بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
تعیین سن بارداری فوقالعاده مهمه و بر اساس اون مراقبت های بارداری و تخمین زمان زایمان صورت میگیره. ⬅️ اولین روز آخرین پریودی: اگر پریودی منظمی داشتید این گزینه به دردتون میخوره، اگر نداشتید یا یادتون رفته هم هیچ اشکالی نداره، کافیه یه آزمایش تیتر بارداری بدید که با توجه به عددش به شما بگن کی سونوگرافی تشکیل قلب انجام بدید و سن دقیق بارداری تون رو بدونید. همیشه هم از اولین روز شروع آخرین پریودی حساب کنید، حتی اگر لکه بینی بوده. همونطور که توی اسلایدها براتون توضیح دادم، تعداد روزهارو تا امروز حساب میکنید و تقسیم به ۷ می کنید، مثلا اگر اولین روز آخرین پریودی شما ١۴ آبان بوده، تا امروز که ۵ دی ماه هست تعداد روزها ۵٢ هست، این ۵٢ رو تقسیم به ۷ کنیم، میشه ٧ هفته و ٣ روز. ⬅️ بر اساس سونوگرافی: بر اساس سونوگرافی ممکنه احساس کنید سخته ولی اصلا اینطور نیست، کافیه تعداد روزهارو از تاریخ انجام سونو تا روزی که درش هستید رو حساب کنید، مثلا شما در تاریخ ۲۰ آبان سونو رفتید و به شما گفتن ١٢ هفته رو ۲ روز هستید، از ٢٠ آبان تا امروز که ۵ دی هست میشه ۴۵ روز، ۴۵ روز تقسیم به ۷ کنید، میشه ۶ هفته و ۳ روز، این ۶ هفته و ۳ روز رو به سن بارداری سونو یعنی ١٢ هفته و ٢ روز حساب کنید، هفته با هفته جمع میشه و روز با روز، که میشه ١٨ هفته و ۵ روز. دقت کنید اگر دیدید توی سونوگرافی چندین سن بارداری نوشته، شما از سن بارداری FL استفاده کنید. این توضیحات فقط مثال هستن و برای تاریخ ۵ دی حساب شدن، اگر رو روز دیگه ای هستید سن بارداری بیشتر میشه. ... البته راه های دیگه ای هم برای تخمین سن بارداری هست، مثل میزان عددی بتا، اندازه شکم بعد از ۲۰ هفتگی، که چون دقیق نیست و تخصصیه، دونستنشون زیاد سودی براتون نداره. اگر سوالی دارید زیر همین پست از من بپرسید. #سن_بارداری #سن_حاملگی #بارداری #حاملگی #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام #سونوگرافی #سونوگرافی_بارداری #سونو_تشکیل_قلب #ماما #متخصص_زنان #مراقبت_های_دوران_بارداری #سونو_غربالگری #سونوی_ان_تی
05 دی 1399 16:12:34
1104 بازدید
بارداریگرام
این بار بریم سراغ دهانه یا گردن رحم یا به قول خودمون سرویکس! دهانه رحم در طول دوران بارداری دچار یک سری تغییرات میشه که همه این تغییرات در راستای نگهداری محصولات بارداری هستن، یک لایه چسبناک موکوسی هم سوراخش رو کاملا پر میکنه تا از ورود میکروب ها از واژن به رحم جلوگیری کنه. اما محسوس ترین تغییرات دهانه رحم برای مرحله اول زایمان هست یعنی از زمان شروع شدن دردهای واقعی زایمان تا باز شدن کامل. خب این دهانه رحم در طول دوران بارداری دارای یک طول چند سانتی متری هست که بارها توی سونوگرافی هاتون دیدید. مثلاً توی سونو آنومالی مینویسن CL: 37 mm خب این همون طول دهانه رحم شما ست. زمانی که جنین قراره از رحم وارد واژن بشه، دهانه رحم باید کم کم باز بشه و کنار بره، یعنی این طول کوتاه بشه نرم بشه، که به کوتاه شدن، نرم و نازک شدن دهانه رحم میگن افاسمان. علاوه بر اون گفتیم که باید باز هم بشه، که همون دیلاتاسیون گفته میشه. مطمئنا شنیدید که میگن یه انگشت باز شده، دو انگشت و .... اینا همون دیلاتاسیون هستن. توی پست اشاره ای به فاز نهفته و فاز فعال کردم، اینجا بیشتر از این توضیح نمیدم ولی تو پست های بعدی کاملا براتون توضیح میدم، پس همراه من باشید 🌹 لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . .. . . #زایمان #زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_واژینال #سرویکس #افاسمان #دیلاتاسیون #باز_شدن_دهانه_رحم #رحم #واژن #بارداریگرام #باردار #بارداری #زایمان_فیزیولوژیک #آمادگی_برای_زایمان #ماما #ماماهمراه #دانشجومامایی #متخصص_زنان #لیبر . . #nvd #givingbirth #midwife #midwifery #vaginaldelivery
03 فروردین 1400 07:36:21
395 بازدید
بارداریگرام
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻🤱🏻👶🏻👶🏻👶🏻 . . . توی این پست راجع به تغییرات طبیعی صحبت میکنیم، چیزایی که نباید بخاطرشون نگران باشید و با مراقبت مناسب رفع میشن: 1. درد موقع نشستن خصوصا برای خانم هایی که زایمان طبیعی و پارگی داشتن، برای شرایط بهتره مستقیما روی زخم نشینید و از یک بالشت برای نشستن استفاده کنید، کمپرس گرم برای تسکین درد خیلی مناسبه. 2. خونریزی در حد پریودی یا کمتر خوبه و مشکلی نداره، اگه خونریزی فعال همراه با دفع لخته داشتید حتما به پزشکتون مراجعه کنید. 3. احساس تنهایی، اضطراب و نگرانی دائم، این احساس 2 تا 3 روز بعد از زایمان به وجود میاد که ممکنه 10 تا 14 روز ادامه داشته باشه. حمایت عاطفی همسر تو گذر از این مساله خیلی مهمه و همینطور تغذیه مناسب و میوه ها و سبزیجات تازه. اگر این احساسات اضطراب، نگرانی، افسردگی و ناامیدی بیشتر از 2 هفته ماندگار شد حتما باید بررسی بشه و به پزشکتون مراجعه کنید. 4. شل شدن غضلات کف لگن خصوصا بعد از چند بار زایمان طبیعی: این شرایط ممکنه شما موقع عطسه، سرفه، یا خنده شدید بی اختیار چند قطره ادرار ازتون خارج بشه یا اینکه زمان نزدیکی احساس شل بودن داشته باشید، این شرایط کم کم بهتر میشه ولی بسته به صدماتی که زایمان طبیعی وارد شده ممکنه دقیقا مثل قبل از زایمان نشه. برای بهتر شدن حتما ورزش کگل رو انجام بدید و مصرف پروتئین فرامو نشه. 5. تغییرات سینه: خب سینه با پر و خالی شدن حالت شل و سفت به خودش میگیره پس انتظار نداشته باشید همیشه یک شکل داشته باشه. اگه میخواید اندازه سینه هاتون تا به تا نشه حتما از هر دو سینه شیردهی داشته باشید. 6. میل به نزدیکی معمولا کم میشه و ممکنه درد داشته باشید، اینا بخاطر تغییرات هورمونی و صدمات زایمانی شماست، با گذشت زمان درست میشه نگران نباشید. 7. شلی عضلات شکم و کشاله ران: اینا رو با ورزش میشه تصحیح کرد که راجع بهشون حتما پست اختصاصی میذارم. 8. اختلالات خواب: اینا بخاطر مراقبت از بچه و شیردهی شماست. حتی خیلی از مادران رو میبینم که زیر چشمشون گود افتاده. خب بازم حمایت خانواده خیلی میتونه بهتون کمک کنه و مطمئن باشید رفع مشه و نی نیتون یه کم که بزرگ بشه رفع میشه. 9. ریزش موها: خب نترسید این برای همه ایجاد نمیشه ولی اگه براتون ایجاد شد نگران نباشید از غذاهایی که ویتامین ب دارن زیاد استفاده کنید یا مکمل های کپملکس ب. تغذیه خوب هیچ وقت یادتون نره. 10. یبوست: اینم از حالاتیه که ممکنه براتون پیش بیاد و خانم هایی که بخیه زایمان طبیعی دارن باید خیلی حواسشون باشه.
06 فروردین 1399 15:30:02
154 بازدید
بارداریگرام
همیشه میگن ترس ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات هست. وقتی که ما وارد یه جای تاریک میشیم و میترسیم بخاطر اینه که نمی دونیم اون تو چی هست و قراره چه اتفاقی بیافته. اگر راه رو بلد باشیم، همه جا روشن باشه و اطلاعات کافی از اونجا داشته باشیم قسمت زیادی از ترس ما از بین میره. خصوصا اگر فردی آگاه از وقایعی که احتمالی و حتمی برای ما صحبت کرده باشه بیشتر اعتماد به نفس و آمادگی در ما ایجاد میشه. توی این مسیر باید به خودمون هم کمک کنیم و یک سری مهارت هارو بدست بیاریم که کلاس های آمادگی برای زایمان و مطالعات مرتبط با این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. حمایت اطرافیان هم نقش بسیار موثر و پررنگی داره. ❌❌❌ حواستون باشه با آدمای بدبین، با آدمای بدون اطلاعات آکادمیک و آدمایی که خاطره بدی دارن راجع به این قضیه اصلا اصلا اصلا صحبت نکنید چون هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و بدتر استرس شمارو هم بیشتر میکنن. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید حتما جوابتون رو میدم. ♥️ لطفاً لایک و کامنت یادتون نره 🙏 . . . . . #زایمان #زایمان_طبیعی #ترس_از_زایمان_طبیعی #زایمان_بارداریگرام #زایمان_در_آب #کلاس_آمادگی_برای_زایمان
31 فروردین 1400 07:17:38
366 بازدید
بارداریگرام
#شل_شدگی_سینه . . انتظار داریم که شش تا دوازده ماه بعد از زایمان بدن به حالت خوش فرم قبل بارداری برگرده، که البته تا میزان زیادی هم این بازگشت اتفاق میافته. ولی این بازگشت برای همه یکسان نیست و کاملا بستگی به این سه تا عامل زیر داره: 🔰 تغذیه 🔰 سبک زندگی 🔰 ژنتیک . . از این سه تا، ژنتیکش از دست ما خارجه ولی رو اون دوتای دیگه میتونیم کار کنیم و بسازیمش!👌 دوتا نکته فقط موند، اول اینکه زمانی که میخواید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، نوک سینه و هاله قهوه ای رنگ رو نباید بزنید، یا اگر هم زدید حتما با آب و صابون بچه تمیز بشورید تا موادش وارد دهن نوزاد شما نشه. نکته دوم اینکه ورزش های مربوط به لیفت سینه رو تو یه پست جداگانه کاملا براتون توضیح میدم پس با من همراه باشید 🌹❤️ . . . . #شیردهی #سینه #پستان #شل_شدن_سینه #لیفت_سینه #سفت_شدن_سینه #پس_از_زایمان #پس_از_زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #پستپارتوم #ورزش_های_لیفت_سینه #تمرینات_لیفت_سینه
26 اسفند 1399 12:13:48
73 بازدید
بارداریگرام
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ حتما تا حالا زیاد شنیدید که بچه فلانی با پا یا ته بوده و نچرخیده. بهترین پوزیشن جنین برای زایمان طبیعی و کلا قرار گرفتن تو رحم وقتیه که با سر تو لگن باشه، در غیر این صورت هم مادر اذیت میشه هم زایمان طبیعی سخت یا غیر ممکن میشه. تو تصاویری که میبینید یه بچه با نمای ته داره دنیا میاد، حالشم خوبه. معمولا به دلیل فشاری که به سر بچه ها میاد تو این حالت دفع مکونیوم یا همون اولین مدفوع رو دارن، که اینم طبیعیه و جای نگرانی نداره. توی ایران اگر بچه تا 36 هفته نچرخه خب اصراری به زایمان طبیعی نمیکنن و سزارین میشه، تصمیم عاقلانه ای هم هست. چون بلاخره این نوع زایمان یه سری ریسک رو داره. ولی خارج از کشور، کشور هایی که خیلی به زایمان طبیعی اهمیت میدن، برای اینکه شانس زایمان سزارین کم بشه جنین رو از رو شکم مادر، تحت سونوگرافی میچرخونن و سر بچه رو میارن پایین تا زایمان طبیعی میسر بشه. که البته این کار هم ریسک خودش رو داره و کار هر کسی نیست و واقعا مهارت و دقت زیادی لازم داره. اگه بچه شما با ته قرار گرفته با پزشکتون راجع به نوع زایمان حتما مشورت کنید و با توجه به وضعیتتون بهترین گزینه رو انتخاب کنید. . . . . #بریچ #زایمان_طبیعی #زایمان_واژینال #نمای_ته #زایمان #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #سزارین #ماما #متخصص_زنان #مطب #دانشجومامایی
28 تیر 1399 08:08:49
68 بازدید
نعیمه انصاری
2
6
بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها
سلام دوستان عزیزم 🌹 خیلی از شماها ممکنه به پزشکتون مراجعه کنید و به دلایل مختلف براتون ویتامین ها و مکمل های غذایی به صورت مصرف روزانه تجویز بشه، ولی چون راجع به زمان استفاده صحیح اطلاعاتی ندارید پس دچار اشتباه میشید و این مکمل ها اون تاثیری که باید رو براتون نمیذاره. توی این پست به صورت ساده و خلاصه براتون توضیح دادم که چطوری این مکمل هارو استفاده کنید تا بیشترین میزان تاثیر رو براتون داشته باشه. یادتون باشه که مواد غذایی حاوی این مواد رو هم بهتره طبق همین اصول استفاده کنید. مثلاً مواد غذایی کلسیم دار رو با مواد غذایی آهن دار استفاده نکنید! گوشت و ماست نباید باهم استفاده بشن چون ماست دارای کلسیم هست و گوشت هم مقدار زیادی آهن داره!!! تا حالا چند بار این اشتباه رو انجام دادید؟! . . . . #ویتامین #مولتی_ویتامین #تغذیه #کلسیم #آهن #منیزیوم #موادمعدنی #املاح #تغذیه_سالم #سلامت #تغذیه_دوران_بارداری #بارداری_بارداریگرام #بارداریگرام #دوران_بارداری #حاملگی #دوران_حاملگی #مامایی #مراقبت_های_دوران_بارداری #باردار #حامله #بارداری_سالم