بارداریگرام
دنبال کننده
162
پست
103
نعیمه انصاری- کارشناس مامایی بارداری🤰🏻 زایمان👩🏻⚕️ پس از زایمان 🤱🏻 نوزادان👶🏻
پست های مشابه
بارداریگرام
خیلی از خانم های شکم اول چون تجربه ای ندارن، یا اطلاعاتی در این باره کسب نکردن از نظرشون زایمان یک فرایند وحشتناک بی رحمانه ست که اونهارو دچار درد و رنج زیادی میکنه و حتی بعضی از مادران شکم اول وقتی از نگرانی هاشون با من میگن، مدام از ترس خفه شدن بچه حرف میزنن!!!! 1️⃣ اول از همه، اطلاعات راجع به زایمان و وقایعی که در انتظار شماست رو توی یک پست نمیشه جا داد، ولی اگر با من همراه باشید، طی این پست و پست های آینده از خیلی از حقایق براتون صحبت میکنم! 2️⃣ هیچکس نمیتونه ادعا کنه زایمان بدون درده، ولی من ادعا میکنم کسی تا حالا از شدت درد زایمان نمرده! پس اگر خدا مارو در یک رنج قرار میده، ظرفیت تحمل اون رنج رو هم داده، هرچند که راههای بسیار زیادی برای کمتر کردن این درد وجود داره که ان شالله براتون توضیح خواهم داد. 3️⃣ شما وقتی در بیمارستان بستری میشید، خیلی بعیده که تنها مریض اون بخش باشید، خصوصا اگر به بیمارستان شلوغی مراجعه کرده باشید، متاسفانه من واقعا قبول دارم بخاطر محدودیت های موجود و فشار کاری پرسنل بیمارستان، شاید هیچ موقع نتونن جای نزدیکان شمارو براتون پر کنن و تمام مدت درکنار شما باشن. به همین دلیل اگر براتون مقدور هست، قبل از زایمان حتما پیگیر زایمان فیزیولوژیک یا مامای همراه، یا مامای خصوصی باشید. البته اجبار نیست، فقط یه پیشنهاده! 4️⃣ شما وقتی بستری میشید، مسئولیت شما با پرسنل اون بخشه، اگر خدایی نکرده کوچکترین اتفاقی برای شما بیافته، اونها باید جوابگو باشن، بنابراین پرسنل محترم بخاطر خودشون هم که شده تمام سعیشون رو میکنن هیچ اتفاقی برای شما و بچه شما نیافته. پس نگران نباشید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای همراه #ماما #متخصص_زنان #زایشگاه #زایمان_فیزیولوژیک #بیحسی_اپیدورال #لیبر
19 آذر 1399 15:49:58
633 بازدید
بارداریگرام
بعد از واکسیناسیون اگر احساس تب یا بدن درد کردید حتما باید پزشکتون رو در جریان بذارید و معمولا این علائم با داروهایی مثل استامینوفن از بین میره و خطرناک نیست. فقط باید حتما برای از بین بردنشون اقدام کنید. یادتون باشه از گرفتن کرونا خیلی از خانم های باردار متاسفانه جونشون رو از دست دادن😞 ولی تا حالا مرگ مادر در اثر واکسیناسیون گزارش نشده. ☑️ واکسن روی جنین تاثیر نمیذاره ولی گرفتن کرونا ولی میتونه روی رشد جنین تاثیر بذاره و باعث زایمان زودرس بشه. ☑️ اگر هنوز سوالی دارید و دو دل هستید زیر همین پست سوالاتتون رو بپرسید حتما بهتون جواب میدم. ☑️ برای اطلاعات تکمیلی تر هم میتونید با سامانه 4030 تماس بگیرید. ☑️ این پست رو برای همه خانم های بارداری که هنوز شک دارن واکسن بزنن یا نه بفرستید. . . . شاد و سلامت باشید. . . . . #واکسن_کرونا #واکسن #واکسن_کرونا_در_بارداری #واکسن_سیوفارم #بارداری_بارداریگرام #مراقبت_دوران_بارداری #علائم_کرونا #عوارض_واکسن #عوارض_واکسن_کرونا_در_بارداری #بارداری #حاملگی #بارداریگرام
12 شهریور 1400 08:28:18
149 بازدید
بارداریگرام
به یاد داشته باشید ، هیچ یک از توصیه های غذایی فوق از طرف پزشک متخصص نیست. اثربخشی همه این روش ها نیز توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود. ممکن است برخی برای شما اثر کنند و برخی مانند دیگران کار نکنند. بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم قبل از امتحان هر یک از آنها با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. اگر قبل از 37 هفته بارداری هستید از مصرف زیاد این غذاها خودداری کنید. . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان #بارداری #حاملگی #زایمان_بارداریگرام #بارداریگرام #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_زایمان #دردزایمان #کانترکشن #آناناس #سرکه_بالزامیک #چای_زیره #ریشه_شیرین_بیان #فلفل #غذای_تند
11 دی 1399 13:10:47
238 بازدید
بارداریگرام
اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته باشه و شما تا قبل از ۴۰ هفته زایمان کنید این سونوب آخر محسوب میشه. این سونو یک سونوی ساده بارداری هست که برای خانم هایی که قراره زایمان طبیعی داشته باشن فوقالعاده اهمیت ویژه ای داره. البته سزارینی ها هم باید انجامش بدن. حالا چرا برای زایمان طبیعی ها بیشتر اهمیت داره؟ چون به شما میگه بچه شما تو چه پوزیشنی قراره داره سفالیک (با سر) هست با بریچ ( با ته) خب سفال یا بریچ بودن نوع زایمان شمارو مشخص میکنه. مطمئنا هیچ کس شمارو مجبور نمیکنه که با بچه بریچ رو طبیعی دنیا بیارید مگر اینکه خودتون اصرار داشته باشید، تازه اونم تحت شرایط خاص! پس اگر توی ۳۷ هفته به شما گفتن بچه بریچ هست، بهتره زود برید پیش دکترتون نوبت عمل بگیرید. نکته دوم وزن بچه ست، این وزن باید بیشتر از ۲۵۰۰ گرم و کمتر از ۴۵۰۰ باشه. در غیر اینصورت باید بررسی بشه. وزن های کمتر باید از نظر محدودیت رشد داخل رحمی بررسی بشه و وزن های بیشتر ترجیحا باید سزارین بشه. مگر اینکه مادر قبلاً سابقه زایمان نوازد بالای ۴ کیلو رو بدون هیچ مشکلی داشته و خودش تمایل داشته باشه طبیعی زایمان کنه. نکته سوم همون سن بارداری هست که قبلا هم بهتون گفته بود نباید اختلاف بیشتر از دو هفته داشته باشه. یعنی دور شکم یا همون AC نباید بیشتر از دو هفته با طول استخوان ران یا همون FL اختلاف داشته باشه. و این دو نباید بیشتر از دو هفته با سن بارداری بر اساس سونویNT اختلاف داشته باشن. خب نکته مهم بعدی جای جفت هست. راجع به اطلاعات جفت قبلا توضیح داده بودم، بعضی ها ممکنه در طول بارداری جفتشون اصطلاحا پایین بوده باشه، اگر توی سونو آخر همچنان پایین و و اصطلاح پرویا previa براش بکار برده شده بود باید بعد از انجام یک سونو رنگی سریعا نوبت عمل بگیره. سونو رنگی از لحاظ بررسی چسبندگی جفت، چون توی این موارد احتمال چسبندگی وجود داره. نکته مهم بعدی هم مایع دور جنین هست یا همون مایع آمنیون که به صورت سانت یا میلی متر گزارش میشه. اندازه این مایع از ۵ تا ۲۵ سانت طبیعی هست ولی در غیر این صورت باید بررسی بشه. سوالاتتون راجع به سونو آخر رو تو کامنت ها بپرسید حتما جوابتون رو میدم. . . . . . #سونوگرافی #سونو #سونوگرافی_بارداری #سونوبارداری #سونوآخر #جنین #جفت #مایع_آمنیون #وزن_جنین #مراقبت_های_بارداری #بارداری #حاملگی #باردار #بارداریگرام #بارداری_بارداریگرام
29 فروردین 1400 07:44:05
580 بازدید
بارداریگرام
زور زدن از جمله مهمترین مرحله زایمان هست، مرحله ای که حالا قراره توش هرچی کاشت کردین رو برداشت کنید و آخر همین مرحله اولین ملاقاتتون رو با فرزند دلبندتون داشته باشید😍 و اما چند نکته مهم راجع به این مرحله ⬇️⬇️⬇️ ✅ قرار نیست همین که درداتون شروع شد شما هم زور بزنید، توی پست هم براتون توضیح دادم چرا! ✅ قرار نیست موقع زور زدن جیغ بکشید، داد بزنید و انرژیتون رو صرف کارایی کنید که هیچ سودی نداره! میدونم درد زیادی رو ممکنه تحمل کنید ولی باید طور عمل کنید که بیشترین کمک رو به خودتون کنید تا این مرحله به زودی و به بهترین شکل ممکن تموم بشه. ✅ دهنتون باز باشه و هیچ صدایی از گلوتون بیرون نیاد، اگر با دهن بسته زور بزنید قسمت زیادی از زور و انرژیتون تو همون دهنتون میمونه و فقط به فکتون فشار میاد! اگر هم صدا بدید قسمت بیشتر انرژیتون اصلا به رحم و لگن نمیرسه و بالای دیافراگم خرج میشه، پس زور زدن اصولی خیلی مهمه! ✅ بین درداتون فقط نفس بکشید، آروم باشید و استراحت کنید، بین درد زمان زور زدن نیست! ▶️ همیشه هم یادتون باشه، اصولی کار کردن نتیجه رضایت بخشی در پیش خواهد داشت، پس به صورت اصولی زور بزنید تا بهترین نتیجه ممکن رو داشته باشید. . . .. . #زور_زدن #زایمان #زایمان_طبیعی #بارداریگرام #زایمان_بارداریگرام #کلاس_آمادگی_برای_زایمان #مراقبت_بارداری #باردار #حامله #givingbirth #pushing #bardarigram #pregnancy #pregnant #nvd
30 اسفند 1399 06:14:29
403 بازدید
بارداریگرام
#پست_فان خب یکی از دلایلی که توی کشورهای پیشرفته زنان اینقدر طرفدار زایمان طبیعی هستن اینه که به این زیبایی زایمان میکنن، در کنار خانواده، توی وان آب گرم بدون استرس و فشار همراه یک ماما که چهار چشمی مواظبشه خب البته خیلی ها هم تو بیمارستان زایمان میکنن، مثلا شکم اول ها اجازه زایمان در منزل ندارن ولی همونایی هم که تو بیمارستان زایمان میکنن قشنگ و اصولی و فیزیولوژیک زایمان میکنن، بدون دست کاری یا کمترین دستکاری. خب همین باعث میشه مادرا خاطره خوبی از زایمان داشته باشن و این خودش باعث ترویج زایمان طبیعی میشه. نظر شما در مورد زایمان طبیعی چیه؟! . . . . . . #زایمان_طبیعی #زایمان_خوب #زایمان_بدون_بخیه #زایمان_فیزیولوژیک #زایمان_در_آب #زایمان #زایمان_بارداریگرام #مامای_همراه #ماما #مطب_زنان
15 شهریور 1400 07:35:39
158 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👩🏻⚕️🤱🏻👩🏻⚕️🤰🏻👩🏻⚕️