ زمانی که لقاح صورت میگیره، جنسیت جنین هم مشخص میشه، ولی تا زمانی که اندام های تناسلی شکل نگرفتن، از طریق سونو تشخیصش ممکنه سخت باشه. بنابراین در زمان انجام این سونو به شما جنسیت احتمالی رو میگن یا حتی ممکنه حرفی از جنسیت نزنن. 4️⃣ معمولا در یک سونو غربالگری مرحله‌ی اول مهمترین مسأله عدد اِن تی هست و ممکنه سایر موارد ذکر بشه یا نشه! . . . ‼️ راستی راجع به CRL توی سونوگرافی قسمت قبل، یعنی سونوگرافی تشکیل قلب براتون کاملا توضیح دادم، اگر یادتون نمیاد یا نمی‌دونید چیه حتما پست مربوطه رو یه نگاهی بیاندازید 👌 . . . ☑️ سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید، حتما پاسخگو خواهم بود. . . . #غربالگری_مرحله_اول #غربالگری #سونو_اِن_تی #سونوگرافی #جنین #جفت #بارداری #مراقبت_دوران_بارداری #تیغه_بینی #سندرم_داون #تریزومی۲۱ #نقص_کروموزومی #نقص_ژنتیکی #بارداری_بارداریگرام #باردار #حامله #NT #NB #NTsono #boublemarker #sonography #CL #IT #placenta

12 فروردین 1400 13:51:27

449 بازدید

نعیمه انصاری

0

3

مراقبت از واژن پس از زایمان

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

بارداریگرام

نعیمه انصاری

0

3

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ این پست مخاطب خاصش بیشتر خانم هایی هستن که زایمان طبیعی انجام دادن و بخیه دارن. هرچند خانم هایی که این ویژگی هارو ندارن هم بهتره با این توصیه ها عمل کنن. تو دوران پس از زایمان به دلیل شیردهی و تغییرات هورمونی که وجود داره ممکنه واژن یک مقدار خشک باشه که این مساله خصوصا تو نزدیکی بیشتر خودشو نشون میده. هیچ اشکالی نداره، باید به خودتون فرصت بدید، اگر هم این خشکی خیلی اذیتتون میکنه از ژل لوبریکانت میتونید استفاده کنید. خانم هایی که واژنشون بخیه داره تا ۴۰ روز نزدیکی براشون ممنوعه! حتی اگه بخیه ها کاملا خوب شده باشه. از بتادین برای ضد عفونی و شستن بخیه استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی داره، زخم شمارو تازه میکنه و جوش خوردنش طول میکشه. بهترین گزینه برای شست و شو، سرم شست و شو هستش که روزی سه بار حداقل باید استفاده کنید. از ویتامین سی برای سرعت دادن به جوش خوردن زخم هاتون میتونید استفاده کنید که بهترین منبع ویتامین سی میوه آناناس هست. مستقیما روی زخمتون نشینید و سعی کنید از توالت فرنگی استفاده کنید. مطمئن باشید که زخمتون رو با دستمال تمیز بدون پرز خوب خشک میکنید. از هیچ محصول معطر و نوار بهداشتی مشبک برای واژنتون استفاده نکنید. و در نهایت اینو بدونید که برای اینکه به شکل قبل از بارداریتون ببرید چند ماه زمان میبره و این بستگی به خود فرد و مراقبت هاش داره. پس مراقب خودتون باشید. . . . . . #پس_از_زایمان_بارداریگرام #واژن #مراقبت_پس_از_زایمان #اپیزیاتومی #بخیه

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن